2109
چگونه با اضطراب کودکان با غریبه‌ها مقابله کنیم؟

چگونه با اضطراب کودکان با غریبه‌ها مقابله کنیم؟

1401/03/18 بازدید493

وقتی کوچولوی شما کوچکتر بود در مورد اینکه با چه کسی معاشرت می‌کرد خیلی کمتر حساس بود. اکنون که او کمی بزرگتر و عاقل‌تر شده است و به این واقعیت پی برده است که والدین و مراقبانش مهم‌ترین افراد زندگی او هستند. هر کس دیگری احتمالاً حتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که زمانی آن‌ها را می‌بوسند ممکن است دورتر بنشینند. در اینجا چیز‌هایی است که باید در مورد اضطراب غریبه بدانید از جمله اینکه چقدر طول می‌کشد و چگونه به کودک یا کودک نوپا خود کمک کنید تا آن را برطرف کند.

 

اضطراب غریبه چیست؟

اضطراب غریبه یک مرحله عاطفی عادی است و زمانی رخ می‌دهد که کودک شما گریه می‌کند یا وقتی فرد ناشناس نزدیک می‌شود یا سعی می‌کند او را در آغوش بگیرد مضطرب می‌شود. این شبیه اضطراب جدایی است.

نوزادان به چه علت دچار اضطراب می‌شوند؟

نوزادان وقتی به 6 ماهگی می‌رسند می‌فهمند که آیا کسی غریبه است یا نه و در 9 ماهگی بچه‌های کوچک ممکن است از غریبه‌ها بترسند یا با مراقبان خود بچسبند. اضطراب غریبه معمولاً در حدود 8 یا 9 ماهگی شروع می‌شود اگرچه مدت زمان آن و میزان ناراحتی کودک شما می‌تواند بسیار متفاوت باشد. بچه‌ها لحظه به لحظه باهوش‌تر می‌شوند بنابراین در این مرحله کودک شما واقعاً دائمی‌اشیاء را درک می‌کند و به این واقعیت رسیده است که مراقبان مورد اعتماد او افراد بسیار مهمی در زندگی او هستند.

 

اضطراب غریبه در نوزادان و کودکان نوپا چقدر طول می‌کشد؟

اضطراب غریبه با گذشت زمان خود به خود برطرف می‌شود. در نوزادان و کودکان نوپا ممکن است به شکلی تا حدود 2 سالگی ادامه یابد اگرچه برخی از کودکان زودتر از آن رشد می‌کنند.

 

چگونه به نوزادان و کودکان نوپا کمک کنیم تا با اضطراب غریبه‌ها کنار بیایند؟

 به خانواده خود توجه کنید:

به بستگان نزدیک خود بگویید که فرزند شما اضطراب غریبه‌ای را تجربه کرده است که به جلوگیری از هرگونه احساس آسیب رساندن کمک می‌کند. به آن‌ها بگویید این موضوع شخصی نیست و کودک شما فقط در حال گذراندن یک مرحله اضطراب است و برای گرم کردن به زمان نیاز دارد.

 به دیگران نکاتی را آموزش دهید:

به جای اینکه فوراً او را دعوا کنید به آن‌ها پیشنهاد دهید که آرام صحبت کنند یا از آن‌ها دعوت کنید تا با اسباب بازی‌هایشان بازی کنند.

به کودک اطمینان دهید:

اگر کودک شما وقتی بزرگتر‌ها به او نزدیک می‌شوند ترسیده، ناراحت یا محتاط به نظر می‌رسد تمام تلاش خود را بکنید تا به او اطمینان دهید که همه چیز خوب است حتی اگر فکر می‌کنید که ترسیدن فرزندتان از خواهر فوق‌العاده دوستانه شما بیهوده است.

 کودک را در آغوش بگیرید:

هنگامی که اضطراب غریبه در کودک نوپا شروع می‌شود مهم است که با در آغوش گرفتن یا نزدیک ماندن به کودک به او بفهمانید که جا "امن" است. مطمئن شوید که عشق و محبت زیادی به او بدهید زیرا او با چهره جدید (یا آشنا) سازگار می‌شود یا دوباره عادت می‌کند.

 از کودک حمایت کنید:

او را برای ملاقات و احوالپرسی تحت فشار قرار ندهید زیرا نگران جریحه دار کردن احساسات غریبه هستید. (یک بزرگسال بیشتر از کودک نوپا شما می‌فهمد و اگر بزرگتر نمی‌فهمد، سخت است. ) در عوض نسبت به اضطراب فرزندتان حساس باشید و از ایجاد سر و صدا در مورد ترس او اجتناب کنید.

 

منبع:

www.whattoexpect.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16241 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11522 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2631 بازدید