2109
به چه علت مادران نباید وعده صبحانه را حذف کنند؟

به چه علت مادران نباید وعده صبحانه را حذف کنند؟

1401/05/21 بازدید4441

مادران به این معروف هستند که می‌گویند خوردن صبحانه مهم بوده یا اینکه مهم‌ترین وعده غذایی در روز است. در حالی که می‌دانند این درست است اما به نظر نمی‌رسد که به توصیه‌های خود توجه کنند. صبحانه برای همه و نه تنها کودکان مهم است. همان‌قدر که مادران به فرزندانش می‌گویند خوردن صبحانه چقدر مهم است باید خودشان هم خوردن این وعده را فراموش نکنند. با این حال صبح‌ها یکی از شلوغ‌ترین زمان‌ها برای مادران است زیرا مشغول درست کردن ناهار، جمع کردن خانه ورفتن به سرکار هستند که فراموش می‌کنند خودشان صبحانه بخورند. با این حال بهتر است همیشه یک صبحانه راحت و سریع را برای خودتان از قبل آماده کنید.

 

به چه علت مادران به وعده صبحانه نیاز دارند؟

وقتی صبحانه می‌خورید انرژی شما بیشتر شده و این موضوع می‌تواند به شما کمک کند بعداً کمتر احساس گرسنگی کنید. این بدان معناست که احتمال کمتری دارد از میان وعده‌ها صرف نظر کنید و به وعده‌های غذایی سالمی که خودتان بسته‌بندی کرده‌اید پایبند باشید. مطالعات همچنین نشان داده‌اند که خوردن صبحانه هر روز صبح می‌تواند به سلامت قلب، عملکرد شناختی و سلامت روان کمک کند.

بهترین صبحانه برای مادران چیست؟

مادران باید به چیز‌هایی فکر کنند که سریع و مغذی باشند. اسموتی‌ها انتخاب خوبی هستند. آن‌ها یک راه عالی برای دریافت برخی ویتأمین‌ها و مواد مغذی ضروری می‌باشند و همچنین سریع آماده می‌شوند.

خوردن صبحانه چه فوایدی دارد؟

دریافت انرژی:

خوردن صبحانه انرژی لازم را برای شما در طول روز فراهم می‌کند و به بدن شما کمک می‌کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد. با خوردن صبحانه تا آخر روز سرحال بوده و انرژی لازم را از این طریق دریافت خواهید کرد.

کاهش ابتلا به دیابت:

یک مطالعه نشان داد افرادی که چهار تا پنج روز در هفته صبحانه نمی‌خورند تا 55 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. به هر حال مراقب باشید که صبحانه خود را به طور کامل مصرف کنید. غلات قندی یا غذا‌های سنتی صبحانه مانند دونات، کلوچه، وافل، پنکیک و نان شیرینی می‌توانند سرشار از قند، نشاسته یا چربی باشند.

بهبود عملکرد مغز:

مغز شما برای عملکرد به سوخت نیاز دارد. صبحانه می‌تواند به شما کمک کند هوشیارتر، متمرکزتر و شادتر باشید. مطالعات نشان می‌دهد مادرانی که صبح‌ها صبحانه می‌خورند بهتر می‌توانند در طول روز به کار‌های خود برسند.

آیا حذف صبحانه برای مادران بد است؟

اگر فردی هستید که گرسنه از خواب بیدار نمی‌شود به تعویق انداختن اولین وعده غذایی ممکن است بهتر باشد. صبحانه زود هنگام ممکن است برای همه مناسب نباشد. به نشانه‌های گرسنگی خود گوش دهید تا بدانید چقدر برای شما مهم است

چه زمانی مناسب برای خوردن صبحانه است؟

شروع کردن روز خود با یک وعده غذایی غنی از پروتئین ممکن است شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد و به شما کمک کند از خوردن میان وعده اجتناب کنید که می‌تواند به کاهش وزن ناخواسته کمک کند. (با نحوه درست کردن یک صبحانه سالم برای کاهش وزن آشنا شوید. ). از غذا‌های فرآوری‌شده‌ای که قند اضافی دارند خودداری کنید. خوردن انواع غذا‌های مغذی می‌تواند به شما کمک کند مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

چه مواد غذایی را در وعده صبحانه قرار دهیم؟

ماست یونانی یا پنیر:

این ترکیب پروتئین و چربی می‌تواند به شما احساس سیری بدهد که کمی بیشتر طول می‌کشد. می‌توانید میوه‌ها، آجیل‌ها یا غلات سبوس دار را مخلوط و ا ماست و پنیر میل کنید.

کره بادام زمینی:

چربی و پروتئین سالم موجود در کره بادام زمینی با یک تکه نان تست پر فیبر، یک وافل فریزر یا مافین ترکیبی خوب برای وعده صبحانه می‌باشد. اگر به بادام زمینی حساسیت دارید آووکادو یکی دیگر از گزینه‌های خوشمزه برای نان تست است.

بلغور جو دوسر:

آن را با انواع توت‌ها و گردو یا دانه کتان ترکیب کنید. برای صبحانه خود بلغور جو دوسر را یک شب در آب، شیر یا ماست قرار دهید تا خیس شوند.

املت:

برای درست کردن املت می‌توانید از سبزیجات و تخم مرغ محلی استفاده کنید تا صبحانه‌ای سالم داشته باشید. با توجه به علاقه خود هر املتی را که دوست دارید برای صبحانه درست کرده و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. اگر هم می‌خواهید املت را شب قبل درست کنید و فردای آن توی فر گذاشته و گرم کنید.

شیک:

برای بچه‌ها یا بزرگسالانی که گرسنه نیستند یک نوشیدنی می‌تواند گزینه بهتری باشد. یک فنجان شیر با یک تکه میوه کنار آن یا یک شیک جایگزین وعده غذایی کم قند ممکن است مفید باشد.

 

منبع:

health.clevelandclinic.org

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16330 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11567 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2836 بازدید