2109
نخستین زایمان با رحم پیوندی

نخستین زایمان با رحم پیوندی

1393/07/14 بازدید1351

 نی نی سایت به نقل از ایرنا: این زن که به علت نقص ژنتیکی از بدو تولد رحم نداشت، ماه سپتامبر پس از 31 هفته بارداری، یک پسر سالم با وزن یک کیلو و 775 گرم به دنیا آورد.

 
نخستین بارداری و زایمان موفق با یک رحم پیوندی، توسط گروهی به سرپرستی پروفسور «متس برانستروم» متخصص زنان و زایمان در دانشگاه گوتنبرگ، پس از 10 سال تحقیق، محقق شد.
 
این موفقیت برای زنانی که نمی توانند باردار شوند به این علت که بدون رحم به دنیا آمده اند یا از ناهنجاری رحم رنج می برند یا به علت ابتلا به سرطان یا خونریزی در زایمان قبلی ناچار به درآوردن رحم شده اند، امیدبخش است در برخی نیز می تواند از توسل به رحم اجاره ای جلوگیری کند.
 
فقدان رحم تاکنون تنها نوع ناباروری زنان بود که هیچ درمانی برای آن وجود نداشت.
 
رحمی که در بدن این زن جوان پیوند زده شد از یک دوست خانوادگی که زمان عمل 61 سال داشت و از هفت سال پیش یائسه شده بود، برداشته شد.
 
این مادر سه روز پس از زایمان از بیمارستان مرخص شد و نوزاد او 10 روز پس از تولد بخش نوزادان را ترک کرد.زایمان این زن به شیوه سزارین صورت گرفت.
 
پروفسور برانستروم به مجله لانست گفت: این موفقیت مبتنی بر 10 سال تحقیقات شبانه روزی و تمرین جراحی تیم پزشکی مااست و امکان درمان شمار قابل توجهی از زنان جوانان را در جهان که از ناباروری رحمی رنج می برند به وجود آورد.
 
وی افزود: همچنین ما نشان دادیم پیوند رحم از یک اهداکننده زنده حتی وقتی یائسه شده باشد، امکان پذیر است.
 
این زن جوان که تخمدان هایش سالم است، توانست تخمک هایی تولید کند که این تخمک ها به طریق آی.وی.اف (لقاح آزمایشگاهی) پیش از پیوند، بارور شدند. بدین ترتیب این زن قبل از پیوند 11 رویان منجمد شده داشت.
 
یک سال پس از پیوند رحم، محققان تنها یک رویان را به رحم پیوندی انتقال دادند و باروری صورت گرفت.
 
 
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8519 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6130 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15083 بازدید