2109
چگونه با فرزندان خود در مورد واکسینه شدن صحبت کنیم؟

چگونه با فرزندان خود در مورد واکسینه شدن صحبت کنیم؟

1401/05/08 بازدید234

 با ایمنی شروع کنید:

به کودک خود توضیح دهید که واکسن زدن بهترین راه برای اوست تا بتواند به فعالیت‌هایی مانند مدرسه، فعالیت‌های فوق برنامه، اردوی تابستانی و تعطیلات بازگردد. همچنین این تنها راه محافظت از دیگران است. واکسیناسیون اطرافیان واقعاً به پیشگیری و کاهش خطر انتقال آن به یکدیگر کمک می‌کند.

 شایعات را رد کنید:

پیام‌های مختلط و مخالفان واکسن زیادی وجود دارد و بچه‌ها درست مانند بزرگسالان در مورد آن‌ها می‌شنوند. دادن فرصتی به آن‌ها برای بیان این سؤالات و نگرانی‌ها به شما این امکان را می‌دهد که به طور مستقیم به آن‌ها بپردازید و پاسخ‌هایی را جستجو کنید که به فرزندتان اطمینان می‌دهد که شما این تصمیم را برای سلامت و ایمنی او می‌گیرید.

درباره عوارض جانبی واکسن صحبت کنید:

اگر فردی در خانواده شما عوارض جانبی منفی ناشی از واکسن کووید-19 را تجربه کرده یا اگر فرزندتان فرد دیگری را می‌شناسد که این درد را تجربه کرده ممکن است نخواهد دیگر واکسن بزند. این عوارض شامل:

  • درد بازو
  • خستگی
  • درد‌های عضلانی
  • سردرد
  • تب و لرز

 

به کودک اطمینان دهید مشکلی پیش نمی‌آید:

توضیح دهید که واکسن قبل از تأیید برای گروه سنی آن‌ها باید تحت آزمایشات قابل توجهی قرار می‌گرفت. پس از آزمایش و تجزیه و تحلیل دقیق هر سه واکسن تأیید شده توسط FDA هم بی‌خطر و هم مؤثر هستند. قبل از اینکه واکسن فایزر در دسترس عموم قرار گیرد به طور ویژه برای تعیین ایمنی و اثربخشی آن در کودکان 12 تا 15 ساله آزمایش شد. هیچ خطر اضافی وجود ندارد و کودکان واکسن فایزر را از نظر اثربخشی و ایمنی بسیار مشابه بزرگسالان تحمل می‌کنند.

 کودک را برای زدن واکسن آماده کنید:

درباره اتفاقاتی که هنگام تزریق واکسن برای فرزندتان رخ خواهد داد از جمله اینکه کجا آن را انجام می‌دهند، چگونه تزریق می‌شود و احتمالاً چقدر طول می‌کشد صحبت کنید.

نتیجه‌گیری:

داستان واکسن زدن خود را به آن‌ها بگویید. اهمیت واکسن را با آن‌ها در میان بگذارید. اینکه چگونه بی‌خطر ومؤثر است را برای آن‌ها روشن کنید.

 

منبع:

health.clevelandclinic.org

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15669 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11163 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2282 بازدید