2109
به چه علت کودک با چشم باز می‌خوابد؟

به چه علت کودک با چشم باز می‌خوابد؟

1401/02/20 بازدید1291

توسعه سیستم عصبی و REM. الگو‌های خواب حرکت سریع چشم (REM) همراه با یک سیستم عصبی هنوز در حال رشد ممکن است باعث باز شدن چشم‌ها در طول خواب شود. نوزادان نسبت به بزرگسالان دوره‌های طولانی‌تری از خواب REM را پشت سر می‌گذارند و حرکت چشم در بزرگسالان و نوزادان در طول خواب REM شایع‌تر است. ناهنجاری‌های هنگام تولد در شرایط بسیار نادر کودک شما ممکن است به دلیل یک ناهنجاری مادرزادی نتواند پلک‌های خود را ببندد. در این موارد ممکن است جراحی برای رفع مشکل ضروری باشد.

 

با کودکی که با چشم باز می‌خوابد چه کار کنیم؟

از آنجایی که خوابیدن با چشمان باز باعث خشک شدن چشمان آن‌ها می‌شود ممکن است بخواهید از یک مرطوب‌کننده برای حفظ رطوبت بیشتر در هوا استفاده کنید. در موارد نادری که متوجه شدید که چشم‌های آن‌ها خشک می‌شود، احتمالاً می‌خواهید با پزشک خود در مورد قطره یا پماد چشمی مشورت کنید تا مطمئن شوید که قرنیه آسیب نمی‌بیند. اگر می‌خواهید چشم‌های کودکتان را ببندید باید منتظر بمانید تا او به خواب عمیق برود و سپس به آرامی از انگشتان خود برای هدایت پلک‌های او به سمت پایین روی چشم‌هایش استفاده کنید.

 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر نگران هستید که کودک شما علائم دیگری دارد یا اگر چشمان او بازتر است زودتر با پزشک اطفال مشورت کنید. در نادرترین موارد خوابیدن با چشم‌های نیمه باز ممکن است به دلیل نقایص مادرزادی باشد که بر پلک‌های کودک شما تأثیر می‌گذارد. در این صورت همکاری با پزشک برای دریافت درمان مورد نیاز کودک بسیار مهم است. همچنین اگر چشمان آن‌ها خشک و تحریک شده به نظر می‌رسد می‌خواهید به دنبال درمان باشید.

 

منبع:

www.healthline.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها