2109
۵ نکته برای جلوگیری از مشکلات باروری و قاعدگی

۵ نکته برای جلوگیری از مشکلات باروری و قاعدگی

1401/06/23 بازدید669

دستگاه تناسلی زنان شامل رحم، لوله‌های فالوپ و تخمدان‌ها است. معمولاً افراد سلامت باروری را با باردار شدن مرتبط می‌دانند اما به دلایل زیر باید در تمام سنین بعداشت آن‌ها را رعایت کرد:

حتماً از جلو به عقب خودتون تمیز کنید:

آیا میدانستید که تمیز کردن ناحیه تناسلی از جلو به عقب ضروری است؟ بنابراین ابتدا باید واژن را تمیز کنید و سپس به سمت مقعد بروید. این به شما این امکان را می‌دهد که از عفونت باکتری‌های مضر موجود در مقعد جلوگیری کنید. این توصیه را نادیده نگیرید و رعایت کنید.

لباس زیر نخی بپوشید:

لباس زیر نخی سازگار با پوست است. به گردش هوا کمک می‌کند و رطوبت را به سرعت جذب می‌کند. بنابراین سعی کنید آن را به صورت روزانه تعویض کنید و از هرگونه عفونت جلوگیری کنید.

از صابون استفاده نکنید:

اگر از صابون یا هر محصول شیمیایی استفاده می‌کنید دیگر این کار را نکنید. انجام این کار می‌تواند منجر به خشکی، درد، قرمزی یا تحریک پوست شود. علاوه بر این رشد باکتری‌های مضر نیز وجود دارد. واژن یک اندام خود تمیز شونده است. پس فقط آن را با آب بشویید.

سیگار کشیدن را ترک کنید:

سیگار می‌تواند بر سلامت باروری تأثیر بگذارد. این می‌تواند بر عملکرد تخمدان‌ها، رحم و سایر نواحی دستگاه تناسلی زن تأثیر بگذارد. همچنین سیگار کشیدن در دوران بارداری می‌تواند منجر به ناهنجاری‌های مادرزادی در نوزاد شود.

به طور منظم غربالگری انجام دهید:

تست پاپ اسمیر و STD و تست‌های عفونت طبق توصیه پزشک انجام می‌شود. تشخیص زودهنگام برای مدیریت هر شرایطی و اطمینان از اینکه سلامت باروری شما در مسیر درست باشد مهم است.

 

منبع:

www.healthshots.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
7399 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5386 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15000 بازدید