2109
۷ فایده خوردن آب گرم

۷ فایده خوردن آب گرم

1401/06/23 بازدید30806

کاهش وزن:

نوشیدن آب گرم در صبح روده شما را برای بقیه روز آماده می‌کند و ممکن است به کاهش وزن کمک کند. به طور خاص روده‌ها را پاک می‌کند، از نفخ جلوگیری می‌کند و از طریق انقباض روده‌ها از شر آب اضافی خلاص می‌شود. همچنین دمای مرکزی بدن را افزایش می‌دهد که باعث می‌شود بدن انرژی صرف کند تا دمای خود را به حالت عادی برگرداند. این مصرف انرژی باعث افزایش متابولیسم می‌شود.

رفع گرفتگی بینی:

در یک مطالعه کوچک که برای تعیین اینکه آیا مصرف سوپ مرغ احتقان بینی را از بین می‌برد یا خیر محققان دریافتند که نوشیدن آب داغ سرعت مخاط بینی را تقریباً به اندازه سوپ مرغ افزایش می‌دهد. قابل توجه است که اثرات در عرض ۳۰ دقیقه فروکش کرد.

جریان گردش خون:

مانند حمام آب گرم نوشیدن یک فنجان آب داغ گردش خون را از طریق شریان‌ها و سیاهرگ‌ها افزایش می‌دهد. جریان خون کارآمدتر می‌تواند مزایایی از بهبود فشار خون تا کاهش خطر بیماری قلبی داشته باشد.

سلامت دندان:

نوشیدن آب داغ برای دندان شما بهتر است. آب سرد ممکن است باعث انقباض و شکستن مواد پرکننده شود و در نتیجه مینای دندان را از بین ببرد. برخی از کارشناسان مسواک زدن با آب گرم را نیز توصیه می‌کنند.

گوارش:

آب داغ رگ‌های خونی روده را گشاد کرده که به هضم غذا کمک می‌کند. این افزایش زمانی که آب گرم در ابتدای روز مصرف می‌شود بیشتر قابل توجه است. نوشیدن آب داغ بعد از غذا باعث امولسیون چربی‌ها می‌شود که به هضم غذا نیز کمک می‌کند. نوشیدن یک فنجان آب داغ قبل از خواب ممکن است سیری را افزایش دهد و میل به خوردن میان وعده را در نیمه شب کاهش دهد.

تسکین درد عضلانی:

نوشیدن آب گرم جریان خون را افزایش می‌دهد و به درد عضلات شما کمک می‌کند، در حالی که نوشیدن آب سرد باعث انقباض آن‌ها می‌شود این آرامش عضلانی می‌تواند به طیف وسیعی از درد‌ها مخصوصاً درد قاعدگی تا آرتریت کمک کند.

از بین برنده سموم بدن:

نوشیدن آب داغ نه تنها دمای مرکزی بدن شما را افزایش می‌دهد بلکه سیستم غدد درون ریز شما را تحریک می‌کند. این اثرات باعث تعریق و ترشح سموم از طریق پوست می‌شود.

نتیجه‌گیری:

همانطور که می‌دانید آب داغ به انقباض روده‌ها کمک می‌کند. وقتی روده‌های شما منقبض می‌شوند راحت‌تر مدفوع می‌کنید بنابراین نوشیدن آب گرم به طور منظم به شما کمک می‌کند تا یبوستتان برطرف شود.

 

منبع:

www.mdlinx.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها