2109
چگونه افکار منفی را به مثبت تبدیل کنیم؟

چگونه افکار منفی را به مثبت تبدیل کنیم؟

1401/06/15 بازدید1061

مثبت‌اندیشی می‌تواند منجر به تغییرات مثبت زیادی در زندگی شما شود. ایجاد یک دیدگاه خوش بینانه می‌تواند برای سلامت جسمی و روانی شما مفید باشد. گاهی اوقات موقعیت‌های خاصی در زندگی پیش می‌آید که دید ما را منفی می‌کند. اقداماتی را انجام دهید تا مثبت‌اندیشی بیشتر شبیه طبیعت دوم شما شود و از بزرگترین مزیت‌ها بهره‌مند شوید. در اینجا 10 راه برای آسان کردن افکار مثبت وجود دارد:

مسئولیت رفتار خود را بپذیرید:

وقتی در زندگی با مشکلاتی مواجه می‌شوید نقش قربانی را بازی نکنید. نقش خود را در موقعیت به رسمیت بشناسید و مسئولیت رفتار خود را بپذیرید. پذیرش مسئولیت می‌تواند به شما کمک کند از اشتباهات درس بگیرید و از سرزنش ناعادلانه دیگران جلوگیری کنید.

به جامعه کمک کنید:

یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن احساس خوب نسبت به چیز‌هایی که دارید تمرکز روی چیز‌هایی است که مثل شما می‌باشد. کمک به دیگران می‌تواند به شما دیدگاه جدیدی نسبت به جهان بدهد و به شما در تفکر مثبت کمک کند.

مطالب مثبت و الهام بخش را بخوانید:

هر روز زمانی را صرف خواندن مطالبی کنید که تفکر مثبت را تشویق می‌کند. کتاب مقدس، مطالب معنوی یا نقل قول‌های الهام‌بخش را بخوانید تا به شما کمک کند روی آنچه در زندگی برایتان مهم است تمرکز کنید. این می‌تواند یک راه عالی برای شروع و پایان روز شما باشد.

افکار منفی را بشناسید و جایگزین کنید:

اگر همچنان درگیر افکار منفی مکرر باشید در مثبت‌اندیشی موفق نخواهید بود. یاد بگیرید که افکار بیش از حد منفی را تشخیص داده و جایگزین کنید. اگر متوجه شدید که به چیزی مانند"من همیشه همه چیز را به هم میریزم" فکر می‌کنید آن را با چیزی واقع بینانه‌تر جایگزین کنید مانند بعضی وقت‌ها من اشتباه می‌کنم اما از آن‌ها درس می‌گیرم.

به اهداف خود فکر کنید:

وقتی اهدافی دارید که برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنید مثبت‌اندیشی در مورد مشکلات و شکست‌ها آسان‌تر است. اهداف به شما انگیزه می‌دهند تا زمانی که در مسیر با مشکلاتی مواجه می‌شوید بر آن موانع غلبه کنید. بدون اهداف مشخص تصمیم‌گیری و سنجش پیشرفت شما دشوارتر است.

عواقب منفی را در نظر بگیرید:

مدتی را صرف فکر کردن در مورد عواقب تفکر منفی کنید. برای مثال فردی که فکر می‌کند «احتمالاً این مصاحبه شغلی را دریافت نخواهم کرد» ممکن است تلاش کمتری برای مصاحبه انجام دهد. در نتیجه او ممکن است شانس خود را برای گرفتن شغل کاهش دهد. فهرستی از تمام راه‌هایی که تفکر منفی بر زندگی شما تأثیر می‌گذارد تهیه کنید. احتمالاً بر رفتار، روابط و احساسات شما تأثیر می‌گذارد.

به دیگران تعارف کنید:

به دنبال دلایلی برای تعریف و تمجید دیگران باشید. در تعریف و تمجید‌های خود صادق باشید اما اغلب آن را ارائه دهید. این به شما کمک می‌کند تا به دنبال خوبی در دیگران باشید.

خودمراقبتی را تمرین کنید:

استراحت کافی داشته باشید، ورزش کنید و تمرین کنید تا استرس خود را به خوبی مدیریت کنید. مراقبت از سلامت جسمی و روحی خود انرژی بیشتری برای تمرکز بر تفکر مثبت در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

منبع:

www.lifehack.org

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16169 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11484 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2501 بازدید