2109
در دوران بارداری از کدام ادویه استفاده کنیم؟

در دوران بارداری از کدام ادویه استفاده کنیم؟

1401/06/09 بازدید868

رژیم غذایی در دوران بارداری بسیار مهم است. نوزاد داخل رحم برای رشد و جلوگیری از هر گونه کمبود مادرزادی به تغذیه مناسب نیاز دارد. همچنین حمل نوزاد به مقدار زیادی نیاز دارد و انرژی بیشتری از حد معمول نیاز دارد. از این رو یک مادر باردار نیز برای مراقبت از سلامتی خود و حفظ انرژی به مقدار مناسب تغذیه نیاز دارد. اگرچه ادویه‌ها طبیعی هستند اما همه ادویه‌ها برای رشد و سلامت کودک مفید نیستند. برخی از ادویه‌ها ممکن است حاوی منع مصرف در دوران بارداری باشند. علاوه بر این ممکن است حاوی اجزایی باشد که می‌تواند باعث سقط جنین، زایمان زودرس یا انقباضات شدید شود. از سوی دیگر ادویه‌هایی وجود دارند که ثابت شده برای سلامت نوزاد مفید هستند. اجازه دهید در مورد این ادویه‌ها با جزئیات صحبت کنیم.

-فلفل سیاه:

یک زن باردار به کروم نیاز دارد که به وفور در فلفل سیاه/پودر فلفل سیاه وجود دارد. سطوح پایین کروم می‌تواند سطح قند و کلسترول خون را افزایش دهد و به طور بالقوه منجر به دیابت یا بیماری قلبی شود. بر اساس یک مطالعه زنانی که در نتیجه بارداری به دیابت مبتلا می‌شوند ممکن است از رژیم غذایی منظم کروم بهره‌مند شوند.

-زنجبیل:

در دوران بارداری زنجبیل یک درمان خانگی مؤثر برای درمان حالت تهوع صبحگاهی، تهوع و استفراغ است. زنانی که از تهوع صبحگاهی رنج می‌برند می‌توانند روزانه 1 گرم زنجبیل به مدت چهار روز مصرف کنند تا تسکین فوری پیدا کنند. تحقیقات قبلی نشان داده است که به درمان تهوع صبحگاهی در زنان کمک می‌کند.

-هل:

زنانی که از کم خونی رنج می‌برند باید مقداری هل را در رژیم غذایی خود بگنجانند. در دوران بارداری یک قاشق هل از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. در نتیجه یکی از بهترین و مطمئن‌ترین ادویه‌ها برای مصرف در دوران بارداری است.

از چه ادویه‌هایی در دوران بارداری استفاده نکنیم؟

-دانه شنبلیله:

دانه شنبلیله اثرات بدی روی رحم دارد و از این رو نباید توسط زنان باردار مصرف شود. علاوه بر این خوردن این دانه‌ها می‌تواند باعث نفخ، رفلاکس اسید، مشکلات گاز و اسهال شود. دوز بالای دانه شنبلیله نیز می‌تواند باعث کندی رشد در کودکان شود.

-دانه رازیانه:

دانه‌های رازیانه و گشنیز در صورت مصرف بیش از حد در دوران بارداری می‌توانند باعث آسیب شوند. این ادویه‌ها همگی دارای اثری از فیتواستروژن هستند که مانند استروژن زنانه عمل می‌کند و به تحریک انقباضات رحمی کمک می‌کند. تمام خواص ذکر شده در بالا مشخص می‌کند که مصرف این ادویه در دوران بارداری کاملاً خطرناک است و از این رو باید تحت کنترل مصرف شود.

-چای نعناع:

اعتقاد بر این است که چای نعناع باعث شل شدن رحم می‌شود که می‌تواند منجر به سقط جنین شود. علاوه بر این استفاده از روغن نعناع در دوران بارداری می‌تواند باعث قاعدگی شود بنابراین در استفاده از نعناع به هر شکلی احتیاط کنید.

 

منبع:

www.vasantmasala.com

ارسال نظر شما

login captcha

سلام و وقت بخیر

خواستم به یه موردی اشاره کنم و اون اینکه یه مساله رو اکثراً نادیده می گیرن و به خطرات مایع لوله بازکنی شیمیایی در دوران بارداری دقت نمی کنند. به نظر من به ریسک کار نمی ارزه و اگر با گرفتگی لوله سینک مواجه شدید، حتماً به جای استفاده از مواد شیمیایی، از شرکت هایی مثل لوله بازکنی تهران بخواین که گرفتگی لوله ها رو رفع کنند.

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16268 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11536 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2657 بازدید