2709
20 فایده و خواص شگفت انگیز انگور سیاه در دوران بارداری

20 فایده و خواص شگفت انگیز انگور سیاه در دوران بارداری

1401/05/11 بازدید1842

 

انگور سیاه نوعی انگور ارزشمند بدون هسته است که درختان آن در دامنه کوه‌های مناطق سردسیری به وفور یافت می‌شود . معمولاً از آنها برای تهیه شربت، شیره و همچنین فرآوری مویز استفاده می‌شود. 20 فایده شگفت انگیز انگور سیاه در بارداری را با هم ببینیم.

انگور سیاه منبع خوبی از آهن است که برای زنان باردار مهم است. همچنین آنها حاوی فیبر، ویتامین C و سایر مواد مغذی هستند. طبق شواهد علمی ارائه شده در این بررسی، انگور با وجود محتوای بالای قند، منبعی از اجزای مفید و یک میان وعده سالم است.

 

در اینجا 20 فایده شگفت انگیز انگور سیاه در بارداری آورده شده است.

 

1. بهبود بیماری یبوست

انگور سیاه منبع خوبی از فیبر است که می‌تواند به رفع یبوست کمک کند. در دوران بارداری به دلیل افزایش هورمون‌ها، یبوست اتفاقی طبیعی است. همچنین یبوست می‌تواند ناشی از فشار کودک در حال رشد روی روده بزرگ و روده کوچک شما باشد. فیبر به نرم شدن مدفوع کمک می‌کند و دفع آن را راحت تر می‌کند.

 

2. کمک به هضم غذا

فیبر موجود در انگور سیاه موجب تقویت معده شده و به هضم غذا کمک می‌کند. فیبر به حرکت غذا در سیستم گوارش شما کمک می‌کند و از مشکلاتی مانند نفخ و اسهال جلوگیری می‌کند.

 

3. از کم خونی جلوگیری می‌کند

انگور سیاه منبع خوبی از آهن بوده که برای زنان باردار مهم است. آهن به جلوگیری از کم خونی کمک می‌کند، این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که آهن کافی در خون وجود نداشته باشد. کم خونی می‌تواند باعث خستگی، تنگی نفس و سایر علائم شود.

 

4. انرژی را افزایش می‌دهد

آهن موجود در انگور سیاه می‌تواند به افزایش سطح انرژی کمک کند. در دوران بارداری، بدن شما بیش از حد معمول به آهن نیاز دارد تا به رشد جنین کمک کند. اگر احساس خستگی یا افسردگی می‌کنید، انگور سیاه می‌تواند به شما انرژی طبیعی بدهد.

 

5. بینایی را بهبود می‌بخشد

انگور سیاه حاوی بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. ویتامین A برای بینایی و سلامت چشم بسیار مهم است. همچنین می‌تواند به جلوگیری از شب کوری، که یک مشکل رایج در دوران بارداری است، کمک کند.

 

6. تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین C موجود در انگور سیاه می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی شما کمک کند. این موضوع بسیار مهم است زیرا زنان باردار بیشتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی و سایر عفونت‌ها هستند.

 

7. کمک به حالت تهوع

انگور سیاه به طور سنتی برای کمک به حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری استفاده می‌شود. برخی از زنان متوجه می‌شوند که خوردن چند عدد انگور سیاه به آرام شدن معده و تسکین حالت تهوع صبحگاهی کمک می‌کند.

 

 

8. از نقایص مادرزادی جلوگیری می‌کند

اسید فولیک موجود در انگور سیاه می‌تواند به جلوگیری از نقص مادرزادی مغز و ستون فقرات کمک کند. اسید فولیک یک ماده مغذی مهم برای تمام زنان در دوران بارداری است، به خصوص در اوایل دوران بارداری که بسیار اهمیت دارد. همچنین مصرف انگور سیاه در سه ماهه سوم بارداری برای جلوگیری از نقایص مادرزادی توصیه شده است.

 

9. باعث سلامت پوست می‌شود

ویتامین C موجود در انگور سیاه می‌تواند به سلامت پوست کمک کند. ویتامین C برای تولید کلاژن حائز اهمیت است چرا که پوست را جوان، نرم و لطیف نگه می‌دارد.

 

10. التهاب را کاهش می‌دهد

انگور سیاه حاوی فنل است که ترکیباتی است که خواص ضد التهابی دارد. این می‌تواند به کاهش تورم و درد در مفاصل و عضلات کمک کند. درد مفاصل و عضلات از موارد و مشکلات شایع خانم‌ها در دوران بارداری است.

 

11. به افزایش وزن کمک می‌کند

انگور سیاه منبع خوبی از کالری است و می‌تواند به شما در افزایش وزن مورد نیاز در دوران بارداری کمک کند. با این حال، مهم است که آنها را در حد اعتدال مصرف کنید و آنها را با سایر غذاهای سالم ترکیب کنید.

 

12. بهبود سلامت دهان و دندان

فلوراید موجود در انگور سیاه می‌تواند به بهبود سلامت دهان و دندان کمک کند. فلوراید به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کرده و همچنین می‌تواند موجب تقویت دهان و دندان در دوران بارداری شود.

 

13. خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

آنتی اکسیدان‌های موجود در انگور سیاه می‌تواند به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب و کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند. آنتی اکسیدان‌ها برای سلامت کلی مهم هستند، اما آنها به ویژه در دوران بارداری که بدن تغییرات زیادی را تجربه می‌کند، مهم هستند.

 

14. تسکین گلودرد

انگور سیاه را می‌توان برای تسکین گلو درد نیز استفاده کرد. غرغره کردن محلول ترکیبی آب انگور سیاه و آب آشامیدنی می‌تواند به تسکین درد و التهاب کمک کند.

 

15. باعث تسریع در بهبودی زخم‌های احتمالی می‌شود

انگور سیاه می‌تواند به بهبودی سریع زخم‌ها کمک کند. خوردن انگور سیاه می‌تواند به تسریع روند بهبود زخم‌ها و بریدگی‌ها کمک کند.

 

 

16. از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند

کلسیم موجود در انگور سیاه می‌تواند به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند. پوکی استخوان وضعیتی است که باعث می‌شود استخوان‌ها ضعیف و شکننده شوند. زنان باردار یا یائسه در معرض افزایش خطر ابتلا به این بیماری هستند.

 

17. سلامت روان را بهبود می‌بخشد

منیزیم موجود در انگور سیاه می‌تواند به بهبود سلامت روان کمک کند. منیزیم در بسیاری از فرآیندهای مغز، از جمله تولید سروتونین، که یک انتقال دهنده عصبی است و به بهبود خلق و خو کمک می‌کند، نقش دارد. افسردگی یکی از مشکلات روحی و روانی شایع در دوران بارداری است.

 

18. استرس را کاهش می‌دهد

پتاسیم موجود در انگور سیاه می‌تواند به کاهش استرس کمک کند. پتاسیم یک الکترولیت است که به تعادل مایعات در بدن کمک می‌کند و همچنین می‌تواند به کاهش تنش عضلانی کمک کند. بدیهی است که استرس مادران باردار در ماه‌های آخر دوران بارداری دچار استرس‌های کوتاه مدت و گاها بلندمدت می‌شوند.

 

19. کمک به سلامت قلب

انگور سیاه حاوی مقدار زیادی رزوراترول، فیتوشیمیایی و آنتی اکسیدان است که برای قلب مفید است. به علاوه، پلی فنول‌ها(مواد شیمیایی که به طور طبیعی در گیاهان وجود دارد) در انگور سیاه می‌توانند به افزایش کلسترول مثبت کمک کنند. مصرف انگور سیاه در دوران بارداری برای مادرانی که سابقه بیماری قلبی دارند بسیار توصیه شده است.

 

20. فشار خون را تنظیم می‌کند

سدیم موجود در انگور سیاه می‌تواند به تنظیم فشار خون کمک کند. سدیم به حفظ تعادل مایعات در بدن کمک می‌کند و همچنین می‌تواند به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کند.

 

صحبت نهایی

انگور سیاه یک میان وعده سالم برای زنان باردار است. انگور سیاه منبع بسیار خوبی از مواد مغذی است که مصرف متعادل آن برای یک سرانجام موفقیت آمیز در دوران بارداری ضروری است. با این حال، مهم است که آنها را در حد اعتدال مصرف کنید و آنها را با سایر غذاهای سالم ترکیب کنید.

شهرستان سردشت واقع در جنوب استان آذربایجان غربی از معدود مناطقی است که تمام شرایط کشت و پرورش انگور سیاه را به شیوه‌ی دیمی دارد و مهر ماه هر سال با تولید بیش از سی هزار تن انگور وحشی و ارگانیک میزبان عموم مردم کشور عزیزمان و همچنین خارج از کشور می‌باشد.

بازرگانی شورش طی سالهای متمادی توانسته با کشت و پرورش بهترین انگور سیاه، سهم بسزایی در تامین این میوه ارزشمند جهت عرضه آن در سراسر میهن عزیزمان ایران داشته باشد که همراهی چندین ساله و بی نظیر مشتریان گرامی این مجموعه نشان از ارائه محصولی با کیفیت می‌باشد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4902 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14719 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3819 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3566 بازدید