2109
به چه علت نوزادان در خواب گریه می‌کنند؟

به چه علت نوزادان در خواب گریه می‌کنند؟

1401/05/06 بازدید10939

صدای گریه نوزاد مانند زنگ خطری برای والدین است که نشان می‌دهد کودک آن‌ها ممکن است به چیزی مانند تسکین دادن درد یا غذا دادن نیاز داشته باشد. شنیدن صدای گریه ناگهانی نوزاد در خواب ممکن است برای برخی افراد به ویژه والدین تازه وارد گیج‌کننده باشد. در زیر دلایل گریه نوزاد در خواب و کار‌هایی که باید انجام دهیم را بیان می‌کنیم:

۱- کودک شما ممکن است دچار کابوس شده باشد که بیشتر در هنگام خواب سبک یا خواب سنگین اتفاق می‌افتد. با این حال نوزادان بزرگ‌تر که تخیل توسعه‌یافته‌تری دارند بیشتر از نوزادان تازه متولد شده در معرض کابوس‌ها و وحشت‌های شبانه هستند

۲- ممکن است کودک شما گرسنه باشد

۳- زمانی که کودک شما به طور ناگهانی به دلیل جهش رشد یا دندان درآوردن دچار مشکل می‌شود ممکن است در شب گریه کند

۴- نوزادان سریع‌تر از بزرگسالان بین چرخه‌های خواب تغییر می‌کنند و ممکن است در بین چرخه‌های خواب بیدار شوند. در این لحظه کوتاه ممکن است کمی گریه کنند

۵- نوزادان و کودکان نوپا بیش از حد خسته ممکن است قبل از به خواب رفتن و در بین چرخه‌های خواب گریه کنند

چگونه گریه نوزاد را متوقف کنیم؟

هیچکس گریه کودک را دوست ندارد. با این حال تعیین اینکه آیا باید کودک خواب و گریان خود را از خواب بیدار کنید یا فقط به او اجازه دهید که خودش مجدد به خواب رود می‌تواند دشوار باشد. در بیشتر موارد توصیه می‌شود منتظر بمانید و کودک خود را تماشا کنید تا خودش بخوابد. این احتمال وجود دارد که کودک شما برای چند دقیقه گریه کند و سپس دوباره به خواب برود. اگر گریه ادامه دارد اما مطمئن هستید که کودک شما گرسنه نیست یا به پوشک جدید نیاز ندارد می‌توانید به آرامی با او صحبت کنید یا پشت یا شکم او را بمالید. همچنین اگر به نظر می‌رسد او در وضعیت ناراحت‌کننده‌ای قرار دارد می‌توانید به آرامی او را به پشت در وسط تختش تغییر دهید. همچنین می‌توانید دما بدن او را بررسی کنید تا مطمئن شوید تب ندارد.


چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر متوجه این مشکلات در هنگام گریه کودک در خواب شدید باید با پزشک اطفال تماس بگیرید:

گریه شبانه او مداوم است و دو تا سه ساعت طول می‌کشد

او از درد گریه می‌کند

عادات خواب او ناگهان تغییر می‌کند

نتیجه‌گیری:

اگر کودک شما شب‌ها با گریه از خواب بیدار می‌شود با پزشک کودک صحبت کنید. دلایل زیادی وجود دارد که نوزادان در شب گریه می‌کنند اما اگر پزشک به شما گفت که همه چیز خوب است احساس نکنید که باید نسبت به تمام گریه‌های کودک واکنش نشان دهید.

 

منبع:

mom.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
7318 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5344 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14986 بازدید