2109
چگونه بدون ورزش کردن وزن خود را کاهش دهیم؟

چگونه بدون ورزش کردن وزن خود را کاهش دهیم؟

1401/03/15 بازدید9174

کاهش وزن اضافی هرگز آسان نیست در حالی که رژیم‌ها می‌توانند مصرف کالری شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند اما اگر قصد کاهش وزن دارید باید علاوه‌بر رژیم گرفتن به سراغ ورزش بروید تا کاهش وزن بیشتری را مشاهده کنید.

 

چه باور‌های درست و غلطی برای کاهش وزن وجود دارد؟

 باور درست:

ایجاد کمبود کالری اساس هر برنامه کاهش وزن است. به عنوان یک قاعده کلی کاهش وزن زمانی اتفاق می‌افتد که شما کالری بیشتری نسبت به مصرف خود مصرف می‌کنید به همین دلیل است که اکثر رژیم‌ها مصرف کالری کمتری نسبت به نیاز بدن را تمرین می‌کنند. یک نقطه شروع رایج کاهش روزانه 200 تا 300 کالری است.

 باور درست:

کاهش وزن بر اساس ورزش به تنهایی امکان‌پذیر نیست زیرا دلایل علمی وجود دارد که چرا ورزش می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود. برای شروع ورزش اشتهای شما را افزایش می‌دهد که می‌تواند منجر به پرخوری در طول وعده‌های غذایی شود. همچنین ورزش بیش از حد می‌تواند تعادل هورمون‌های تنظیم‌کننده اشتها را بر هم بزند. تمرینات بیش از حد فشرده می‌تواند به طور موقت اشتهای شما را از بین ببرد که ممکن است به عنوان یک واکنش جبرانی منجر به پرخوری در وعده غذایی بعدی شود.

باور غلط:

کاهش وزن به کالری‌هایی که مصرف می‌کنید و می‌سوزانید بستگی دارد. به نظر می‌رسد کاهش وزن موفقیت‌آمیز تنها با تعادل کمبود کالری و ورزش منظم حاصل می‌شود. این درست است اما تعادل کالری تنها عاملی نیست که بر وزن شما تأثیر می‌گذارد. عبارات ژنتیکی و عادات سبک زندگی نیز در این معادله نقش دارند. در اینجا برخی از مسائل رایج وجود دارد که می‌تواند برنامه کاهش وزن شما را مهار کند:

افزودنی‌های مصنوعی موجود در غذا:

مواد غذایی حاوی افزودنی‌های مصنوعی و مواد نگهدارنده می‌توانند با تغییر سطح باکتری‌های موجود در روده بر سلامت روده شما تأثیر بگذارند. این به نوبه خود می‌تواند بر متابولیسم شما تأثیر بگذارد که به افزایش وزن کمک می‌کند.

 ژنتیک ارثی:

برخی از افراد در واقع دارای ژن‌های خوب به شکل انواع خاصی از باکتری‌های روده مرتبط با لاغری هستند.

 

ورزش کردن چه فوایدی دارد؟

 ر‌هایی از استرس و اضطراب:

ورزش اندورفین تولید می‌کند که ذهن شما را پاک می‌کند و خلق و خوی شما را تقویت می‌کند. فقط 30 دقیقه ورزش سبک در روز می‌تواند احساس استرس و اضطراب را از خود دور کند و حتی با افسردگی مبارزه کند.

 

- بهبود حافظه:

 

ورزش علاوه بر شاد نگه داشتن شما به بهبود تمرکز و بازیابی اطلاعات شما نیز کمک می‌کند. هورمون‌هایی که در طول ورزش ترشح می‌شوند عملکرد‌های شناختی مغز شما را بهبود می‌بخشند.

 تنظیم سطح قند خون:

برای افرادی که از دیابت رنج می‌برند ورزش یک راه برای تنظیم قند خون است. در طول ورزش یک ماده شیمیایی خاص (سیتوکین اینترلوکین-۶) تولید می‌شود که گلوکز را از ماهیچه‌ها به جریان خون پاک می‌کند و از این رو سطح قند خون را در سطح سالم نگه می‌دارد.

 کاهش خطر ابتلا به سرطان:

مهمتر از همه ورزش می‌تواند تأثیر قابل توجهی در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان داشته باشد. حتی زنان در حال بهبودی از گنجاندن یک برنامه ورزشی منظم در رژیم بهبودی خود سود می‌برند.

از چه غذا‌هایی برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

از گوشت فرآوری نشده، برنج قهوه‌ای، سیب زمینی شیرین، برگ کلم پیچ و تخم مرغ استفاده کنید. نکته کلیدی این است که اطمینان حاصل کنید که تعادل غذای واقعی در مصرف درشت مغذی‌ها وجود دارد.

مصرف کدام چربی مفید است؟

چربی‌های غذایی به سه دسته تک غیراشباع، چند غیراشباع و اشباع تقسیم می‌شوند. چربی‌های تک غیراشباع مانند اسید‌های چرب امگا 9 موجود در روغن زیتون و روغن آووکادو و چربی‌های چند غیر اشباع (مانند امگا 3 و 6 که معمولاً در ماهی‌های روغنی و آجیل درختی یافت می‌شود) با طیف گسترده‌ای از فواید سلامتی مرتبط هستند که بسیار فراتر از آن است.

چگونه تغییر عادات غذایی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

استفاده از بشقاب‌های قرمز رنگ می‌تواند میزان غذای مصرفی شما را کاهش دهد بنابراین قرار دادن تنقلات ناسالم در بشقاب قرمز در دفعه بعد ضرری ندارد. وقتی صحبت از تنقلات می‌شود می‌توانید با عادات ناسالم خوردن میان وعده‌ها با دور نگه داشتن غذا‌های ناسالم یا صرفاً خلاص شدن از شر آن‌ها مقابله کنید.

 

منبع:

www.activehealth.sg

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11596 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3694 بازدید