2109
۷ ماده غذایی که به سلامت دندان کودکان آسیب می‌رساند

۷ ماده غذایی که به سلامت دندان کودکان آسیب می‌رساند

1401/06/17 بازدید5210

در حالی که برخی از غذا‌ها می‌توانند به سلامت دندان شما کمک کنند برخی دیگر می‌توانند برای سلامت دهان و دندان مشکل ایجاد کنند به خصوص در مورد کودکان. با توجه به عواملی مانند رژیم غذایی و این واقعیت که آن‌ها هنوز در حال یادگیری نحوه صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن هستند کودکان خردسال بیشتر در معرض مشکلات دندانی هستند. خبر خوب این است که اگر آن‌ها را از برخی از بدترین مواد غذایی برای دندان کودکان دور نگه دارید می‌توان از بسیاری از مشکلات سلامت دهان و دندان جلوگیری کرد.

 

رژیم غذایی چگونه بر سلامت دهان و دندان کودکان تأثیر می‌گذارد؟

خوردن غذا‌های ناسالم و داشتن اشتها و میل به حوردن مواد غذایی شیرین می‌تواند منجر به آسیب دندان و مشکلات دیگر شود. نگه داشتن بهداشت دندان در کودکان گاهی اوقات می‌تواند کمی مشکل باشد. آنچه می‌خورید تأثیر قابل توجهی بر سلامت دندان‌های شما دارد و در مورد فرزندانتان اجتناب از برخی مواد غذایی می‌تواند معجزه کند. در اینجا مواد غذایی وجود دارد که برای سلامت دهان و دندان مضرر هستند:

آب نبات:

آب نبات‌های مکنده و حتی قطره‌های سرفه می‌توانند به دندان‌های کودک آسیب برسانند. این آب نبات‌ها قند زیادی دارند و می‌توانند در حفره دندان گیر کنند.

شیرینی و شکلات:

بسیاری از کودکان دوست دارند تافی‌ها، آب نبات‌ها یا شیرینی‌هایی داشته باشند که در دهانشان بچسبد. این محصولات حاوی قند بالایی هستند و همچنین می‌توانند در حفره دندان بچسبند.

ترشی:

ترشی‌ها وقتی با غذای مورد علاقه‌تان ترکیب می‌شوند می‌توانند لذیذ باشند اما این ترشی‌ها برای دندان‌های شما خوب نیستند. ترشی‌ها با سرکه درست می‌شوند و می‌توانند پوشش دندان‌های شما را فرسایش دهند. اگر بعد از خوردن ترشی دندانهایتان را مسواک بزنید یا دهانتان را بشویید مشکلی برای دندان پیش نخواهد آمد.

نوشیدنی‌های گازدار:

نوشیدنی‌های گازدار نوشیدنی مورد علاقه بسیاری از کودکان است اما این نوشیدنی‌ها هیچ فایده‌ای برای دندان‌های شما ندارند. حاوی اسیدی است که لایه مینای دندان را از بین می‌برد و بسیاری از نوشابه‌ها یا نوشابه‌های گازدار نیز حاوی مقدار زیادی قند هستند.

میوه‌های خشک فرآوری شده:

میوه‌های خشک برای بدن شما مفید هستند اما بسیاری از تولیدکنندگان مقدار مناسبی شکر را به میوه‌های خشک اضافه می‌کنند تا شیرینی بیشتری داشته باشند. میوه‌های خشک مانند کشمش جویدنی هستند و به راحتی لای دندان گیر می‌کنند.

سس گوجه فرنگی یا سس سویا:

سس گوجه فرنگی و سس سویا در بسیاری از مواد غذایی خوش طعم استفاده می‌شوند اما متأسفانه می‌توانند بر روی لایه مینای دندان می‌مانند و آن‌ها را به مرور زمان خراب می‌کنند. اگر مصرف آن را محدود نکنید ممکن است دندان‌های شما زرد یا قهوه‌ای شوند.

کمپوت میوه:

شما نمی‌توانید میوه‌های کنسرو شده را با میوه‌های تازه مقایسه کنید. میوه‌های کنسرو شده اغلب در شربت درست می‌شوند و همه ما می‌دانیم که شکر بدترین دشمن دندان‌های ماست. این ۷ غذا را در جای خود مصرف کنید تا سلامت دهان و دندان کودکتان را بهبود ببخشید. (آجیل سیب هویج محصولات لبنی مانند شیر، ماست و پنیر تخم مرغ سبزیجات برگ سبز خربزه، گلابی و توت فرنگی).

 

منبع:
www.healthshots.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9484 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6860 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15190 بازدید