2709
چرا دندان‌های فرزندم لکه دار به نظر می‌رسد؟

چرا دندان‌های فرزندم لکه دار به نظر می‌رسد؟

1401/02/18 بازدید306

اگر دندان‌های کودک شما زرد یا نارنجی به نظر می‌رسند به احتمال زیاد به این دلیل است که به‌خوبی تمیز نمی‌شوند و پلاک‌هایی ایجاد کرده‌اند که با بقایای غذا آغشته شده است. معمولاً می‌توانید این لکه‌ها را با مسواک زدن دندان‌ها با کمی خمیر دندان بزرگسالان (که قدرت تمیز کنندگی بیشتری نسبت به کودکان دارد) یا کمی جوش شیرین و آب پاک کنید. اگر این کار جواب نداد دندانپزشک شما می‌تواند با یک اسکراب حرفه‌ای لکه‌ها را پاک کند.
این لکه‌ها لزوماً نشانه‌ای از پوسیدگی دندان نیستند اما تجمع پلاک روی دندان‌ها می‌تواند باعث بیماری لثه شود عادت خوبی نیست. اگر لکه‌های تیره روی دندان‌های کودک نوپای خود می‌بینید ممکن است به دلیل آهن موجود در مولتی ویتأمین او باشد. اگر کودک شما از هر هزار کودک مستعد ابتلا به این نوع لکه است باید مراقب مسواک زدن منظم و کامل باشید تا از روی آن بمانید. هنگامی که این لکه‌ها بیشتر شوند پاک کردن آن‌ها بسیار دشوار است با این حال آن‌ها بر سلامت دندان‌های کودک شما تأثیری نمی‌گذارند حتی اگر ظاهر آن‌ها را دوست نداشته باشید.

دندان‌های شیری (معمولاً یک یا دو) در صورت آسیب دیدن در اثر افتادن ممکن است تغییر رنگ دهند. این نوع لکه در داخل دندان وجود دارد و قابل پاک کردن نیست. اگر کودک شما یک بیماری مزمن یا تب‌های مکرر مکرر داشته باشد یا در طول دوران نوزادی یا نوپایی خود در معرض برخی دارو‌ها یا فلوراید اضافی برای مدت طولانی قرار داشته باشد احتمالاً روی دندان‌های شیری او تأثیری نخواهد گذاشت اما می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان‌های بالغ او شود.

 

منبع:

www.babycenter.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها