2109
چرا نباید اجازه دهید فرزندانتان روی تخت بپرد؟

چرا نباید اجازه دهید فرزندانتان روی تخت بپرد؟

1401/04/27 بازدید4563

ممکن است این یک فعالیت بی‌ضرر به نظر برسد اما والدین باید فرزندان خود را از انجام آن منع کنند. پریدن روی تخت ممکن است سرگرم‌کننده باشد اما می‌تواند منجر به آسیب زدن به تشک شود. همچنین ممکن است منجر به برخی شب بیداری‌ها شود به خصوص اگر نوزادی در خانه می‌باشد و در ساعات خواب مشکل دارید. بسیاری از اتاق خواب‌ها دارای پنکه‌های سقفی برای خنک نگه داشتن اتاق هستند. اگر فن در حال اجرا باشد پریدن روی تخت می‌تواند خطرناک باشد. ممکن است کودک بیش از حد بالا بپرد و در اثر چرخش تیغه آسیب ببیند. اگر پنکه کار نمی‌کند ممکن است کودک سر خود را به فن بزند که می‌تواند منجر به سوختگی و ضربه مغزی شود.

پریدن روی تخت چه تأثیری روی تشک شما می‌تواند داشته باشد؟

طول عمر کوتاه تشک:

میانگین طول عمر یک تشک جدید تقریباً 7 تا 10 سال است. اگر به فرزندان خود اجازه دهید روی آن بپرند طول عمر آن کاهش پیدا می‌کند. فشار زیاد مداوم پس از هر پرش می‌تواند به ساختار و یکپارچگی تشک آسیب برساند، بنابراین با گذشت زمان ممکن است توده‌های نامنظمی را روی تشک احساس کنید که خوابیدن روی تشک را ناراحت می‌کند.

موجودات میکروسکوپی:

بچه هاعاشق بازی در حیاط خلوت و دویدن در خانه هستند. همه این‌ها به این معنی است که کف پای آن‌ها پر از خاک و زباله است. تصور کنید که آن‌ها تصمیم گرفتند پابرهنه روی تشک شما بپرند. آن‌ها می‌توانند کثیفی و زباله روی تشک باقی بگذارند. میکروب‌ها می‌توانند سال‌ها به راحتی در تشک زندگی کنند و شب‌ها می‌توانند روی پوست شما بنشینند و منجر به واکنش آلرژیک یا درماتیت شوند. وقتی این اتفاق می‌افتد وقت آن است که تشک خود را تعویض کنید.

شکستن فنر‌های تشک:

پرش‌های گاه به گاه تشک شما را از بین نمی‌برد اما پرش مداوم روزانه می‌تواند فنر را از بین ببرد. فنر شکسته می‌تواند باعث شود تشک به طور ناهموار ته نشین شده و پایه نگهدارنده آن شل شود.

از بین بردن چارچوب تخت:

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که کارکرد چارچوب تخت جلوه بخشیدن به تخت است اما نقش واقعی آن محافظت و حمایت از تشک شما می‌باشد. اجازه دادن به بچه‌هایتان برای ساعت‌ها پریدن روی تخت می‌تواند به چارچوب تخت آسیب برساند. بدون یک چارچوب کاربردی تکیه گاه کافی برای نگه داشتن سطح زیرین تشک وجود نخواهد داشت. بنابراین قسمت‌های خاصی از تشک ممکن است بیشتر فشار را تحمل کند. این توزیع ناهموار می‌تواند سطح خواب تخت شما را از بین ببرد.

 

چگونه بچه‌های خود را از پریدن روی تخت منع کنیم؟

خطرات را برای آن‌ها توضیح دهید:

بهترین راه برای توضیح عواقب پریدن روی تخت گفتن داستان است. بهتر است از کمی تخیل و ترس استفاده کنید تا آن‌ها را از ادامه این عادات بد دور نگه دارید.

یک مجازات تعیین کنید:

بهترین استراتژی این است که تنبیهی متناسب با توانایی و سن کودک انتخاب کنید. فرزند شما باید بداند که هر بار که روی تخت می‌پرد دیگر نمی‌تواند برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کند.

 

نتیجه‌گیری:

بهترین راه برای ترک این عادت این است که دلایلی را توضیح دهید که چرا نمی‌خواهید آن‌ها روی تخت بپرند و در صورت پریدن مجازات تعیین کنید. حتی اگر یک تخت مستحکم و محکم داشته باشید باز هم می‌توانند باعث آسیب شوند.

 

منبع:

www.myisense.com

ارسال نظر شما

login captcha

خییییلی چرت بود دیگه بچه ها اگه رو تختم نپرن که تو زندگیای امروزی دیگه هیچ فعالیتی ندارن به تختم اسیب میرسه فدا سرشون اینم مثل کلی خرجا و گرونیای دیگه سرشون گیر میکمه به پنکه؟مگه ترامپولینه بابا نهایت نیم متر میتونن بپرن درسته که باید مراقب باشیم اتفاقی واسشون نیوفته مثلا من دور تا دور تختو دشکو پتو و متکا میچینم سرشون نخوره جایی ولی درکل وقتی حساس نشیم دیگه از سرشونم میوفته 

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16283 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11544 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

23 ساعت پیش
|
2029 بازدید