2109
چگونه مو‌ها را بدون اینکه آسیب ببینند با حوله خشک کنیم؟

چگونه مو‌ها را بدون اینکه آسیب ببینند با حوله خشک کنیم؟

1401/04/03 بازدید1057

خشک کردن مو با یک حوله معمولی اغلب منجر به آسیب مو می‌شود. زبری و خشکی یک حوله پارچه‌ای نخی یا پارچه‌ای می‌تواند مو‌های شما را تحریک کند و منجر به ضعیف شدن تار‌های مو شود که احتمال شکستن یا ساییدگی آن بیشتر است. به جای استفاده از یک حوله معمولی برای خشک کردن مو‌های خود توصیه می‌کنیم مو‌های خود را با یک حوله موی میکروفیبر برای کاهش آسیب احتمالی مو خشک کنید.

چه روشی برای خشک کردن مو‌ها وجود دارد؟

 حوله نخی:

از آنجایی که حوله همان چیزی است که با مو‌های خیس شما تماس پیدا می‌کند جنس حوله شما تفاوت زیادی در وضعیت طولانی مدت مو‌های شما ایجاد می‌کند. هزاران حوله در بازار وجود دارد و بیشتر آن‌ها از پنبه خشن ساخته شده‌اند که رطوبت مو‌های شما را می‌مکد.

خشک کردن محکم و خشن:

مو‌های شما دارای یک کوتیکول بیرونی است که به برخورد خشن حساس است. اگر مو‌های خود را به شدت با هر حوله‌ای مالش دهید می‌تواند کوتیکول‌های شما را بالا ببرد و به ساقه مو آسیب برساند. اگر برای مدت طولانی مو‌های خود را به طور نامناسب با حوله خشک کرده‌اید ممکن است کمبود درخشندگی و شکنندگی قابل مشاهده و دو شاخه شدن انتهای سر و حتی شکستگی در اطراف سر خود را تجربه کنید.

 

برای خشک کردن مو‌ها بدون اینکه آسیبی وارد شود چه کار کنیم؟

 از حوله موی میکروفایبر استفاده کنید:

این حوله میکروفیبر پیشرو برای مو‌های ضخیم، مجعد و بلند مناسب است. این حوله از 87% پلی استر و 13% میکروفایبر ساخته شده است و وزن بسیار سبکی دارد.

رطوبت را فشار دهید:

اولین راه برای استفاده از حوله مو این است که رطوبت اضافی را از قسمت‌های کوچکی از مو‌های خود خارج کنید. شما می‌خواهید هر زمان که می‌خواهید فرآیند خشک کردن با حوله را بدون ایجاد مزاحمت برای ریشه‌هایتان تسریع کنید و از این روش خشک کردن استفاده کنید. درست زمانی که از حمام خارج می‌شوید حوله میکروفیبر خود را بردارید، آن را دور قسمت‌های کوچکی از مو‌هایتان بپیچید و سپس مکرراً فشار دهید. مطمئن شوید که هنگام فشار دادن از نیروی زیادی استفاده نکنید و هرگز به ریشه‌های خود نزدیک نشوید.

مو‌های خود را صاف کنید:

مو‌های خود را بشویید و حالت دهید. از نرم‌کننده خود برای کمک به گره زدن مو‌های خود استفاده کنید

هنگامی که از حمام خارج شدید تمام محصولاتی را که معمولاً برای مرطوب کردن و مشخص کردن فر‌های خود استفاده می‌کنید استفاده کنید. از انگشت خود برای پخش محصولات در بین مو‌ها استفاده کنید

قسمت پایین حوله را در پشت گردن خود قرار دهید، قسمت جلوی حوله را بچرخانید و سپس آن را به پشت گردن خود بچسبانید

نتیجه‌گیری:

اگر عجله دارید می‌توانید مو‌های خود را با سشوار خشک کنید اما ما توصیه نمی‌کنیم مو‌های خود را با سشوار خشک کنید مگر اینکه این کار ضروری باشد.

 

منبع:

www.curlcentric.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16262 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11532 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2649 بازدید