2709
کنترل دیابت در تابستان

کنترل دیابت در تابستان

1401/05/05 بازدید8433

مدیریت دیابت در تمام طول سال می‌تواند یک چالش باشد اما هوای گرم فصلی اذیت کننده برای همه بیماران دیابتی است. در تابستان به دلایلی مانند گرمازدگی یا کم‌آبی بدن کنترل سطح قند خون دشوار می‌شود. بنابراین دیابت در تابستان نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارد. اگر دیابت دارید در تابستان بیشتر مراقب باشید زیرا افراد مبتلا به دیابت به راحتی آب بدنشان کم می‌شود. مصرف کم آب می‌تواند منجر به افزایش سطح قند خون شود. به یاد داشته باشید که قند بالا می‌تواند باعث ادرار بیشتر شده و باعث کم آبی بدن شود.

7 راه کنترل دیابت در تابستان

 هیدراته بمانید:

هنگامی که بدن شما در فصل تابستان در معرض گرما قرار می‌گیرد آب بیشتری از طریق تعریق از دست می‌دهید که می‌تواند منجر به کم آبی بدن شود. کم آبی می‌تواند منجر به افزایش سطح قند خون شود. همچنین قند خون بالا می‌تواند باعث ادرار بیشتر شود. با نوشیدن آب زیاد می‌توانید از کم آبی بدن جلوگیری کنید. اما از مصرف نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر خودداری کنید.

 از مصرف الکل و کافئین خودداری کنید:

نوشیدنی‌های خاص مانند الکل و نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه و نوشیدنی‌های ورزشی انرژی‌زا می‌توانند منجر به کم‌آبی بدن شوند زیرا این نوشیدنی‌ها دارای اثر ادرارآور (نوعی دارویی است که باعث می‌شود کلیه‌ها ادرار بیشتری تولید کنند که منجر به کم‌آبی بدن می‌شود) هستند. این نوشیدنی‌ها می‌توانند منجر به از دست دادن آب در بدن و افزایش سطح قند خون شوند. بنابراین مصرف این گونه نوشیدنی‌ها را کاهش دهید.

 سطح قند خون را بررسی کنید:

در فصل تابستان باید هر از چند گاهی سطح قند خون خود را کنترل کنید. بیرون بودن در هوای گرم می‌تواند منجر به ضربان قلب سریع و تعریق شود که می‌تواند بر سطح قند خون شما تأثیر بگذارد. همچنین ممکن است لازم باشد میزان مصرف انسولین خود را تغییر دهید، بنابراین در صورت تمایل به تغییر دوز با پزشک خود مشورت کنید.

 از نظر بدنی فعال بمانید:

شما می‌توانید با فعال ماندن از نظر بدنی سطح قند خون خود را در محدوده توصیه شده نگه دارید. برای فعال ماندن و دوری از گرمای تابستان می‌توانید صبح و اوایل عصر که هوا خنک می‌شود پیاده روی کنید. همچنین به دلیل ورزش سطح قند خون شما ممکن است نوسان داشته باشد.

مقابل نور خورشید قرار نگیرید:

شما باید از خود در برابر آفتاب تابستان محافظت کنید تا سطح قند خون خود را کنترل کنید. ممکن است تعجب‌آور باشد اما آفتاب سوختگی سطح قند خون را افزایش می‌دهد. بنابراین برای جلوگیری از آفتاب سوختگی از ضد آفتاب استفاده کنید.

 میوه‌جات و سالاد مصرف کنید:

پرتقال، گریپ فروت، تمشک، کیوی، آووکادو، هلو، آلو، سیب، هندوانه و شاه توت از جمله میوه‌هایی هستند که می‌توانند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارند و حتی سطح گلوکز را افزایش ندهند. در واقع آن‌ها بسیار سالم و سرشار از مواد مغذی ضروری هستند. برای سالاد می‌توانید خیار، اسفناج، تربچه و غیره را اضافه کنید.

 از پا‌های خود مراقبت کنید:

از پا‌های خود نه تنها در تابستان بلکه همیشه و در هر آب و هوایی محافظت کنید. حتی در خانه از راه رفتن با پای برهنه خودداری کنید بنابراین دمپایی یا صندل بپوشید. اگر دیابتی هستید راه رفتن با پای برهنه ممکن است خطر بریدن پای شما را افزایش دهد که می‌تواند منجر به عفونت شود. روزانه پا‌های خود را معاینه کنید تا از هرگونه عارضه پای مرتبط با دیابت جلوگیری کنید.

 

منبع:

www.healthshots.com

ارسال نظر شما

login captcha

سلام دوستان

پربازدیدترین ها