2109
مد و فشن در پوشاک زنانه

مد و فشن در پوشاک زنانه

1401/02/19 بازدید508

 

در این مقاله به نقل از فروشگاه اینترنتی ایلیا بست به مطلبی در مورد پوشاک زنانه می پردازیم .

ایلیا بست یک فروشگاه مولتی کالا می باشد که اقلامی از دسته پوشاک زنانه ، لوازم لوکس اتومبیل و تولیدات سنگ مصنوعی را بصورت آنلاین و ارسال به سراسر کشور بفروش می رساند .

 

احتمالا تا به حال چندین بار این سوال به ذهنتان خطور کرده باشد که کاربرد رنگ و مد در طراحی لباس در چه جایگاهی است . با رشد چمگیر این رشته از مشاغل پر طرفدار شاهد تبدیل آن به یک صنعت جهانی هستیم . هر لباس بیانگر شخصیت و ایده و خلاقیت طراح آن و نوعی دیدگاه آن به دنیای مد است .

دنیای مد و لباس ، بخصوص لباس زنانه ، وسعت زیادی در عرصه مشاغل مرتبط دارد . پوشاک زنانه با اصنافی از جمله خیاطی ، طراحی لباس ، صنعت نساجی ، گلدوزی ، مد و ... سر و کار دارد .

 

روانشناسی رنگ

 در طراحی و تولید پوشاک زنانه بسیار نکته ای قابل تامل است . در این رشته رنگ ها جز آیتم های اصلی به شمار می آیند . رنگ ها با انعکاس مستقیم نور و تشکیل طیفی خاص تاثیر بسزایی در شکل گیری روحیات و شخصیت روانی انسان ها می گذارند . رنگ همچنین درای طبع می باشد که در دو هوای سرد و گرم استفاده متفاوتی دارد و معمولا به این صورت است که رنگ های سرد و خنک در فصول گرم و رنگ های گرم در فصول سرد مورد استفاده قرار می گیرند .

همچنین برای اینکه لباسی که طراحی می شود رنگ و لعاب بهتری به خود بگیرد باید بدانید از چه رنگ هایی برای طرح مورد نظر استفاده کنید .

 

طراحی لباس از نیاکان ما و پیشینیان ما امری با اهمیت بوده و هست . همچنین استفاده از طرح های سنتی در پوشش های نوین موجب شده ارزش این مدل البسه بیشتر از پیش باشد .

برخی رنگ ها در روانشناسی رنگ موجب کاهش استرس و وجود هیجان و آدرنالین می شوند ، همچنین از دیر زمان اثرات روحی و روانی رنگ ها در افراد مختلف و عکس ال عمل های متفاوت افراد مورد توجه بسیاری از متخصصان قرار گرفته است ‌.

سابقه رنگ درمانی به زمان بقراط حکیم بازمی گردد چرا که بکارگیری رنگهای نابه جا اثرات روانی جبران ناپذیری بر روی انسان میگذارد .

در زمان بقراط بود که رنگ درمانی آغاز شد و به روانشناسی رنگ بدل شد .

رنگ ها یکی از معیار های شخصیت شناسی می باشند چرا که هر یک تاثیر خاصی بر روح و روان انسان می گذارند .

 

 

مد و فشن در لباس زنانه

گرچه بنظر میرسد مد و فشن از هیچ قانونی پیروی نمیکند اما این صنف دارای قواعدی است که حتما باید در این عرصه رعایت شوند ، آیتم هایی در طراحی لباس مورد اهمیت قرار میگیرد که مدل ها و مناسبت های پوشش لباس ها در فضاهای مختلف را تمایز می دهد .

قواعدی که لباس مجلسی را از لباس های اداری و یا اسپرت و راحتی بصورت جداگانه دسته بندی می شود .

مد یک صنعت جهانی می باشد که از جمله آن صنف لباس زنانه و دخترانه می باشد و با در نظر گرفتن اینکه در مقابل چه کسی چه چیزی بپوشیم و چگونه لباسی به استایل و قواره ما بها می دهد مسائلی جهانی هستند .

جدا از تمام این مسائل مد موضوعی است که بصورت روزانه با آن سرو کار داریم و از زمان آماده شدن برای رفتن به سر کار یا هر محیطی خارج از خانه به طور مستمر و چشمی با این مسئله روبه رو هستیم .

در ادامه شما را  با تعدادی برند ها مطرح در حیطه پوشاک زنانه و مردانه آشنادخواهیم کرد

گوچی (GUCCI) – برند ایتالیایی

 

لویی ویتون (Louis Vuitton) – برند فرانسوی

 

شنل (Chanel) – برند فرانسوی

 

زارا (ZARA) – برند اسپانیایی

 

یونیکلو (UNIQLO) – برند ژاپنی

 

اچ اند ام (H&M) – برند سوئدی

 

پرادا (Prada) – برند ایتالیایی

 

تیفانی اند کو (Tiffany & Co) – برند آمریکایی

 

کارتیر (Cartier) – برند فرانسوی

 

فندی (FENDI) – برند ایتالیایی

 

هرمس (Hermès) – برند فرانسوی

 

بالنسیاگا (Balenciaga) – برند اسپانیایی

 

دیور (Dior) – برند فرانسوی

 

ژیوانچی (Givenchy) – برند فرانسوی

 

ورساچه (Versace) – برند ایتالیایی

 

رالف لورن (Ralph Lauren) – برند آمریکایی .

 

طراحی لباس و مد در ایران به چه صورت است ؟

سفر ایرانیان ، درباریان زمان قاجار و دانشجویان ایرانی در آن دوران شروع ورود مد و فشن به ایران بود . این شروع در زمان فتحعلی شاه بود اما در دوران ناصرالدین رونق بیشتری گرفت .

طراحی مد شاخه های متنوع و بسیاری دارد که با توجه به استعداد ها و خلاقیت های طراح می تواند بسیار متنوع باشد ‌.

مطلبی که شایان توجه است این است که مد و فشن در بسیاری از دانشگاه های مطرح دنیا تدریس می شود که برخی از این دانشگاه ها تخصصا فقط به همین رشته می پردازند و رشته های دیگر در این دانشگاه تدریس نمی شود .

 

آیا طراحی لباس با طراحی مد تفاوت دارد؟

در جواب این سوال پاسخ آری است . طراح لباس همانطور که از اسم آن بر می آید بر کار بر روی طرح و شکل گیری تولید و دوخت یک لباس تمرکز دارد در صورتی که در دنیای مد این مسئله در سطح جهانی است و با تغییرات روز دنیا پیش می رود .کما اینکه هر دو به هم پیوسته و به یکدیگر مرتبط و وابسته هستند . طراح لباس و طراح مد باید هر دو با انواع پارچه و رنگ آشنا باشند و بدانند که چه طرح و رنگی مناسب استفاده برای چه سنینی می باشد .

به طور مثال لباس های نوزادی با لباس هایی که نوجوانان و یا میانسالان بر تن می کنند بسیار متفاوت است . همچنین رنگ هایی که در البسه سالمندان با رنگهایی که در لباس های دخترانه یا پسرانه بکار رفته می شود کاملا متفاوت است .

طراح لباس تنها گروه خاصی از جامعه را در نظر می گیرد در صورتی که طراح مد تمامی اقشار و اعضای جامعه را می بیند و در وسعت بیشتری کار می کند . همچنین طراح لباس باید الگو ها و آداب و رسوم یک جامعه را در نظر بگیرد .

آشنایی با هنر و علاقه نیز دو آیتم مهم دیگر می باشند که در طراحی لباس مورد توجه قرار می گیرند . از این نظر پرورش جنبه های هنری و پیاده سازی ایده ها و خلاقیت نقش بسزایی در خلق یک طرح و اثر دارد و علاقه به این رشته به آن اهمیت مضاعف می دهد . علاقه باعث می شود به دنبال مطالعات تخصصی تر در رابطه با این رشته بروید و ایده های جدید در خود بپرورانید و آثاری ماندگار و استثنایی از خود در این رشته به جای بگذارید .

 

.مواردی که باید در طراحی لباس مورد توجه قرار گیرند

الگو سازی لباس زنانه

الگو در لباس در واقع چهار چوبی است که به نوعی معرف طرح آن لباس است و طرح ها پس از ایجاد اندازه ها به الگو تبدیل می شوند .

سایز بندی لباس زنانه 

البسه مورد نظر حتما باید با اندازه های بدن شخص مطابق باشد به همین دلیل عالم بودن بر این موضوع از دیگر آیتم هایی است که موجب به ارائه یک خروجی خوب می شود .

 

ایده پردازی لباس زنانه

برای تبدیل شدن به یک طراح مطرح و ماهر اولین نکته خلق و پرورش ایده است این موضوع موجب می شود با خلاقیت هایی که از خود بروز می کنید بسیار در این عرصه شکوفا شوید . برای رسیدن به این درجه نیاز به ابزار های مختلفی دارید که الهام بخش خلق آثار شما باشد و محیط اطراف شما به این مهم بسیار کمک می کند .

پارچه لباس زنانه

طرح لباس بسته به شرایط آب و هوایی آن منطقه و نوع پوشش آن افراد متفاوت می باشد از این رو انتخاب پارچه نیز بسیار سلیقه ای و وابسته به همین شرایط است . انتخاب جنس پارچه جدا از دیگر فاکتور ها باید متناسب با شرایط جوی و محیطی آن منطقه باشد و ترکیب رنگی که در آن استفاده می شود نیز وابسته به همین شرایط می باشد .

حرف آخر

در یک جمعبندی کلی باید گفت لباسی که  هزارو هفتصدسال به استفاده از آن عادت کردیم در ابتدا جنبه پوشاندن اندام و گرم کردن بدت را داشت اما امروزه جایگاه ویژه ای در جامعه دارد و به نوعی بیانگر شخصیت ها و عقاید افراد جامعه است . پوشش به نوعی بیانگر روحیات سلایق شان و وجه اجتماعی یک فرد است و از این رو به یک موضوع حساس و مهم در بین افراد جامعه تبدیل شده است . زیرا در برخی موارد حتی بیانگر یک مقام اداری یا دولتی و حتی هنری فرد در جامعه می باشد .

گردآورنده : www.ilyabest.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16222 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11513 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2592 بازدید