2109
روستاهای اطراف رامسر؛ سرسبز و خنک در چله تابستان

روستاهای اطراف رامسر؛ سرسبز و خنک در چله تابستان

1401/06/16 بازدید284

می‌دانید به رامسر چه لقبی داده‌اند؟ عروس مازندران. چون این شهر پر از زیبایی‌ها است و هر کس که به آن سفر کرده عاشقش شده. شهری با آب‌وهوای خنک و طبیعت زیبا که هم دریا و ساحل دارد و هم جنگل و کوه.

البته قرار است که کمی از شهر رامسر فاصله بگیریم و سری به روستاهای اطراف آن بزنیم. پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا روستاهای ییلاقی رامسر را بشناسید.

 

بومگردی‌ رامسر؛ یک تجربه متفاوت

 

بحث اصلی یعنی صحبت درباره روستاهای اطراف رامسر را فراموش نکرده‌ایم. ولی خب اگر قرار باشید برنامه سفر بچینید باید در مورد یکی از مهم‌ترین چیزها یعنی محل اقامت هم اطلاعات داشته باشید.

رامسر و روستاهای اطرافش یکی از بهترین جاها برای تجربه بومگردی‌ هستند. حالا بومگردی‌ چیست؟‌ بومگردی نوعی از سفر است که در آن سعی می‌‌کنیم تا کمترین آسیب را به محیط زیست، بافت و زندگی محلی مقصد بزنیم. یعنی مثلا بدون زباله سفر کنیم، از کسب‌‌‌وکارهای محلی حمایت کنیم و البته که سعی کنیم چیزهای جدیدی هم از سفرمان یاد بگیریم.

در واقع بومگردی‌ به ما کمک می‌‌‌کند تا زندگی محلی و بومی مقصدمان را از نزدیک لمس کنیم. تازه خیلی‌ وقت‌ها میزبان شما در اقامتگاه‌های بومگردی‌ از بین مردم محلی هستند و طوری شما را راهنمایی می‌کنند تا یک تجربه جدید و متفاوت از رامسر داشته باشید.

حالا شاید بگویید که خب از کجا یک اقامتگاه بومگردی پیدا کنیم؟ شما برای پیدا کردن بوم گردی رامسر کافی است وارد سایت پینورست‌ شوید و از بین اقامتگاه‌های گلچین شده یکی را انتخاب کنید.

 

روستای جنت رودبار؛ طبیعتی به رنگ بنفش

بروید در دل جنگ جادویی دالخانی. از مسیر پر‌پیچ‌وخم میان درخت‌های سربه‌فلک‌کشیده جنگل که سن‌وسالی هم از آنها گذشته عبور کنید تا به روستای جنت رودبار در ارتفاعات رامسر برسید.

این روستا پر از مزارع گل گاوزبان است. اگر در فصل مناسب و خصوصا ماه اردیبهشت به اینجا بروید می‌بینید که همه زمین‌ها با رنگ بنفش فرش شده اند. به همین دلیل هم جنت رودبار به نگین ارغوانی مازندران معروف شده است.

در این روستا حسابی طبیعت‌گردی کنید و هوای تمیز را نفس بکشید. دوربین عکاسی را هم فراموش نکنید که مزارع بنفش گل گاو‌زبان و غروب خورشید جان می‌دهد برای عکاسی.

 

روستای جواهرده؛ جواهری سبز

روستای جواهرده تقریبا در بین ییلاق‌های رامسر از همه معروف‌تر است. از یک جاده رویایی و غرق در مه بگذرید تا به یک تابلوی نقاشی برسید. جواهرده در بیشتر روزهای سال با ابرها پوشانده شده و می‌توانید در دریای مه قدم بزنید.

یکی از خوبی‌های این روستا این است که به نسبت روستاهای دیگر امکانات رفاهی خوبی دارد. این هم به این دلیل است که در طول این سال‌ها همیشه مسافران زیادی به آن سفر کرده‌اند.

در روستای زیبای جواهرده بچرخید و از آبشار‌ها،‌ چشمه‌ها، دشت، قله‌ها،‌ پارک جنگلی جواهرده و گورهای تاریخی گبری دیدن کنید.

 

روستای گرسماسر‌؛ کوه‌ها و قله‌های بلند

اگر به کوهنوردی و ماجراجویی علاقه دارید شک نکنید که این روستا برای شماست و از آن بالا می‌توانید از چشم‌انداز جنگل هیرکانی و مه کوهپاه‌ها لذت ببرید. کوه‌های برفی سماموس با 3600 متر ارتفاع، کوه زین پشت و مناطق رستم سر و زین پشت بهترین جاها برای کوهنوردی هستند.

البته اگر می‌خواهید کوهنوردی کنید حتما وسایل و تجهیزات مورد نیاز همراه داشته باشید.

از کوه‌ها که بگذریم روستای گرسماسر با دشت‌‌ها و مراتع سبز، چشمه‌های پر آب و هوای عالی یک ییلاق خوب برای تازه کردن روح است. خانه‌های کاهگلی و بافت سنتی روستا هم که حسابی از شما دلبری خواهند کرد.

 

 

روستای ولنگان؛ بکر و خلوت

روستای ولنگان در حوالی جنگل دالخانی قرار گرفته. ولی به دلیل دوری از جاده اصلی آنقدر مورد توجه همه نیست و بکر مانده است. برای همین بافت روستا و سبک زندگی مردم هم تقریبا تغییر زیادی نکرده.

معمولا آدم‌های زیادی را نمی‌بینید که به این روستا سفر کنند و البته که چی بهتر از این؟ یک روستا خلوت با طبیعت زیبا که انگار همه جای آن برای خودتان است؟ تا می‌توانید از این خلوت لذت ببرید که همیشه فرصت باقی نیست.

 

چرا برای اجاره بومگردی‌ رامسر به پینورست‌ اعتماد کنیم؟

یک سفر خوب تا همیشه در یاد شما می‌ماند. محل اقامت مناسب در طول سفر هم یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سفر است. اگر دوست دارید در سفر و موقع اجاره اقامتگاه کمترین مشکل و غافلگیری برایتان پیش بیاید بهترین کار این است که از سایت پینورست استفاده کیند.

التبه جدا از اقامتگاه‌های بومگردی اقامتگاه‌های مختلف و زیادی برای شهر رامسر در سایت پینورست گلچین شده است. وارد صفحه هر اقامتگاه هم که بشوید می‌توانید تمامی تصاویر را ببینید و اطلاعات و امکانات اقامتگاه را هم بخوانید. در ضمن خواندن نظرات مهمان‌های قبلی به شما کمک می‌کند تا بتوانید با اطمینان بیشتری تصمیم بگیرید.

تیم پشتیبانی پینورست‌ از 8 صبح تا 11 شب در کنار شماست تا در صورت وجود کوچک‌ترین مشکلی سریع آن را برای شما برطرف کند. در ضمن پینورست ضمانت تحویل و تطبیق اقامتگاه هم دارد. پس خلاصه همه جوره خیالتان راحت باشد.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8584 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6169 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15090 بازدید