2109
4 فایده‌ شگفت‌انگیز نخودفرنگی

4 فایده‌ شگفت‌انگیز نخودفرنگی

1401/02/19 بازدید1050

زمستان‌ها سبزیجات رنگارنگ و سالمی را با خود به ارمغان می‌آورد. از هویج گرفته تا نخود سبز. می‌توانیم در زمستان هر رنگی را که می‌خواهیم در بشقاب خود داشته باشیم. با این حال اکنون با تکنیک‌های مختلف ذخیره‌سازی می‌توانیم در هر زمانی در طول سال به هر سبزی دسترسی داشته باشیم. یکی از سبزیجاتی که در هر فصلی می‌توانیم تهیه کنیم نخود سبز است. این سبزی جادویی مملو از مواد مغذی است و فواید سلامتی مختلفی دارد. بیایید به فواید باورنکردنی نخود سبز نگاه کنیم.

 

هضم را بهبود می‌بخشد:

نخود فرنگی سرشار از فیبر است و از این رو برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است. حرکات روده را تنظیم می‌کند و به دفع مدفوع حجیم کمک می‌کند.

 ویتأمین دارد:

ایجاد ایمنی واقعاً در این زمان همه‌گیری است که بدن ما برای مبارزه با بیماری‌ها به سپر حفاظتی بیشتری نیاز دارد. نخود فرنگی سرشار از ویتأمین C است که به تقویت سیستم ایمنی بوده و همچنین دارای فیتوالکسین است و سایر مشکلات مربوط به معده را کنترل می‌کند.

 برای سلامت چشم مفید است:

نخود فرنگی منبعی از رنگدانه کاروتنوئیدی لوتئین است که به کاهش خطر ابتلا به آب مروارید کمک می‌کند. همچنین سلامت چشم را تقویت می‌کند و از کاهش بینایی در سنین بالاتر جلوگیری می‌کند.

 سلامت قلب را تنظیم می‌کند:

همانطور که در بالا گفته شد نخود فرنگی منبع عالی فیبر است. فیبر موجود در نخود فرنگی نامحلول است که به کاهش احتمال بیماری قلبی و سکته کمک می‌کند. همچنین سطح قند خون را تنظیم می‌کند که به نوبه خود فشار روی قلب را کاهش می‌دهد.

 

منبع:

www.news18.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9585 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6973 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15197 بازدید