2109
چگونه چپ دست بودن کودک را تشخیص دهیم؟

چگونه چپ دست بودن کودک را تشخیص دهیم؟

1401/05/24 بازدید2508

نوزادان از هر دو دست برای دستیابی به موبایل، گردنبند درخشان شما یا برای نزدیک کردن صورت شما استفاده می‌کنند. با رشد کودکان توانایی آن‌ها برای انجام کار‌های پیچیده (مانند خط خطی کردن یا غذا خوردن با قاشق) افزایش می‌یابد. در این مرحله است که معمولاً در حدود دو یا سه سالگی ممکن است متوجه استفاده از یک دست خود بیشتر از دست دیگر شوید. با این حال برخی از کودکان علائم چپ دستی را در حدود 18 ماهگی نشان می‌دهند. ژنتیک حداقل تا حدی مسئول چپ دست و راست دست بودن است. نوزادان در رحم حرکت دادن یک دست را ترجیح می‌دهند. دقیقاً قبل از اینکه ارتباط بین نخاع و مغز به طور کامل شکل بگیرد بسیاری از مردم بر این باورند که چپ دست‌ها هنرمند هستند زیرا فکر می‌کنند آن‌ها بیشتر از نیمکره راست مغز استفاده می‌کنند که مسئول درک فضایی و بصری است. با این حال همانطور که مشخص است هیچ یک از ما ترجیحات راست یا چپ مغز را نداریم و همه ما از هر دو طرف مغز خود به یک اندازه استفاده می‌کنیم.

از قیچی استفاده کنید:

کودک شما ممکن است احساس کند که خودش نمی‌داند چگونه آن را قطع کند و هیچ بچه‌ای این احساس را دوست ندارد. تقصیر او نیست و قیچی برای او مناسب نخواهد بود. به دنبال قیچی متناسب با دست کودک باشید.

از دست چپ خود کمک بگیرید:

در حالی که احتمالاً می‌توانید از دست راست خود برای آموزش نحوه غذا خوردن با چنگال خلاص شوید اما اگر بخواهید به کودک چپ دست خود بیاموزید که چگونه بند کفشش را ببندد این کار پیچیده‌تر می‌شود. به عنوان یک فرد راست دست که سعی می‌کند کاری را با دست چپ خود انجام دهد احتمالاً باید سرعت خود را کم کنید و با دقت بیشتری به مراحل آن فکر کنید.

برای کودک هدایایی بخرید که بتواند با دست چپ از آن استفاده کند:

بسیاری از قابلمه‌های آشپزخانه و لیوان‌های قهوه با دسته‌هایی برای جهت‌گیری سمت راست ساخته شده‌اند (تمایز ظریفی که شاید شما راست‌دست‌ها هرگز متوجه آن نشده باشید). وقتی یک بچه چپ دست بزرگ می‌کنید خوب است که برای تولدش چند کادو سرگرم‌کننده بخرید.

 

منبع:

www.kindercare.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16338 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11570 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2924 بازدید