2109
باید و نباید‌هایی ورزش کردن در فصل تابستان

باید و نباید‌هایی ورزش کردن در فصل تابستان

1401/03/19 بازدید804

ورزش در فصل تابستان قوانین خاص خود را دارد. از انتخاب ابزار تمرینی مناسب، میان وعده، دانستن زمان آبرسانی به بدن تا گوش دادن به بدنتان هنگام ورزش در فصل تابستان بسیار مهم است. ورزش فواید زیادی برای سلامتی دارد و تحقیقات نشان می‌دهد که احتمال بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت را کاهش می‌دهد. در مورد باید‌ها و نباید‌ها هنگام ورزش در فصل تابستان باید به خاطر داشته باشید:

لباس مناسب را انتخاب کنید:

معمولاً در تابستان بسیاری از مردم لباس جنس پنبه‌ای را ترجیح می‌دهند اما پنبه برای لباس‌های غیررسمی خوب است زیرا پنبه عرق را جذب می‌کند و سنگین می‌شود و می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد

 آب بسیاری بنوشید:

بدن ما 50 تا 70 درصد آب است و در تابستان برای حفظ عملکرد صحیح بدن به آب بیشتری نیاز داریم بنابراین باید حداقل 2 تا 3 لیتر آب را هدف قرار دهید و بسته به سطح فعالیت و میزان فعالیت خود به آب بیشتری نیاز خواهید داشت. اگر بیشتر از نیاز به آب بیشتر عرق کنید نوشیدن آب بیشتری را در ساعات بعد از تمرین فراموش نکنید. این به شما کمک می‌کند تا از برخی از عوارض جدی‌تر کم‌آبی بدن مانند حالت تهوع، استفراغ و نارسایی کلیوی جلوگیری کنید.

 به بدن خود توجه کنید:

اگر در حال انجام یک ورزش یا در حین مسابقه هستید و علائمی از سرگیجه، تشنگی شدید، حالت تهوع، گرفتگی عضلات یا خشکی دهان و غیره را داشتید فوراً فعالیت را متوقف کنید، استراحت کنید و یک نوشیدنی خنک بنوشید. هنگامی که احساس بهتری کردید سعی کنید استراحت کنید یا به آرامی فعالیت را شروع کنید اما مطمئن شوید که حالتان خوب است.

 برای مدت طولانی زیر نور خورشید نمانید:

در طول تابستان گرمای خورشید بسیار شدید است و می‌تواند بر بدن شما تأثیر بگذارد. مهم است که از ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر زیر نور خورشید خودداری کنید زیرا در آن زمان خورشید قوی‌ترین است. در صورت امکان از ورزش کردن زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

 قبل از تمرین مواد غذایی پروتئینی نخورید:

پروتئین بدون چربی منبع عالی انرژی بوده و ممکن است قبل از تمرین در گرما بهترین گزینه برای شما نباشد. علم نشان داده است که خوردن پروتئین قبل از ورزش باعث افزایش دمای پایه می‌شود. این بدان معناست که اگر پروتئین بیشتری مصرف کنید و سپس در دمای گرم تابستان ورزش کنید گرما‌زده خواهید شد. بعد از تمرین پروتئین مصرف کنید زیرا این کار به بازسازی بافت ماهیچه‌ای کمک می‌کند. پایین بودن دمای مرکزی بدن اغلب با بهبود عملکرد ورزشکاران مرتبط است.

 

منبع:

cialisprof.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8819 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6383 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15120 بازدید