2109
هندوانه چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

هندوانه چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

1401/06/24 بازدید511

هندوانه تقریباً می‌تواند بخشی از هر رژیم غذایی سالم باشد. این میوه خوش طعم و قرمز کم کالری، بدون آلرژن و حتی کم کربوهیدرات است. گفته شده است که آب هندوانه دارای مواد مغذی بسیاری می‌باشد. البته خوردن بیش از حد هندوانه می‌تواند با برخی از معایب همراه باشد. در اینجا شش اتفاقی که ممکن است در هنگام خوردن هندوانه برای بدن شما بیفتد آورده شده است.

کم آبی بدن را تأمین می‌کند:

هندوانه یک میوه بسیار آبرسان است. در واقع از آنجایی که ۹۲ درصد آن از آب تشکیل شده است یکی از پرمحتواترین میوه‌های روی کره زمین است. هیدراته ماندن به جلوگیری از خستگی و سردرد کمک می‌کند، مواد زائد را از بدن دفع می‌کند و می‌تواند رنگ پوست و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود بخشد.

خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد:

هندوانه حاوی حدود ۴۰ درصد لیکوپن بیشتر از گوجه فرنگی خام است. لیکوپن به عنوان یک آنتی اکسیدان به "پاکسازی" سلول‌های شما از آسیب کمک می‌کند که ممکن است به پیشگیری از برخی سرطان‌ها کمک کند.

به تقویت و سلامت قلب کمک می‌کند:

این آنتی اکسیدان قوی ممکن است اثرات مثبتی بر سلامت قلب نیز داشته باشد. دوز‌های بالای لیکوپن به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند به ویژه در افرادی که فشار خون سیستولیک بالاتری دارند. به علاوه یک اسید آمینه در هندوانه به نام ال سیترولین می‌تواند با حفظ جریان خون سالم در طول ورزش از سلامت قلب و عروق حمایت کند.

به ضربان قلب کمک می‌کند:

ورزشکارانی که آب هندوانه را به عنوان یک نوشیدنی ورزشی می‌نوشیدند ۲۴ ساعت پس از تمرین درد کمتر و ضربان قلب آهسته‌تری را تجربه خواهند کرد. محققان بر این باورند که ال سیترولین موجود در خربزهتأثیر کمی نسبت به هندوانه دارد.

تأثیر بسیاری در کاهش وزن دارد:

گنجاندن هندوانه در رژیم غذایی شما قطعاً می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. هندوانه نه تنها بسیار آبرسان است بلکه به سیر نگه داشتن شما کمک می‌کند و کربوهیدرات پایینی نیز دارد. یک فنجان هندوانه ۱۲ گرم کربوهیدرات دارد.

 

منبع:

www.eatthis.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4836 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14713 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3818 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3530 بازدید