2109
اهمیت ارتودنسی بر زیبایی دندان ها و 3 سوال متداول

اهمیت ارتودنسی بر زیبایی دندان ها و 3 سوال متداول

1401/03/03 بازدید1186

همانطور که می‌دانید ارتودنسی یکی از کاربردی‌ترین تخصص های رشته دندانپزشکی است که ناهنجاری فکی و دندانی، همچنین نامنظم بودن دندان ها را اصلاح می‌کند.

اگر به فکر ارتودنسی دندان خود هستید و در این رابطه سؤالاتی دارید یا اگر دنبال درمان ارتودنسی  هستید ، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند.

همچنین با دریافت مشاوره از کلینیک ما متخصص ارتودنسی در کرج می توانید به پاسخ سوالات خود برسید

 

اهمیت ارتودنسی  چیست ؟

افرادی که فرم دندان‌هایشان را دوست ندارند یا بعضی از دندان‌های آن‌ها کج است و تناسبی بین آن‌ها نیست، باید با مراجعه به متخصص ارتودنسی وضعیت دندان‌های خود را اصلاح کنند، چراکه طرز قرارگیری دندان‌ها به شکلی ناصحیح در طولانی مدت، به دندان‌هایی که وظیفه جویدن غذا را بر عهده دارند، فشار وارد می‌کند.

 هرچند که ارتودنسی در جهت بهبود وضعیت سلامت بیمار به‌کار گرفته می‌شود، اما جنبه زیبایی نیز دارد و هرگز نباید اهمیت آن را از جهت سلامتی دست کم گرفت.

وارد شدن فشار طولانی مدت به دندان‌‌هایی که وظیفه جویدن غذا را دارند، عوارض مختلفی دارد که از مهم‌ترین این عوارض می‌توان به پوسیدگی دندان‌ها، سردرد، انواع مشکلات گوارشی، مشکلات لثه‌ای و همچنین احساس درد در شانه و گردن اشاره کرد. همچنین نامرتب بودن دندان‌ها بر زیبایی ظاهری فرد نیز اثر منفی می‌گذارد که همین موضوع باعث کاهش اعتماد به نفس در شخص می شود.

اطلاع از هزینه ارتودنسی مراجعه حضوری و ویزیت دندان های شما اهمیت دارد برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید قیمت ارتودنسی در کرج

 

یک دوره ارتودنسی چه مدت زمان می‌برد؟

اغلب افراد بر این باورند که ارتودنسی یک کار سخت و وقت‌گیر است که مدت زیادی فرد را درگیر می‌کند یا اینکه قیمت ارتودنسی زیاد است و به همین بهانه افراد زیادی از انجام آن طفره می‌روند، اما باید بدانید که امروزه دیگر ارتودنسی مانند گذشته نیست و علم دندانپزشکی پیشرفت چشمگیری داشته است که هم هزینه‌ها و هم طول مدت ارتودنسی را کاهش داده است. همچنین به کارگیری روش‌های نوین منجر‌به صرفه‌جویی در وقت و هزینه هم برای بیمار و هم برای متخصص ارتودنسی شده است.

 

مقایسه جنبه درمانی و زیبایی ارتودنسی

از نظر یک متخصص ارتودنسی و همچنین از نظر بیمار، هر دوی این مسائل مهم است؛ یعنی هم زیبایی و هم جنبه درمانی.

 بهترین سن برای انجام ارتودنسی 7 سالگی و قبل از رویش دندان های دائمی بیمار است، زیرا در این سنین استخوان‌ فک هنوز به‌ طور کامل رشد خود را تمام نکرده‌ و به آسانی قابل انعطاف و اصلاح هست. بنابراین با مراجعه به موقع جهت درمان ارتودنسی، در بزرگسالی دندان‌هایی سالم و زیبا خواهید داشت.

از سوی دیگر ارتودنسی در زیبایی چهره تاثیر بسزایی دارد، به‌طوری که می‌توان گفت این دو مقوله رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند.

ارتودنسی در زیباتر نشان‌ دادن چهره، چانه و لب‌ها تاثیر مثبت و قابل توجهی می‌گذارد. در این کار متخصص ارتودنسی باید پروفایل صورت را اندازه‌گیری کند تا از متعادل بودن بینی، لب ها و چانه اطلاع داشته باشد، زیرا این مسئله که بیمار بتواند در هنگام تنفس یا غذا خوردن دهان خود را بسته نگه دارد، حائز اهمیت است.

لبخندی زیبا هدیه‌ای است که یک متخصص ارتودنسی به شما می‌دهد و یکی از عوامل تاثیر گذار در ایجاد ارتباط با سایرین و بالا رفتن اعتماد به نفس می‌باشد. پس برای داشتن خنده‌ای زیبا و دندان های مرتب باید از متخصص ارتودنسی کمک بگیریم.

 

درمان ارتودنسی مهم‌تر است یا زیبایی دندان

در واقع هر دو مورد برای یک متخصص ارتودنسی و بیمار مهم است. همانطور  که گفتیم، بهترین سن برای انجام ارتودنسی 7 سالگی و قبل از رویش دندان های دائمی بیمار است، بنابراین اگر فرزند یا نزدیکان خود در این سن قرار دارند و دارای دندان های نامرتب هستند این سنین بهترین زمان برای انجام ارتودنسی است. بنابراین با مراجعه به موقع برای درمان ارتودنسی می توانید به زیبایی دندان در بزرگسالی نیز دست یابید.

ارتودنسی در زیبایی چهره تاثیر بسیاری دارد، ارتودنسی و زیبایی دو مقوله‌ای هستند که از یکدیگر جدا نمی شوند.

ارتودنسی و زیبایی در چهره ، چانه و لب‌ها تاثیر مثبت و قابل توجهی می‌گذارد. در درمان ارتودنسی متخصص ارتودنسی باید پروفایل صورت را اندازه گیری کند تا از متعادل بودن بینی، لب ها و چانه اطلاع داشته باشد، زیرا اینکه بیمار در هنگام تنفس یا غذا خوردن بتواند دهان خود را بسته نگه دارد مهم است.

 

لبخند زیبا یکی از عوامل تاثیر‌گذار در برقرار کردن ارتباط با سایرین و بالا رفتن اعتماد به نفس است، پس برای داشتن خنده‌ای زیبا و دندان‌های مرتب باید از ارتودنسی استفاده کرد.

 

انجام همزمان ارتودنسی و کارهای زیبایی

ارتودنسی را می‌توان با درمان‌های زیبایی مختلف انجام داد که البته روش درمانی ارتودنسی نسبت به نوع درمان زیبایی متفاوت است. امروزه آمار بیماران دندانپزشکی مخصوصا در بخش امور مربوط به زیبایی بسیار افزایش یافته است و بسیاری از بیماران برای انجام ایمپلنت، لمینت و کامپوزیت به دندانپزشکی مراجعه کرده و دندان‌های خود را برای داشتن صورت زیباتر و لبخندی زیبا اصلاح می‌کنند.

 

این سوال که آیا می‌شود ارتودنسی را روی دندان‌های روکش شده، ایمپلنت شده و غیره انجام داد افکار عموم مردم را به خود جلب کرده است، اما در جواب به این سوال باید گفت که امکان انجام ارتودنسی همراه با دیگر امور زیبایی وجود دارد.

 

افراد زیادی نیز دغدغه آسیب رسیدن به روکش دندان‌های خود را دارند، زیرا ریسک اینکه دستگاه‌های ارتودنسی به روکش‌ها آسیب برسانند وجود دارد. اما خوشبختانه کاری که توسط متخصص ارتودنسی با‌تجربه و همراه با درمان‌های زیبایی انجام شده باشد، بدون هیچ آسیب‌رسی و مشکلی به پایان خواهند رسید.

بهترین کلینیک ارتودنسی

باید بدانید برای انتخاب متخصص ارتودنسی فاکتورهای زیادی را باید در نظر بگیرید، طول درمان میتوانند زمان‌بر باشد پس شما باید متخصصی را انتخاب کنید که هم از نظر کیفیت و تخصص کار مورد قبول باشد هم به محل سکونت شما نزدیک باشد، زیرا لازم است در طول درمان ویزیت های ماهانه برای بررسی شرایط دندانی و فکی با متخصص ارتودنسی خود داشته باشید.

کلینیک ارتودنسی دکتر خطیبی خدمات ارتودنسی در کرج را ارائه می دهد

مشاوره با یک متخصص ارتودنسی در کرج می‌تواند بهترین مسیر برای شروع درمان ناهنجاری‌های دندانی خود باشد. در کلینیک دکتر خطیبی واقع در کرج، شما می‌توانید قبل از شروع فرایند ارتودنسی از طریق شماره تماس زیر از مشاوره رایگان در این زمینه بهره‌مند شوید.

تماس با کلینیک دکتر خطیبی ( 02165247966)

 

همانطور که می‌دانید، اولین قدم برای درمان ارتودنسی انتخاب بهترین دکتر ارتودنسی است و انجام ارتودنسی توسط یک متخصص باتجربه و حرفه‌ای درمان را برای شما آسان‌تر کرده و به روند بهبودی سرعت می‌بخشد.

 

امیرحسین خطیبی فارغ التحصیل رشته تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت بوده و دارای بورد تخصصی می‌باشد که در حال حاضر مشغول به انجام کلیه درمان‌های تخصصی ارتودنسی می‌باشد. مفتخریم که در درمان مشکلات مرتبط با ناهنجاری‌های فک و صورت به شما عزیزان یاری برسانیم.

 

 

سوالات متداول

 

هزینه‌های جانبی ارتودنسی چیست؟

هزینه‌های جانبی به یکسری از هزینه‌ها گفته می‌شود که در طول مدت درمان متخصص لازم میبیند که درمان‌های دیگری انجام گیرد که این درمان‌ها را ارتودنتیست کاملا بررسی کرده و تمام شرایط آن از جمله هزینه‌های جانبی را برایتان شرح خواهد داد. این هزینه نیز باعث افزایش قیمت ارتودنسی می‌شود.

 

 

آیا افرادی که پوسیدگی دندان دارند می‌توانند ارتودنسی انجام دهند؟

اگر پوسیدگی شدید دندان دارید، قبل از شروع درمان ارتودنسی باید ابتدا این پوسیدگی ها را رفع کنید و سپس اقدام به انجام ارتودنسی کنید. به این علت که در طول درمان ارتودنسی ترمیم دندان های پوسیده دشوار می باشد.

 

آیا ارتودنسی به لمینت دندان آسیب می‌رساند؟

ارتودنسی که توسط متخصص ارتودنسی با تجربه و همراه با درمان‌های زیبایی انجام شده باشد، بدون هیچ آسیب رسی و مشکلی به پایان خواهند رسید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11596 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3694 بازدید