2109
آلرژی کودکان نسبت به سوراخ کردن گوش

آلرژی کودکان نسبت به سوراخ کردن گوش

1401/04/06 بازدید414

به غیر از خطر ابتلا به عفونت‌های بالقوه ویروس‌های منتقله از طریق خون و آسیب بافتی کودکان خردسال نیز بیشتر مستعد ابتلا به آلرژی به نیکل ناشی از مواد سوراخ‌ کننده گوش نامناسب هستند. قبل از اینکه در تصمیم خود تجدید نظر کنید بدانید که روش صحیح سوراخ کردن و تجهیزات مناسب عملاً احتمال عوارض جانبی را از بین می‌برد. بنابراین جایی که انتخاب می‌کنید گوش‌های فرزندتان را سوراخ کنید تفاوت را ایجاد می‌کند. با این حال در مورد آلرژی به نیکل باید موارد بیشتری را در نظر گرفت.

 

آیا آلرژی به نیکل شایع است؟

آلرژی به نیکل یک بیماری نسبتاً شایع است که می‌تواند در هر سنی ایجاد شود و تقریباً 10٪ از جمعیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این حال کودکان خردسال بیشتر در معرض ابتلا آلرژی به نیکل هستند. جلوگیری از قرار گرفتن زود هنگام در معرض نیکل در نتیجه احتمال ابتلا به آلرژی به نیکل را کاهش می‌دهد. هنگامی که آلرژی به نیکل ایجاد شد تنها راه برای درمان آن اجتناب از تماس با هر شی (یا مواد غذایی) حاوی نیکل است.

واکنش آلرژی به نیکل چند وقت بعد مشاهده می‌شود؟

بچه‌ها ساعت‌ها یا حتی چند روز پس از قرار گرفتن پوست در معرض گوشواره‌های حاوی نیکل واکنش آلرژیک نشان می‌دهند و این واکنش می‌تواند چندین هفته طول بکشد حتی اگر پوست دیگر با گوشواره تماس نداشته باشد.

علائم آلرژی به نیکل عبارتند از:

  • قرمزی (یا تغییر در رنگ پوست)
  • احساس خارش یا سوزش
  • برآمدگی، بثورات
  • تکه‌های خشک (شبیه سوختگی)

 

در موارد شدید علائم دیگر می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تاول
  • تخلیه مایعات
  • سردرد
  • حالت تهوع
  • استفراغ / اسهال

 

 از طلای مناسب استفاده کنید:

بسیاری از مردم بر این باورند تا زمانی که از گوشواره طلا استفاده می‌کنید هیچ نگرانی برای عفونت یا ایجاد حساسیت به نیکل وجود نخواهد داشت. جواهرات طلا اغلب حاوی مقدار قابل توجهی نیکل یا برنج هستند. طلای 14 تا 22 عیار ایمن‌تر است.

 از گوشواره‌های تیتانیوم یا پلاستیک استفاده کنید:

یکسری گوشواره طلا، گوشواره‌های تیتانیوم یا پلاستیک درجه پزشکی کم حساسیت‌ترین و ایمن‌ترین گوشواره‌هایی هستند که می‌توانید در بازار پیدا کنید. این نوع گوشواره‌ها از موادی که برای کاشتهای جراحی استفاده می‌شوند ساخته شده و به پوست حساس کودک شما آسیبی نمی‌رسانند.

 پیرسینگ پزشکی را انتخاب کنید:

روش سوراخ کردن پزشکی تضمین می‌کند که گوش‌های کودک شما با ابزار‌های استیل ضد زنگ استریل و درجه جراحی سوراخ می‌شود. متخصصان گوش‌های فرزند شما را با خیال راحت و با رعایت استاندارد‌های پزشکی مراقبت و بهداشت سوراخ می‌کنند. علاوه بر این در این روش از تفنگ سوراخ‌ کننده استفاده نمی‌شود زیرا می‌تواند به بافت آسیب برساند و خطر ایجاد حساسیت به نیکل را افزایش دهد.

 پس از بهبود همچنان از گوشواره پزشکی استفاده کنید:

بسیاری از والدین برای سوراخ کردن گوش فرزندشان گوشواره‌های ایمن پزشکی را انتخاب می‌کنند اما متأسفانه پس از بهبودی گوش‌های کودک به خرید گوشواره‌های ساخته شده از مواد درجه پزشکی ادامه نمی‌دهند. مهم است که به یاد داشته باشید که گوشواره‌هایی که حاوی مقدار کمی نیکل هستند حتی سال‌ها پس از بهبودی گوش‌ها می‌توانند باعث واکنش آلرژیک شوند. گوشواره‌های تیتانیوم یا پلاستیک درجه پزشکی مقرون به صرفه هستند و همچنین ایمن‌ترین و کم حساسیت‌ترین گزینه‌ها برای گوش‌های کوچک کودک شما هستند.

 

منبع:

medicalpiercing.ca

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16149 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11477 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2481 بازدید