2109
ایست قلبی و حمله قلبی چه تفاوتی باهمدیگر دارند؟

ایست قلبی و حمله قلبی چه تفاوتی باهمدیگر دارند؟

1401/05/13 بازدید611

مردم اغلب حمله قلبی و ایست قلبی را با هم اشتباه می گیرند یا فکر می کنند که اینها یک چیز هستند. به طور خلاصه حمله قلبی یک مسئله لوله کشی است. ایست قلبی ناگهانی یک مسئله الکتریکی است. حمله قلبی زمانی اتفاق می افتد که انسداد در شریان کرونر جریان خون را به بخشی از عضله قلب متوقف می کند. ایست قلبی معمولاً به دلیل نقص عملکرد الکتریکی اتفاق می‌افتد که اغلب یک اختلال ریتم به نام فیبریلاسیون بطنی است.

حمله قلبی و ایست قلبی چه علائمی دارند؟

معمولاً علائم حمله قلبی مانند ناراحتی قفسه سینه برای مدتی باقی می ماند (علائم متغیر هستند). درمان اورژانسی شامل باز کردن مجدد شریان های مسدود شده قبل از اینکه کمبود جریان خون به عضله قلب آسیب برساند می باشد. ایست قلبی به سرعت اتفاق می افتد. فرد هوشیاری خود را از دست می دهد و تنفس متوقف می شود. دفیبریلاتورهای خارجی خودکار که در بسیاری از ساختمان‌های عمومی یافت می‌شوند می‌توانند ضربان قلب را به حالت تپش برگردانند.

به چه علت دچار حمله قلبی و ایست قلبی می‌شویم؟

ایست قلبی ناگهانی می تواند ناشی از بیماری عروق کرونر و سایر بیماری های قلبی باشد. یک حمله قلبی شدید که باعث عدم جریان خون در بخش قابل توجهی از عضله قلب می شود می تواند منجر به ایست قلبی شود. برخی از داروهای قلبی نقایص مادرزادی قلب، ناهنجاری های الکتریکی و استفاده از برخی داروهای تفریحی نیز این خطر را افزایش می دهند.

چه افرادی در معرض حمله قلبی و ایست قلبی هستند؟

عوامل خطر برای بیماری عروق کرون حمله قلبی و ایست قلبی ناگهانی مشابه هستند: فشار خون بالا، کلسترول بالا، سیگار کشیدن، دیابت، چاقی و سبک زندگی بی تحرک است. شما می توانید با تغییر شیوه زندگی و با انجام معاینات و غربالگری های منظم بیماری قلبی خطر خود را کاهش دهید.

 

منبع:

www.uhhospitals.org

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15944 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11398 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2347 بازدید