2709
بهترین اسکله‌های تفریحی شمال برای خوشگذرانی با خانوده

بهترین اسکله‌های تفریحی شمال برای خوشگذرانی با خانوده

1401/02/15 بازدید883

همه ما به خوبی می‌دانیم که شمال ایران یکی از بزرگترین و شاید اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در میان ایرانیان باشد.

سواحل زیبا، جنگل‌های انبوه، مناظر طبیعی و بکر و از مهمتر، مهمان نوازی اهالی این منطقه سبب شده است که بسیاری از علاقمندان به گردشگری برای تفریح و مسافرت‌های خانوادگی شمال را انتخاب کنند. یکی از زیباترین جاذبه‌های تفریحی در شمال کشور اسکله‌های زیبا در شهر‌های ساحلی محسوب می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله کوتاه بهترین اسکله‌های تفریحی شمال را به شما معرفی کنیم.

اسکله متل قو شمال

متل قو یا سلمان شهر یکی از زیباترین شهر‌های شمالی است که در همسایگی عباس آباد و در استان مازندران واقع شده است.

در کنار جاذبه‌های طبیعی متل قو باید به وجود امکاناتی چون رستوران‌ها، هتل‌های متل قو، مراکز خرید متنوع، پلاژ‌های مناسب و انواع تفریحات دریایی اشاره کرد. همین عوامل است که متل قو را به یکی از پرمسافرترین شهر‌های شمالی تبدیل می‌کند. اجاره سوئیت و ویلا شمال در متل قو همانند سایر شهر‌های شمالی، برای کسانی که قصد اقامت در این منطقه را دارند اولین گزینه اقامتی محسوب می‌شود. ویلا‌های زیبا، لوکس و مدرن بسیاری در منطقه متل قو ساخته شده، که می‌توان آن‌ها را برای یک اقامت مهیج و خاطره‌انگیز با خانواده اجاره کرد.

همجواری این شهر با دریا و جنگل مناظر بدیع و نفس گیر طبیعی را به همراه دارد اما یکی از زیباترین جاذبه‌های تفریحی این منطقه اسکله متل قو است. از جمله زیبایی‌های متل قو می‌توان به این نکته اشاره کرد که در یک پیاده روی کوتاه هم می‌توانید از زیبایی‌های دریا لذت ببرید و هم به اعماق جنگل‌های کهن بروید. این شهر با چشم انداز ماسه‌ای زیبا و چشم نواز ساحلی‌اش یکی از زیباترین شهر‌های شمالی کشور محسوب می‌شود.

اسکله تفریحی انزلی

از مازندران زیبا به گیلان بکر با چشم انداز‌های طبیعی و هیجان‌انگیز می‌رویم. بندر انزلی از جمله شهر‌های ساحلی و از بنادر مهم تجاری ایران در استان گیلان است. معماری مدرن، آب‌وهوای معتدل خزری، دریای آبی و اسکله‌ای پر رفت‌وآمد از کشتی‌های بزرگ و کوچک از جمله زیبایی‌های این شهر محسوب می‌شوند.

از آنجایی که جاذبه‌های دیدنی در انزلی بسیار زیاد است بسیاری از گردشگران این شهر را برای اقامت خود و خانواده انتخاب می‌کنند. اولین گزینه اقامتی اجاره سوئیت و ویلا انزلی است، اگرچه می‌توان به گزینه‌های دیگری چو اجاره واحد مبله، اجاره سوئیت و یا اجاره اقامتگاه‌های بومی نیز فکر کرد.

بعد از رشت انزلی مهمترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلان است. میزان برکت باران در این شهر بسیار بالا است و به همین دلیل هم انزلی را به نام شهر باران نیز می‌شناسند. اگرچه بندرانزلی دارای مناظر طبیعی بسیار زیبا و جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوان است اما اسکله و بلوار ساحلی انزلی از جمله شاخص‌ترین مراکز تفریحی و گردشگری این شهر به حساب می‌آیند.

از آنجایی که انزلی یک شهر بندری و از جمله پر رونق‌ترین بنادر ایران محسوب می‌شود، اسکله بندر انزلی جایگاه ویژه‌ای از نظر اقتصادی و بازرگانی دارا است. ضمن این که زیبایی‌های دریا و طراحی بلوار بسیار چشم‌نواز و دیدنی در کنار این اسکله، هیجان حضور در اسکله بندر انزلی را دو چندان می‌کند. اگر علاقه دارید که رفت و آمد کشتی‌ها را در آبی دریا تماشا کنید کافی است که ساعتی کنار اسکله بایستید و نزدیک یا دور شدن کشتی‌های باری و تجاری را در بیکران دریا مشاهده کنید.

اسکله رامسر

دوباره به مازندران باز می‌گردیم و این بار سراغ عروس شهر‌های ایران می‌رویم. بدون شک باید رامسر را یکی از نفس گیرترین شهر‌های شمالی ایران دانست. اسکله رامسر اولین اسکله گردشگری دریایی در مازندران است و از جمله جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود. برای کسانی که به دریا و زیبایی‌های آن علاقمند باشند حضور در ساحل نقره‌ای رامسر یک گزینه عالی برای گذراندن ساعت‌ها در آرامش است.

برای مسافران رامسر، اجاره ویلا اولین گزینه اقامتی محسوب می‌شود چرا که علاوه بر اقامت آرام و امن، در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات رفاهی کامل می‌تواند بر راحتی و آسایش سفر ‌بیافزاید. اجاره ویلا استخردار رامسر یکی از گزینه‌های پیش روی شما است که علاوه بر یک اقامت خاطره‌انگیز لذت آب تنی در استخر با حفظ حریم خصوصی و در هر ساعتی از شبانه روز را برای شما به همراه دارد.

در رامسر علاوه بر زیبایی‌های طبیعی و چشم انداز‌های سبز و بدیع، آب‌وهوای معتدل و مطبوع خزری و کوهستان‌های خنک و مه آلود جاذبه‌های گردشگری تاریخی چون کاخ مرمر یا کاخ سلطنتی رامسر نیز وجود دارد که می‌تواند اوقات خوب و لذت بخشی را برای مسافران به همراه داشته باشد.

جمع‌بندی

امکانات بی‌نظیر ارائه شده در سایت شب برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ایران و امکان رزرو و اجاره اقامتگاه‌های متنوع با هزینه‌ها و شرایط گوناگون سبب شده است که در کنار لذت بردن از سفر، هیچ نگرانی بابت یافتن اقامتگاه مناسب و امن در مقصد وجود نداشته باشد.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها