2709
هنگام استفاده از شربت افرا برای کودکان نوپا چه نکاتی را رعایت کنیم؟

هنگام استفاده از شربت افرا برای کودکان نوپا چه نکاتی را رعایت کنیم؟

1401/04/06 بازدید515

 برای اطلاع از زمان مناسب معرفی شربت افرا به نوزاد یا کودک نوپا با پزشک اطفال خود مشورت کنید. اکثر نوزادان سالم پس از 12 ماهگی می‌توانند شیرین‌کننده‌هایی مانند شربت افرا مصرف کنند.

 شربت افرا خالص و ارگانیک را از یک تولید‌کننده و فروشنده قابل اعتماد بخرید تا مطمئن شوید که محصول با کیفیت عالی و بدون تقلب است.

 هنگام خرید شربت افرا لیست مواد تشکیل دهنده را به دقت بررسی کنید. برخی از شربت افرا تجاری ممکن است دارای شکر و مواد دیگر باشند که نشان می‌دهد شربت خالص نیست.

 بین معرفی شربت افرا و سایر غذای جدید سه تا پنج روز صبر کنید. این به رد کردن آلرژی یا عدم تحملی که شربت افرا ممکن است ایجاد کند کمک می‌کند. اکثر کودکان نوپا سالم می‌توانند شربت افرا را به راحتی هضم کنند. اما اگر کودک نوپا پس از خوردن شربت افرا ناراحت به نظر می‌رسد بلافاصله شیر دادن را قطع کنید. بعد از مدتی دوباره معرفی کنید و به واکنش کودک نوپا توجه کنید. اگر کودک نوپا همچنان احساس ناراحتی می‌کند تغذیه شربت افرا را متوقف کنید و با پزشک اطفال مشورت کنید.

 اگر کودک نوپای شما به شربت افرا حساسیت دارد به احتمال زیاد علائمی مانند:

  • خارش روی پوست و ایجاد بثورات (کهیر)
  • خارش و تورم دهان و گلو
  • درد شکم
  • خس خس سینه و سرفه
  • گرفتگی بینی
  • دشواری در تنفس

 می‌توانید از آن به عنوان ماست روی وافل و پنکیک استفاده کنید. از شربت افرا به طریق مختلف استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که اعتدال را رعایت کنید. همچنین از استفاده مکرر شربت افرا خودداری کنید زیرا تغذیه با آن ممکن است ترجیحات طعمی کودک نوپا را تغییر دهد.

 قبل از استفاده از شربت افرا به عنوان یک ماده در هر درمان خانگی با پزشک یا متخصص طب سنتی مشورت کنید.

 شربت افرا خالص مهر و موم شده می‌تواند تا یک سال در یخچال خوب بماند. اگر در ظروف پلاستیکی نگهداری می‌شود برای جلوگیری از افت کیفیت از شربت افرا در عرض سه تا شش ماه استفاده کنید.

چه مواد شیرین‌کننده‌ای را می‌توان به جای قند و شکر جایگزین کرد؟

 میوه جات پوره و له شده:

آن‌ها به نوزاد و کودک نوپا شما مواد مغذی بی‌شماری می‌دهند و به غذا‌های مختلف طعم می‌بخشند. نوزادان بزرگتر از شش ماه می‌توانند میوه‌ها را به عنوان شیرین‌کننده در غذا‌های مختلف مصرف کنند.

 مصرف شیره انگور:

انگور از شیره غلیظ خرما یا نیشکر به دست می‌آید. می‌توانید قبل از افزودن آن به دستور العمل‌ها پودر زنجبیل را به غذا‌ها اضافه کنید یا شربت آن را درست کنید. نوزادان بزرگتر از شش ماه می‌توانند با خیال راحت انگور را مصرف کنند.

 عسل:

عسل یک شیرین‌کننده طبیعی است و حاوی مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های کمیاب است که ممکن است در صورت استفاده مداوم فواید سلامتی داشته باشد. با این حال از آنجایی که عسل خطر ابتلا به بوتولیسم نوزاد را به همراه دارد به هیچ وجه نباید به نوزادان کمتر از 12 ماه داده شود.

نتیجه‌گیری:

همه این شیرین‌کننده‌ها می‌توانند به طور مؤثر جایگزین شکر شوند اما باید در حد اعتدال مصرف شوند. مصرف بیش از حد هر ماده غذایی حتی زمانی که سالم باشد ممکن است باعث ایجاد مشکلات سلامتی شود. شربت افرا یک شیرین‌کننده طبیعی است که می‌توان از آن در حد اعتدال استفاده کرد. اکثر نوزادان می‌توانند پس از 12 ماهگی شروع به مصرف آن کنند. با این حال اگر می‌خواهید زودتر از 12 ماه از شربت افرا استفاده کنید با یک متخصص اطفال مشورت کنید. شما می‌توانید از شربت افرا برای کودکان نوپا استفاده کنید و آن را بخشی از یک رژیم غذایی متعادل قرار دهید. یک قاشق چایخوری شربت افرا را به فرنی اضافه کنید یا آن را روی وافل بریزید تا کودک نوپا از طعم منحصر به فرد شربت افرا لذت ببرد.

 

منبع:

www.momjunction.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

4 روز پیش
|
5101 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14753 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3827 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3708 بازدید