2109
دوستی 65 ساله رستوران ارکیده و کودکان

دوستی 65 ساله رستوران ارکیده و کودکان

1401/03/21 بازدید825

رستوران و کودکان؛ دو کلمه‌ای که در کنار هم بوی چالش می‌دهند. چالشی برای مادرها و پدرها، کارکنان رستوران‌ها و البته افرادی که نه فقط برای صرف وعده‌ای غذا، بلکه برای دمی آساییدن و دوری از هیاهوی شهری به رستوران آمده‌اند. آنهایی که زیاد هم با دنیای کودکان آشنایی ندارند، یا بهتر است بگوییم دوست ندارند آشنایی داشته باشند. کافی است، خانواده‌ای همراه با کودکی پُرشَروشور به میزشان نزدیک شود؛ همان‌جاست که فاتحه‌ آرامش را می‌خوانند و حتی کمی عصبی می‌شوند. پدر و مادر هم متوجه نگاه‌ها می‌شوند، اضطراب به سراغشان می‌آید و ناگهان صدای کودک، سقف رستوران را می‌شکافد، تنش بیشتر می‌شود و کارکنان رستوران، سردرگم میان میهمانان در تلاشند تا رضایت هر دو گروه را به‌دست بیاورند که البته در اکثر مواقع هم موفق نمی‌شوند.

چاره چیست؟ باید از کودکان فرار کرد؟ والدین باید قید لذت بردن از رستوران را بزنند و صبر کنند تا کودک بزرگ شود و دیگر کودک نباشد؟ اگر چنین قاعده‌ای را بپذیرند، باید محرومیت خودشان و کودک را از لیست تفریح‌ها و مکان‌های شهری دیگری که مقابلشان پدید خواهد آمد، بپذیرند. چون راستش را بخواهید، بیشتر مکان‌ها، kid friendly (کودک‌پسند یا دوست‌دار کودک) نیستند. در این مکان‌ها، نه کودک راحتی و آسایش دارد و نه افراد دیگر. اینجا مفهوم دیگری اهمیت پیدا می‌کند؛ رستوران‌ها بخشی از شهرند، پس «رستوران دوست‌دار کودک» اینجا معنا پیدا می‌کند.

 

رستوران دوست‌دار کودک

کودک در فضایی احساس راحتی می‌کند که نیازهایش برآورده شود، بهتر است بگوییم وقتی انتظاراتش برآورده شود، احساس تعلق به فضا در او پدید می‌آید، تجربه شیرینی را پشت سر می‌گذارد و درکنار او، والدینش و دیگر افراد حاضر در محیط نیز از این تجربه سود خواهند برد. اما کودک چه انتظاراتی دارد؟ او باید احساس شادی و نشاط کند، امکان برخورداری از امکانات مخصوص خودش را داشته باشد و مهم‌تر از همه امنیت و بهداشتش تامین شود. این موارد چطور در یک رستوران نمود پیدا می‌کند؟ رستوران ارکیده، یک نمونه موفق از رستوران‌های دوست‌دار کودک است.

 

رستوران ارکیده و دوستی 65 ساله با کودکان

بهار 1401، ارکیده 65 ساله شد، رستورانی ماندگار و خاطره‌ساز که همواره رو به رشد، در حرکت است. یکی از مهم‌ترین افتخارات ارکیده این است که دوست‌دار کودکان است. آنها برای ارکیده میهمانانی مهم به‌شمار می‌آیند و سعی می‌شود به بهترین نحو ممکن از ایشان پذیرایی شود.

 

کودکان در ارکیده نقش مکمل ندارند

ارکیده رستورانی است که برای تمام اقشار جامعه برنامه‌ای دارد و برنامه‌اش برای کودکان ویژه‌تر است. آنها مستقیما مورد خطاب قرار می‌گیرند و به ایشان خوشامد گفته می‌شود. معمولا هدیه‌ای کوچک نیز دریافت می‌کنند. برای آنها که نوپاترند، صندلی‌های مخصوصی مهیا شده است که راحت باشند.

 

 

بهداشت و ایمنی

استاندارد رعایت بهداشت در ارکیده همیشه بالاست، اما کودکان برای ارتباط گرفتن با اطرافشان لمس کردن را دوست دارند، ارکیده این مورد را در نظر دارد و نظافت سطوح را جدی می‌گیرد. از نظر تامین امنیت هم با توجه به حرکات ناگهانی کودکان، سعی شده است که امکان دسترسی آنها به قسمت‌های خطرناک مثل آشپزخانه، مسدود شود. فضاهایی مانند پلکان‌ها نیز مقاوم و ایمن شده‌اند. ارکیده کف‌های لغزنده را هم حذف کرده است تا از زمین خوردن کودکان جلوگیری شود.

 

شادی، بازی، غذا

در تمامی شعبه‌های ارکیده، فضایی امن و شاد با امکاناتی مناسب کودکان فراهم شده است، تا زمانی که خانواده‌ها به انتظار آماده شدن غذا می‌گذرانند و یا حتی در حین صرف غذا، آنها با هم‌سن و سالانشان بازی کنند و اوقات خوشی داشته باشند. به این صورت، آرامش کلی سالن رستوران حفظ می‌شود و فضایی ایجاد می‌شود که از تمامی میهمانان به خوبی پذیرایی شود.

 

منوی سحرآمیز، مخصوص کودکان

با توجه به اهمیت ویژه‌ای که کودکان در ارکیده دارند، استفاده از مواد سالم و تازه بیش از پیش مدنظر قرار داده می‌شود. سعی شده است، موادی که احتمالا برای کودکان آلرژی‌زا باشند، حذف شوند. در برنامه‌های آینده و بسیار نزدیک ارکیده، طراحی منویی متفاوت، مخصوص با چیدمانی هیجان‌انگیز و در ظرفهایی مناسب روحیات کودکان به چشم می‌خورد.

 

 

 

 

 

 

 

دوست من؛ تولدت مبارک!

ارکیده در 65 سال پربار و معناداری که از سرگذرانده، شاهد تولدهای بسیاری بوده است. دوست‌داران ارکیده در هر سن و سالی که باشند می‌توانند، شروع سالی جدید از زندگیشان را در ارکیده جشن بگیرند و خاطره‌ای تازه رقم بزنند. کافی‌شاپ و رستوران ارکیده این امکان را برای کودکان هم فراهم کرده است. چیدمانی شاد، کودکانه و زیبا منتظر چشمان هیجان‌زده آنهاست تا با خود زندگی را به ارکیده بیاورند.

 

 

 

 

 

 

 

باب‌اسفنجی میهمان ویژه تولد کودکان در ارکیده

خب؛ نمی‌شود که به کودکان وعده هیجان و شادی متفاوتی را داد و بعد از آنها خواست در روز تولدشان به مراسمی تکراری راضی شوند. بزرگترها دورشان حلقه بزنند، شمعی فوت کنند و تمام. نه؛ ارکیده به بیشتر از اینها فکرکرده است، شخصیت‌های کارتونی محبوب کودکان هم به میهمانی دعوتند. نمایش عروسکی اجرا می‌کنند و با کودکان بازی می‌کنند. این جشن تولد باید خاطره‌ساز شود. تم‌ها سازگار با علاقه کودک و عروسک‌های دعوت شده به جشن قابلیت سفارشی شدن دارند.

البته این نمایش‌های عروسکی فقط به تولدها اختصاص ندارد، هر شب در یکی از شعبه‌های ارکیده، تیم اجرا از ساعت نه تا یازده شب، فضای فرحناکی را برای میهمانان ارکیده با نمایش جذابشان ایجاد می‌کنند. گروه نمایش شنبه‌ها در شعبه چالوس، یکشنبه‌ها در شعبه سعادت‌آباد، دوشنبه‌ها در شعبه اقدسیه، سه‌شنبه‌ها در شعبه آرژانتین، چهارشنبه‌ها در شعبه شهریار و پنج‌شنبه‌ها در شعبه مهستان حضور دارند.

 

 

کارکنان ارکیده، صبور و خندان

ارکیده محیطی شاد و پذیرا دارد، کارکنان رستوران در تمامی قسمت‌ها، خوش‌رو، صبور و مهربان هستند. آنها در برخورد با کودکان دقت مضاعفی دارند و لبخند همدلانه‌شان را هنگام صحبت و راهنمایی کودکان بر لب می‌نشانند تا آنها کمتر احساس غریبگی و ناامنی کنند.

 

نقش پدر و مادرها

درست است که فضا باید پذیرای کودک باشد، اما در ساختن تجربه لذت‌بخش کودکان در رستوران، پدر و مادر هم نقش مهمی دارند. بهتر است روزها و ساعات خلوت‌تر هفته را برای همراهی با بچه‌ها در رستوران انتخاب کنند تا او احساس راحتی بیشتری کند. به همراه داشتن اسباب‌بازی یا وسیله خاصی که کودک به آن وابسته است به سریع‌تر آشنا شدن او با محیط کمک می‌کند.

بهتر است برای سرگرم کردن کودک و حفظ آرامش او ساده‌ترین راه ممکن که همان استفاده از تکنولوژی است انتخاب نشود. به جای اینکه برای ساکت کردن او، گوشی هوشمند و یا تبلت در اختیارش قرار بگیرد، صحبتی کوتاه و شفاف قبل از آمدن به رستوران او را برای انطباق با محیط آماده می‌کند. اگر او بداند که قرار است به کجا برود، چه کار کند و چه مواردی از او انتظار می‌رود، قطعا همکاری بهتری خواهد داشت.

 

خرسندیم به سال‌ها خاطره‌سازی

65 سال از تاسیس رستوران ارکیده می‌گذرد. ارکیده ادعا می‌کند برای میهمانانش خاطره‌ساز است، آنها در طول زندگیشان، روزهای مهم و زیبایی را در ارکیده گذرانده‌اند و درواقع خاطره ساخته‌اند. راه درازی در پیش رو است، اما خاطره‌سازی ارکیده ادامه خواهد داشت. حضور امروز کودکان، خاطره‌های فردای آنها را می‌سازد.

 

خلاصه کلام اینکه اگر فرزندی دارید، نکاتی که در این نوشته مرور کردیم را به‌خاطر بسپارید، رستوران مد نظرتان را از قبل رصد کنید تا اینبار تجربه‌ای متفاوت از حضور در رستوران همراه کودک داشته باشید. اگر هم فرزندی ندارید بهتر است کمی صبورتر باشید و با آرامشتان از اضطراب پدر و مادر و کودکشان بکاهید. شهرها- شما بخوانید رستوران‌ها با حضور کودکان زیباترند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9661 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7041 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15202 بازدید