2109
12 مزیت اصلی فیزیوتراپی

12 مزیت اصلی فیزیوتراپی

1401/06/17 بازدید618

فواید فیزیوتراپی

فیزیوتراپی همیشه اولین گزینه درمانی برای برخی آسیب های جدی نیست . اغلب، افرادی که آسیب دیده اند یا کسانی که دچار درد مزمن یا کاهش تحرک هستند، جراحی را به فیزیوتراپی ترجیح می دهند. این به این دلیل است که آنها معتقدند جراحی روشی سریعتر و مؤثرتر برای درمان این نوع آسیب ها است. با این حال، اکثر پزشکان عمومی و بسیاری از متخصصان، بیماران را به فیزیوتراپیست ارجاع می دهند، زیرا این رویکرد کمتر مداخله جویانه است.

هنگامی که بدانیم فیزیوتراپی یک درمان بسیار مؤثر برای بسیاری از انواع آسیب‌ها است، می‌خواهیم ببینیم که چگونه فیزیوتراپی مزایای دیگری نیز دارد که می‌تواند به اندازه سایر درمان‌ها یا حتی بهتر از آن مؤثر باشد. در اینجا برخی از مزایای فیزیوتراپی در منزل نیز آورده شده است.

 

 

1- یک فیزیوتراپ به شما کمک می کند تا درد را کنترل کنید :

درد مزمن می تواند یکی از محدود کننده ترین شرایطی باشد که می توان تجربه کرد، به خصوص اگر علت ناشناخته باشد و امیدی به درمان وجود نداشته باشد. با این حال، تکنیک‌ها و تمرین‌های فیزیوتراپی که ممکن است برای شما تجویز شود، می‌تواند به تحرک مفاصل و بافت‌های نرم و همچنین بازگرداندن عملکرد عضلات کمک کند، بنابراین درد را کاهش داده یا به طور کلی از بین می‌برد. و دستیابی به این امر دشوار است، زیرا یک بار بیمار بدون درد، فراموش می کند که باید به تمرینات خود ادامه دهد، وقتی بیماران به طور منظم آنها را انجام دهند، می توانند از بازگشت درد جلوگیری کنند.

 

 

2- فیزیوتراپی می تواند شما را از رفتن به اتاق عمل نجات دهد

اگرچه ممکن است در برخی موارد جراحی اجتناب ناپذیر باشد، اما فیزیوتراپیست می تواند به ما کمک کند در بسیاری موارد دیگر از جراحی اجتناب کنیم. فیزیوتراپی با کمک به ما برای از بین بردن درد، التیام و بهبود سلامت جسمانی، بافت آسیب دیده را التیام می‌بخشد و حرکت را به خودی خود تسهیل می‌کند، بنابراین نیازی به رفتن از طریق دستان جراح را از بین می‌برد. و در صورتی که قبلاً تحت عمل جراحی قرار گرفته اید، فیزیوتراپی به ما کمک می کند تا به اندام خود برگردیم و به بهبود سریعتر کمک کنیم.ضمنا در صورتی که شرایط حضور در مراکز فیزیوتراپی به علت سخت بودن تحرک پس از جراحی را ندارید می توانید از فیزیوتراپی در منزل استفاده نمایید.

 

3- فیزیوتراپی قرص ها را دور نگه می دارد

هنگام عبور از اتاق عمل ممکن است این اتفاق بیفتد که با درد طولانی مدت ادامه دهیم و با دارو درمان شود. برای کاهش خطر وابستگی به دارو (اغلب مواد افیونی)، فیزیوتراپی یک جایگزین عالی برای درمان مشکلات درد ناشی از جراحی است. حتی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها فیزیوتراپی را به جای قرص های درد توصیه می کند.

 

4- فیزیوتراپی تحرک و تعادل ما را بهبود می بخشد

ممکن است اتفاق بیفتد که پس از یک آسیب بزرگ یا جراحی بزرگ، برای بیماران سخت باشد که دوباره روی پاهای خود بایستند. تحرک می تواند آنقدر فشرده باشد که فعالیت های ساده ای مانند نشستن، بلند شدن از رختخواب یا متعادل کردن بدن می تواند یک چالش باشد. این زمانی است که فیزیوتراپی به کمک می آید. ورزش‌هایی که فیزیوتراپیست می‌تواند تجویز کند می‌تواند تحرک را بازیابی کند، راه رفتن و حرکت را آسان‌تر کند و حتی می‌تواند هماهنگی و تعادل را در بیمارانی که در معرض خطر سقوط قرار دارند، بهبود بخشد.

 

5- فیزیوتراپی شما می تواند در جنبه های سلامت عمومی به شما کمک کند

یکی از مزایای کمتر شناخته شده فیزیوتراپی این است که به بسیاری از مشکلات سلامتی مرتبط با افزایش سن مانند درد مفاصل، آرتریت و پوکی استخوان کمک می کند. روش فیزیوتراپی برای بیماران مسن تر ایمن تر و محافظه کارانه تر است، زیرا به آنها یک جایگزین کمتر تهاجمی برای رفتن به زیر چاقو برای ترمیم مفاصل آنها ارائه می دهد. همچنین ثابت شده است که فیزیوتراپی برای همه کسانی که از مشکلات قلبی رنج می برند موثر است زیرا به عملکرد قلب و عروق کمک می کند.

6- سکته مغزی و فیزیوتراپی

پس از سکته مغزی، معمولاً حرکت تا حدی از بین می رود. فیزیوتراپی می تواند به تقویت و هماهنگی این قسمت های بدن و مغز برای بهبود وضعیت و تعادل کمک کند. همچنین به بیماران کمک می کند تا در زندگی روزمره مستقل تر باشند، که در بسیاری از موارد به این معنی است که دیگر نیازی به کمک شخص ثالث ندارند.

 

7- فیزیوتراپی به شما کمک می کند تا از صدمات جلوگیری کنید

یکی از مهمترین جنبه های فیزیوتراپی، و در عین حال بسیار کم مورد توجه قرار گرفته، جنبه ای است که شامل ارزیابی نواحی ضعیف بدن بیمار و طراحی یک برنامه فیزیوتراپی است که به تقویت آن نواحی آسیب پذیر کمک می کند. با تشخیص نقاط ضعف عضلانی یا اسکلتی، فیزیوتراپیست می تواند میزان احتمال آسیب دیدگی بیمار را تحلیل کند و جدولی از تمرینات را طراحی کند که گروه های عضلانی و مفاصل درگیر را هدف، تقویت و مراقبت می کند. به این ترتیب از آسیب های بعدی در تمام این مناطق جلوگیری می شود.

 

8- مشکلات سنی

همه ما پیرتر می شویم. در حال حاضر هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد. در طول سال ها، بیماری های مختلفی مانند آرتریت و پوکی استخوان می توانند به ما مراجعه کنند. فیزیوتراپی می تواند به ما در تسکین درد و بهبودی کمک کند. به عنوان مثال، اگر ما تحت عمل تعویض مفصل زانو، مفصل ران قرار گرفته ایم. یکی دیگر از مزایای فیزیوتراپی این است که می تواند به جلوگیری از آرتروز و پوکی استخوان کمک کند.

 

9- به بهبود حرکت کمک می کند

فیزیوتراپیست می تواند مشکلات مربوط به حرکت را شناسایی، تشخیص و درمان کند. برنامه ای را ایجاد می کند که برای اندازه گیری برای مقابله با مشکلات هر فرد طراحی شده است و از این طریق به تدریج بهبود می یابد و به نتیجه می رسد. فیزیوتراپی می تواند به ما کمک کند بدون درد زندگی کنیم و کیفیت زندگی ما را افزایش دهد.

 

10- برای بیماری های قلبی و ریوی مفید است

به عنوان بخشی از روند بهبودی برای توانبخشی قلبی و ریوی پس از حمله قلبی، فیزیوتراپی اغلب برای کمک به اطمینان از اینکه فعالیت های روزمره زندگی به خوبی پیش می رود استفاده می شود. این معمولاً بخشی از روند کلی توانبخشی است و توسط پزشک شما تجویز می شود، اما گاهی اوقات ممکن است لازم باشد که خودتان از یک فیزیوتراپیست کمک بگیرید.

 

11 - برای ورزشکاران

هیچ ورزشکار نخبه ای بدون تیم فیزیوتراپیست هایش وجود ندارد. چرا؟ نه تنها برای جلوگیری از صدمات و کمک به بهبودی بهتر، بلکه برای دستیابی به مقاومت بهتر، که کمک بزرگی خواهد بود. این امر به ویژه برای ورزشکاران نخبه که به هر چیزی که می تواند عملکرد آنها را تقویت کند، نیاز دارند بسیار مهم است. یکی دیگر از دلایلی که ورزشکاران می توانند از فیزیوتراپی بهره مند شوند این است که گردش خون را بهبود می بخشد و ماهیچه ها را تقویت می کند و آنها را انعطاف پذیرتر می کند.

 

 

12- برای سردرد

بله همانطور که می شنوید. بسیاری از سردردها، چه میگرنی باشند و چه انواع سردردها، منشأ فیزیکی دارند. شما می توانید با سردرد وحشتناکی وارد مطب فیزیوتراپ خود شوید که حتی باعث می شود تهوع کنید و بخواهید استفراغ کنید و بدون یک ناراحتی از آنجا خارج شوید.

اینها برخی از دلایلی است که چرا ما می توانیم (و باید) خود را به دست یک فیزیوتراپیست بسپاریم. برای پیشگیری، بهبود سلامت و دور نگه داشتن پزشکان و قرص ها. در نهایت، ما فقط یک بدن داریم و مهم است که در طول وجودمان بهترین باشد. کیفیت زندگی ما شایسته آن است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15051 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10700 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2133 بازدید