2109
آیا حمام آب گرم باعث افزایش شیر مادر می‌شود؟

آیا حمام آب گرم باعث افزایش شیر مادر می‌شود؟

1401/04/18 بازدید906

با وجود استرس، کمبود خواب، تغذیه نامناسب و غیره تولید شیر مادر می‌تواند کند شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد یک حمام آب گرم ممکن است تمام چیزی باشد که برای کمک به افزایش تولید شیر مادر لازم است. از آنجایی که اندازه‌گیری میزان مصرف شیر مادر در یک بار تغذیه مشکل بوده تعیین اینکه آیا نوزادان شیر مادر کافی دریافت می‌کنند یا خیر دشوار است. به همین دلیل پمپاژ شیر باقیمانده پس از پایان شیردهی نوزاد مفید است.

 

به چه علت شیر مادر کاهش پیدا می‌کند؟

اگرچه بیشتر مادران بیش از مقدار کافی شیر برای نوزادان خود تولید می‌کنند اما مواقعی وجود دارد که تولید شیر به طور ناگهانی کاهش می‌یابد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد مادران باید تعیین کنند که چه چیزی در روال روزمره یا وضعیت عاطفی آن‌ها تغییر کرده که این اتفاق افتاده است. برخی از دلایل کاهش تولید شیر عبارتند از:

  • مصرف دارو
  • مصرف برخی گیاهان دارویی
  • شیر ندادن در شب

همچنین مواردی مانند نخوابیدن، ننوشیدن آب کافی، استرس و عدم شیردهی بر حسب تقاضا می‌تواند منجر به کاهش شیر مادر شود. اگر هر یک از این موارد اخیراً تغییر کرده است یافتن راه‌هایی برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی روزمره می‌تواند به پایان دادن به تولید کم شیر کمک کند. اگر در انجام این کار مشکلی وجود داشت باید با پزشک زنان تماس گرفت تا در افزایش شیر شما را راهنمایی کنند.

چگونه حمام می‌تواند تولید شیر مادر را افزایش دهد؟

دلیل اینکه حمام برای افزایش تولید شیر مادر مفید بوده از چند جهت است. حمام می‌تواند سطح استرس را کاهش دهد. هنگامی که حرارت مرطوب به سینه‌ها اعمال می‌شود گردش خون افزایش می‌یابد. افزایش گردش خون مجاری شیر را باز می‌کند و باعث می‌شود شیر راحت‌تر جریان یابد زمانی که بدن تحت فشار قرار می‌گیرد ماهیچه‌ها منقبض می‌شوند. انقباض ماهیچه‌ها می‌تواند سیستم‌های بدن را از عملکرد صحیح باز دارد. این شامل تأمین شیر سینه‌ها نیز می‌شود.

برای افزایش تولید شیر مادر چه راه‌هایی وجود دارد؟

در حالی که حمام کردن می‌تواند برای افزایش تولید شیر مادر معجزه کند اما حمام کردن همیشه امکان‌پذیر نیست. به این ترتیب راه‌های دیگری برای افزایش تولید شیر مادر وجود دارد که ممکن است راحت‌تر باشد. این راه‌ها عبارتند از:

  • ماساژ سینه در دوران شیردهی
  • پمپاژ سینه‌ها بعد از شیردهی
  • خوردن بلغور جو دوسر

نتیجه‌گیری:

اگر به نظر می‌رسد که این روش‌ها به اندازه کافی باعث افزایش شیر مادر نمی‌شوند توصیه می‌شود با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی یا یک مشاور شیردهی صحبت کنید تا بهترین اقدام برای اطمینان از دریافت تغذیه مورد نیاز نوزادان را تعیین کنید.

 

منبع:

www.babygaga.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9618 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7002 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15198 بازدید