2109
 آغاز طرح خدمات سلامت نوزادان از جنینی تا ۱۸ سالگی

آغاز طرح خدمات سلامت نوزادان از جنینی تا ۱۸ سالگی

1393/07/15 بازدید309

 نی نی سایت به نقل از فارس: حسین ملک‌افضلی، از بنیانگذاران شبکه بهداشتی- درمانی کشور از آغاز پروژه‌ای با عنوان طراحی، اجرا و ارزیابی مدل بومی ارائه خدمات جامع سلامت از پیش از حاملگی تا ۱۸ سالگی در منطقه ۱۱ تهران خبر داد.

حسین ملک‌افضلی در نشست خبری پروژه طراحی اجرا و ارزیابی مدل بومی ارائه خدمات جامع سلامت با اشاره به انجام انواع اقدامات فراگیر در راستای ارتقاء سلامت جسم افراد در سال‌های گذشته گفت: علاوه بر سلامت جسم سلامت ابعاد دیگری همچون سلامت روان و سلامت اجتماعی دارد که در این پروژه مورد نظر قرار گرفته است.
 
وی تصریح کرد: تاکنون بیشترین اقدامات در راستای بیماری‌های جسمی مانند سرخک، اسهال و مسائل زنان باردار بوده است اما اکنون که کشور تا حد زیادی توانسته بیماری‌های واگیر را کنترل کند با توجه به شهرنشینی جمعیت و رواج امکانات ارتباطی بیماری‌های غیر واگیر و آسیب‌های اجتماعی در جامعه افزایش یافته است.
 
ملک‌افضلی خاطرنشان کرد: مشکلات قلبی و عروقی، مشکلات روانی، آسیب‌های اجتماعی همچون بزهکاری، خشونت، کودکان خیابانی و غیره مشکلاتی است که در اغلب جوامع شهری همچون تهران و به صورت کلی، ایران وجود دارد که برای کنترل این موارد باید به سلامت روانی و اجتماعی توجه بیشتری شود.
 
وی گفت: برای تعریف این پروژه از حساس‌ترین نقطه یعنی دوران جنینی، نوزادی، دوران نوجوانی و جوانی شروع کردیم که اگر بتوانیم سلامت جامعی برای این دسته از افراد تدارک ببینیم در آینده نسل سالمی خواهیم داشت.
 
وی افزود: باید حتی پیش از حاملگی در این راستا کار کرد زیرا والدین باید اقدامات مناسبی را انجام دهند تا حاملگی به صورت مناسب شکل گیرد و پژوهش‌های جسته و گریخته برای استفاده فراگیر در کشور نارسا است بنابراین ما اقدام به مطالعات طولی و زمان‌بر کرده‌ایم.
 
 
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8700 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6282 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15101 بازدید