2109
اگر هر روز شیر بنوشید چه اتفاقی برای بدن شما می‌افتد؟

اگر هر روز شیر بنوشید چه اتفاقی برای بدن شما می‌افتد؟

1401/03/28 بازدید14088

 وزن کم می‌کنید:

تصورات غلط زیادی در مورد اینکه چگونه نوشیدن شیر می‌تواند بر وزن تأثیر بگذارد وجود دارد اما تحقیقات نشان می‌دهد که اگر سعی می‌کنید وزن خود را کاهش دهید یا وزن سالمی داشته باشید احتمالاً مصرف منظم شیر به شما آسیبی نمی‌رساند. این تا حد زیادی به دلیل ترکیب رضایت بخش کربوهیدرات‌ها، پروتئین و چربی موجود در شیر است. پروتئین و چربی می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. کربوهیدرات‌ها به شما انرژی می‌دهند و به عملکرد بهتر بدن کمک می‌کنند. گنجاندن لبنیات در یک رژیم غذایی با کالری محدود منجر به کاهش وزن و کاهش چربی بیشتر و در عین حال کاهش از دست دادن عضلات بدون چربی می‌شود. این بدان معنا نیست که شیر یک غذای معجزه‌آسا برای کاهش وزن است. اگر هدف شما کاهش وزن یا حفظ وزن سالم است نوشیدن یک لیوان شیر در روز ممکن است به شما کمک کند.

دیابت را کاهش می‌دهید:

مصرف شیر می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. این بدان معناست که هر چه مردم به طور منظم لبنیات مصرف کنند احتمال ابتلا به این بیماری کمتر می‌شود. مطالعات دیگر نشان داده‌اند که جایگزینی نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شیر به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 نیز کمک می‌کند.

 به سلامت قلب کمک می‌کند:

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که محصولات لبنی خطر سکته مغزی، بیماری‌های قلبی عروقی و فشار خون را کاهش می‌دهند که می‌تواند به دلیل محتوای پتاسیم آن‌ها باشد. در حالی که مطالعات دیگر نشان می‌دهند که آن‌ها با خطر بالاتر سکته مغزی مرتبط هستند که عمدتاً به دلیل محتوای چربی اشباع شده است. به طور کلی بیشتر تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که شیر تأثیر کمی مفید یا خنثی بر سلامت قلب دارد.

 خطر زوال شناختی را کاهش می‌دهد:

مشخصات تغذیه‌ای چشمگیر شیر می‌تواند دلیلی باشد که می‌تواند به شما کمک کند با افزایش سن از نظر ذهنی فراموشی نگیرید. بنابراین افزودن مقداری شیر به جو دوسر صبحگاهی یا به عنوان یک میان وعده می‌تواند به تقویت سلامت مغز شما کمک کند.


خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد:

تحقیقات نشان داده است که ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش دهد در حالی که خطر ابتلا به سرطان‌های دیگر را افزایش می‌دهد. در حالی که محققان بیان می‌کنند که مکانیسم‌های کاهش خطر ابتلا به سرطان نامشخص است آن‌ها فرض می‌کنند که کلسیم موجود در محصولات لبنی می‌تواند خواص شیمیایی پیشگیرانه داشته باشد. اما مطالعه دیگری که در این بررسی گنجانده شده است نشان می‌دهد که مصرف بالای شیر به دلیل محتوای کلسیم بالای آن با خطر بالاتر سرطان پروستات در مقایسه با مصرف کمتر شیر مرتبط است (اگرچه این نتایج برای مکمل‌های کلسیم یا منابع غیرلبنی کلسیم مشاهده نشد).

نتیجه‌گیری:

اگر به لبنیات حساس نیستید یا به لاکتوز حساسیت ندارید در طول روز شیر مصرف کنید. از بهبود سلامت استخوان گرفته تا کمک به کاهش زوال شناختی نوشیدن شیر و گنجاندن سایر لبنیات در رژیم غذایی می‌تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد.

 

منبع:

www.eatingwell.com

ارسال نظر شما

login captcha

اگه هر روز شیرکارخونه ای که معلوم نیست چیه بخوریم،بیشتر مریض میشیم استخونامون زودتر پوک میشه و....اگه شیر کارخونه ای مفید بودچرا اونایی که بیشتر میخورن بیشتر پوکی استخون دارن؟؟؟

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15882 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11364 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2331 بازدید