2109
تغییرات بدن در اوایل بارداری

تغییرات بدن در اوایل بارداری

1401/02/21 بازدید22322

به چه علت در اوایل بارداری پوست صورت تیره می‌شود؟

در سه ماهه اول پوست روی پیشانی، پل بینی، لب بالایی یا استخوان گونه ممکن است تیره شود. این اغلب به عنوان "ماسک حاملگی" نامیده می‌شود و اصطلاح پزشکی ملاسما یا کلواسما است. این بیماری در زنان با پوست تیره‌تر و کسانی که سابقه خانوادگی ملاسما دارند شایع‌تر است.

 

آیا تغییرات خلقی در بارداری طبیعی است؟

تغییرات هورمون‌ها در دوران بارداری ممکن است مسئول نوسانات خلقی و احساس استرس باشد. زنان در اوایل بارداری ممکن است احساس عاطفی، اضطرب یا افسردگی داشته باشند. نوسانات خلقی ممکن است در سه ماهه اول بدترین حالت را داشته باشند و در سه ماهه دوم تا حدودی کاهش یافته و با نزدیک شدن به پایان بارداری در سه ماهه سوم دوباره شدت پیدا کند.

 

دمای پایین بدن در بارداری خطرناک است؟

دمای پایه بدن معمولاً در حوالی تخمک‌گذاری افزایش می‌یابد و تا دوره قاعدگی بعدی ادامه می‌یابد. در اوایل بارداری دمای بدن ممکن است بالاتر از روز‌های دیگر باشد.

تهوع صبحگاهی از چه زمانی شروع می‌شود؟

بیماری صبحگاهی حالت تهوع و استفراغی است که معمولاً در صبح و اوایل بارداری رخ می‌دهد. این معمولاً بین هفته‌های دوم تا هشتم بارداری اتفاق می‌افتد. تصور می‌شود که تغییرات در سطح استروژن ممکن است در ایجاد حالت تهوع نقش داشته باشد. یکی دیگر از علائم اولیه بارداری میل به غذا یا بیزاری از غذا است. زنان ممکن است تمایل غیرمعمولی برای خوردن یک غذای خاص داشته باشند حتی غذایی که قبلاً دوست نداشتند یا ممکن است با غذایی که قبلاً دوستش داشتند را نخورند. این مورد طبیعی است و معمولاً بیزاری از غذا در پایان سه ماهه اول از بین می‌رود.

 

به چه علت در اوایل بارداری دچار سردرد می‌شویم؟

.در اوایل بارداری سردرد شایع است و به علت افزایش تغییرات هورمونی ایجاد می‌شود

 

آیا نفخ از علائم اولیه بارداری است؟

افزایش پروژسترون در دوران بارداری همچنین می‌تواند باعث نفخ شکم و گاز معده شود. افزایش وزن در سه ماهه اول معمولاً زیاد نیست اما تورم و احتباس مایعات ممکن است به شما این احساس را بدهد که بیش از یک کیلو وزن در ماه اضافه کردید.

 

آیا خونریزی و لکه‌بینی در اوایل بارداری طبیعی است؟

حدود 15 تا 25 درصد از زنان باردار در اوایل بارداری دچار خونریزی خفیف یا لکه بینی می‌شوند. این علامت می‌تواند به محض یک هفته پس از لقاح شروع شود. همچنین ممکن است بعد از معاینه لگن، تست پاپ یا بعد از رابطه جنسی خونریزی خفیفی را تجربه کنید. این شایع است و معمولاً نگران‌کننده نیست. ترشحات رقیق و شیری رنگ در طول بارداری طبیعی بوده و ممکن است هر روز رخ دهد. به این بیماری لکوره می‌گویند و به دلیل استروژن اضافی که اکنون بدن شما تولید می‌کند ایجاد می‌شود. رنگ ترشحات در اوایل بارداری ممکن است سفید یا شفاف باشد و ممکن است بوی ملایمی داشته باشد یا اصلاً بویی نداشته باشد که همه این‌ها طبیعی است. این یک عارضه جانبی و ضروری در بارداری است بنابراین هیچ درمان دارویی برای این مورد وجود ندارد. با این حال ممکن است برای برخی از زنان ناراحت‌کننده باشد و آن‌ها را اذیت کند. برای جلوگیری از این ترشحات می‌توانید از تامپون استفاده کنید.

به چه علت در دوران بارداری دچار یبوست می‌شویم؟

بسیاری از زنان باردار دچار یبوست می‌شوند. به گفته برخی کارشناسان احتمالاً بیش از 35 درصد از زنان باردار این ناراحتی را تجربه می‌کنند. برای بهبود یبوست در اوایل بارداری توصیه می‌شود فیبر بیشتری مصرف کنید اما اگر این درمان‌‌ها مؤثر نبود با راهنمایی پزشک ممکن است درمان‌های مفید دیگری مانند انواع خاصی از ملین‌ها را پیدا کنید که در دوران بارداری بی‌خطر هستند. در دوران بارداری بدون تجویز پزشک خود هیچ دارویی مصرف نکنید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14977 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10637 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2116 بازدید