2109
چگونه در دوران بارداری با وجود کابوس‌ها خوب بخوابیم؟

چگونه در دوران بارداری با وجود کابوس‌ها خوب بخوابیم؟

1401/04/10 بازدید396

 ترس‌های خود را با یک دوست در میان بگذارید:

بهترین راه برای جلوگیری از ترس‌های شما در خواب این است که در هنگام بیداری با آن‌ها کنار بیایید. برای انجام این کار چه راهی بهتر از به اشتراک گذاشتن آنچه شما را آزار می‌دهد با کسی که تجربه مشابهی دارد یا کسی که شما را می‌شناسد و دوست دارد مانند همسرتان، بهترین دوستتان یا یکی از اعضای خانواده.

 فضای اتاق را برای خواب آماده کنید:

مطمئن شوید که اتاق خواب شما تاریک، دمای مناسب و آرام است.

 قبل از خواب از تماشای صفحه نمایش خودداری کنید:

استفاده از رسانه‌های اجتماعی درست قبل از خواب‌ایده خوبی نیست. ممکن است فکر کنید در حال آرامش هستید اما در واقع مغز خود را تحت تأثیر قرار می‌دهید و آن را به حالتی می‌رسانید که به احتمال زیاد دقیقاً همان رویا‌های ناخوشایندی را ایجاد می‌کند که می‌خواهید از آن اجتناب کنید.

 آرامش خود را حفظ کنید:

در دوران بارداری افزایش اضطراب کاملاً طبیعی است اما باید راه‌هایی برای آرامش پیدا کنید. پیاده روی‌های طولانی در طبیعت انجام دهید، آشپزی کنید، به موسیقی گوش دهید یا هر کاری که به نظر می‌رسد به شما کمک می‌کند تا با احساسات و مبارزات جدید خود سازگار شوید و سپس آرام شوید انجام دهید.

 از خواب زیاد در طول روز خودداری کنید:

بسیاری از زنان باردار چرت می‌زنند. این کار ممکن است باعث شود بدن شما در طول شب به خواب کمتری نیاز داشته باشد که فقط باعث می‌شود شما خوب نخوابید. اگر در طول روز زیاد بخوابید خواب شبانه ممکن است اتفاق نیفتد.

 سعی کنید از مصرف مایعات قبل از خواب خودداری کنید:

یکی از شناخته شده‌ترین مشکلات خواب در بارداری نیاز به توالت رفتن زیاد است. این خواب شما را مختل می‌کند. در نتیجه بهتر است قبل از خواب از مصرف مایعات خودداری کنید.

نتیجه‌گیری:

رویا‌های بارداری همیشه نباید استرس‌زا باشند. واقعاً هیچ چیز دوست‌داشتنی‌تر از رویاپردازی در مورد فرزند کوچکتان در حالی که منتظر ملاقات با او هستید (به جز ملاقات واقعی با او) نیست. هر کاری که در توان دارید انجام دهید تا استرس کمتری داشته باشید و تا می‌توانید از این روز‌ها لذت ببرید.

 

منبع:

findyourmomtribe.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16338 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11570 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2924 بازدید