2109
به چه علت سیب برای کودکان مفید است؟

به چه علت سیب برای کودکان مفید است؟

1401/05/03 بازدید964

چه کودک شما عاشق سیب باشد چه نه بسیار مهم است که حداقل یک سیب را در برنامه غذایی کودک خود در هر روز بگنجانید. نه تنها یک سیب در روز او را از مریضی دور نگه می‌دارد بلکه خوردن سیب انرژی کودک را تقویت می‌کند و مواد مغذی لازم را به کودک می‌دهد. برخی از کودکان احساس می‌کنند انرژی کم دارند و مشکلات سلامتی زیادی دارند. با افزودن سیب‌های بیشتر به وعده‌های غذایی کودک خود در تمام طول سال سلامت او را حفظ کنید. در ادامه با فواید سیب برای کودکان بیشتر آشنا خواهید شد:

 

 سلامت استخوان کودک را تقویت می‌کند:

سیب سرشار از بور است که یک ماده معدنی کمیاب بوده و به بدن کمک می‌کند تا منیزیم و کلسیم را جذب کند که هر دو برای سلامت استخوان‌های کودک شما مهم هستند. از آنجایی که استخوان‌های کودک شما در طول دوران کودکی رشد می‌کنند، باید مطمئن شوید که برنامه غذایی کودک شما شامل تمام مواد مغذی ضروری برای دندان‌ها و استخوان‌های سالم است. در حالی که خوردن سیب به تنهایی راهی مطمئن برای حفظ سلامت استخوان‌های کودک شما نیست اما خوردن یک سیب در روز می‌تواند به طور قابل توجهی سلامت استخوان‌ها را تقویت کند.

 حاوی ویتأمین C است:

پرتقال تنها منبع ویتأمین C نیست. یک سیب حدود 14 درصد از نیاز روزانه توصیه شده به ویتأمین C را تأمین می‌کند. بدن این ویتأمین را ذخیره نمی‌کند بنابراین مصرف در هر روز ضروری است. ویتأمین C به تقویت سیستم ایمنی کودک شما کمک می‌کند بنابراین می‌تواند خطر ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی را کاهش دهد. اگر کودک شما نمی‌خواهد یک سیب در روز بخورد آن را به به بلغور جو دوسر و آبمیوه‌ها اضافه کنید.

 سیب یک منبع عالی از کربوهیدرات‌های سالم است:

کودک شما برای فعال ماندن در طول روز به کربوهیدرات نیاز دارد. منابع بسیار خوبی از کربوهیدرات‌ها وجود دارد اما سیب احتمالاً سالم‌ترین آنهاست. سیب دارای محتوای فیبر بالا و محتوای قند کمی است که آن را به میان‌وعده‌ای مناسب برای کودکان تبدیل می‌کند. یک سیب در روز به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد به حفظ سطح انرژی و هوشیاری کودک در طول روز کمک می‌کند.

 آن‌ها محتوای پکتین بالایی دارند:

سیب حاوی پکتین است که به جلوگیری از کلسترول بالا، بیماری قلبی و سرطان کمک می‌کند. پکتین همچنین می‌تواند به هضم کودک شما کمک کرده و می‌تواند اسهال را درمان کند.

 آن‌ها سرشار از ویتأمین A هستند:

اگر خودتان سیب می‌کارید یا کاملاً مطمئن هستید که سیب‌های ارگانیک و بدون آفت‌کش می‌خرید پوست سیب‌ها را دور نیندازید زیرا حاوی ویتأمین A هستند. ویتأمین مهمی که برای بینایی، دندان و استخوان کودک مفید است. علاوه بر این ویتأمین A به محافظت از کودک شما در برابر عفونت‌ها، رشد و سلامت بافت‌ها و سلول‌های بدن به ویژه آن‌هایی که در پوست، ناخن‌ها و مو هستند کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری:

ارزش غذایی سیب بسیار بالا بوده به همین دلیل است که هم بزرگسالان و هم بچه‌ها باید حداقل یک سیب در روز بخورند تا سالم بمانند. اگر کودک شما از خوردن آب سیب خسته شده از خلاقیت و دستور العمل‌های مناسب برای کودکان استفاده کنید تا میان وعده‌ها و دسر‌های فوق‌العاده خوشمزه‌ای مانند پای سیب کوچک، سالاد سیب و اسموتی‌ها درست کنید.

 

منبع:

food.amerikanki.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14631 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10350 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2049 بازدید