2109
آیا کشیدن ویپ بری آقایان مشکل نعوظ ایجاد می‌کند؟

آیا کشیدن ویپ بری آقایان مشکل نعوظ ایجاد می‌کند؟

1401/02/17 بازدید2153

درست مانند کشیدن سیگار یا استفاده از آدامس یا چسب نیکوتینی ویپ روشی است که از طریق آن نیکوتین به بدن می‌رسد. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد نیکوتین ممکن است با اختلال نعوظ در مردان، صرف نظر از سن و سایر شرایط سلامتی مرتبط باشد. دومین روش رایج برای مصرف نیکوتین استفاده از یک سیگار الکترونیکی است که نیکوتین مایع را در خود نگه می‌دارد و توسط کاربر تبخیر شده و استنشاق می‌شود. بسیاری بر این باورند که این روش ایمن‌تری برای مصرف نیکوتین است زیرا مصرف‌کننده از هزاران ماده شیمیایی موجود در دود سیگار اجتناب می‌کند.

بدن نسبت به نیکوتین چه واکنشی از خود نشان می‌دهد؟

نیکوتین یک ماده بسیار اعتیادآور است که به طور طبیعی در تنباکو یافت می‌شود. هنگامی که وارد بدن می‌شود سیستم عصبی مرکزی را برای ترشح هورمون آدرنالین تحریک می‌کند. ترشح آدرنالین باعث ایجاد چندین تغییر فیزیولوژیکی در سیستم قلبی عروقی بدن می‌شود از جمله افزایش ضربان قلب، فشار خون و تعداد تنفس. علاوه بر این نیکوتین به خودی خود یک اثر منقبض‌کننده عروق دارد به این معنی که رگ‌های خونی را منقبض و سفت می‌کند و مقدار خونی را که می‌تواند از طریق آن‌ها جریان یابد کاهش می‌دهد.

 

مصرف نیکوتین در مردان باعث چه مشکلات جنسیتی می‌شود؟

مشکلات جنسیتی ناشی از مصرف نیکوتین به جریان قوی و ثابت خون در بافت اسفنجی و عضلات صاف آلت تناسلی بستگی دارد. در طول برانگیختگی جنسی مواد شیمیایی خاصی در پوشش رگ‌های خونی به ماهیچه‌های آلت تناسلی اجازه می‌دهد تا شل شوند و جریان خون اضافی را دریافت کنند. همین مواد شیمیایی سپس یک مهر و موم برای "به دام انداختن" خون در آلت تناسلی ایجاد کرده و نعوظ ایجاد می‌کنند. همانطور که قبلاً ذکر شد نیکوتین باعث انقباض عروق خونی می‌شود و جریان خون را به تمام اندام‌ها از جمله آلت تناسلی کاهش می‌دهد. بنابراین مردانی که سیگار می‌کشند در معرض خطر بیشتری برای تجربه اختلال نعوظ (ED) هستند. سپس سلامت جنسی ممکن است با واکنش عاطفی مرد به حوادث ED که شامل شرم، افسردگی، اضطراب و احساس بی‌کفایتی می‌باشد کاهش یابد.

نتیجه‌گیری:

متأسفانه یک مطالعه نشان داد 1.23درصد از مصرف‌کنندگان سیگار الکترونیکی هرگز سیگار نکشیده‌اند و بیشتر آن‌ها کمتر از 35 سال سن داشته‌اند. برای بهبود سلامت کلی شما از جمله سلامت جنسی کارشناسان اکیداً توصیه می‌کنند که مردان سیگار کشیدن یا استعمال دخانیات را به طور کلی قطع یا ترک کنند.

 

منبع:

www.uhhospitals.org

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
7034 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5145 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14959 بازدید