2109
مراقبت از پوست در دوران بارداری

مراقبت از پوست در دوران بارداری

1401/04/30 بازدید1171

بسیاری از ما تصور می‌کنیم که اگر خرید یک محصول مراقبت شخصی در فروشگاه‌ها آسان است باید ایمن باشد. در حالی که بیشتر محصولات حاوی برخی مواد شیمیایی مصنوعی هستند اکثر کارشناسان موافقند که دوز‌های کوچکی که ما در معرض آن قرار می‌گیریم خطری ایجاد نمی‌کند. اما نوزادان بسیار کوچک هستند و بدن هنوز در حال رشد است.

 

تریکلوزان چیست؟

یک عامل ضد باکتری و نگهدارنده که در محصولات مراقبت شخصی مانند دئودورانت، خمیر دندان و صابون بدن پیدا خواهید کرد. تریکلوزان می‌تواند بر توانایی جفت برای تأمین استروژن (هورمون کلیدی برای رشد جنین و زایمان) به جنین تأثیر بگذارد. برچسب‌ها را برای تریکلوزان و سایر نام‌هایی که گاهی اوقات این ماده شیمیایی استفاده می‌کند بررسی کنید.

اکسی بنزون چیست؟

اکسی بنزون یک ماده شیمیایی که در بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب، لوسیون‌ها، کانسیلر‌ها و بالم لب‌ها استفاده می‌شود. اکسی بنزون توسط پوست شما جذب می‌شود و می‌تواند با هورمون‌ها در بدن تداخل ایجاد کند. همچنین با وزن کم هنگام تولد مرتبط است. برای جلوگیریاز آسیب به پوست به دنبال جایگزین‌هایی باشید که حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم هستند دو ماده معمولی محصول پوستی که در دوران بارداری بی‌خطر هستند و توسط پوست جذب نمی‌شوند.

اسید سالیسیلیک چیست؟

اسید سالیسیلیک ماده فعال بسیاری از محصولات مراقبقت از پوست بوده که به جلوگیری از جوش و لک کمک می‌کند. نشان داده شده است که دوز‌های بالای اسید سالیسیلیک به شکل خوراکی باعث نقص مادرزادی و عوارض بارداری می‌شود. اکثر پزشکان می‌گویند زنان باردار باید از آن اجتناب کنند.

رتینول چیست؟

رتینول شکل خفیف ترتینوئین، ویتأمین A با نسخه قوی که برای درمان خطوط ریز و چین و چروک استفاده می‌شود. در محصولات مراقبت از پوست و آرایشی که خود را ضد پیری می‌دانند رایج است. ویتأمین A در دوز‌های بالا می‌تواند باعث نقص مادرزادی شو بنابراین از آنجایی که مولتی ویتأمین قبل از تولد شما حاوی ویتأمین A است استفاده از کرم‌های حاوی رتینول در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است. (زنان باردار 19 ساله و بالاتر باید روزانه 770 میکروگرم ویتأمین A توصیه شده مصرف کنند. )

نتیجه‌گیری:

مراقبت از پوست خود را با متخصص زنان و زایمان و متخصص پوست خود در میان بگذارید که می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید از چه محصولاتی ممکن است نیاز به اجتناب کنید.

 

منبع:

newparent.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16308 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11557 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2448 بازدید