2109
رابطه جنسی می‌تواند حافظه شما را بهبود بخشد

رابطه جنسی می‌تواند حافظه شما را بهبود بخشد

1401/02/11 بازدید30077

تناوب آمیزش آلت تناسلی و واژن با افزایش نوروژنز در هیپوکامپ ناحیه‌ای از مغز که در یادگیری و حافظه نقش دارد در بهبود عملکرد شناختی مفید است. علاوه بر این سایر مطالعات حیوانی نشان داده‌اند که ورزش هوازی مانند دویدن نوروژنز را تقویت می‌کند. رابطه جنسی می‌تواند نوعی ورزش در نظر گرفته شود، بنابراین باید همان اثر را داشته باشد و عملکرد حافظه و توانایی یادگیری را در انسان بهبود بخشد.

 

رابطه جنسی و هیپوکامپ چه ارتباطی بهم دارند؟

حافظه برای کلمات بیشتر به هیپوکامپ بستگی دارد اما حافظه برای چهره‌ها به ساختار‌های اطراف هیپوکامپ متکی است. نوروژنز در زنانی که بیشتر با آلت تناسلیواژن آمیزش دارند بیشتر است. در ادامه درباره فواید داشتن رابطه جنسی گفته شده است:

آیا رابطه جنسی استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد؟

ثابت شده است که استرس مزمن یکی از قوی‌ترین مهارکننده‌های حافظه و نوروژنز در هیپوکامپ است. هر چه استرس بیشتری داشته باشید نوروژنز را بیشتر کاهش می‌دهد. خبر خوب این است که داشتن رابطه جنسی می‌تواند این اثرات سرکوب‌کننده را خنثی کند. مطالعات دیگر نشان داده‌اند که مقاربت آلت تناسلی و واژن می‌تواند سطح اضطراب را نیز کاهش دهد. زنان گزارش کرده‌اند که در روز بعد از برقراری رابطه جنسی سطوح پایین‌تری از علائم اضطراب را نسبت به زمانی که روز قبل رابطه جنسی نداشتند تجربه کرده‌اند. زنانی که بیشتر درگیر رابطه جنسی هستند به دلیل کاهش سطح استرس و اضطراب از میزان بیشتری از نوروژنز بهره‌مند می‌شوند. با توجه به این یافته‌ها محققان بر این باورند که اگر داشتن رابطه جنسی مکرر سطوح استرس و علائم اضطراب و افسردگی را کاهش دهد این امر می‌تواند منجر به ایجاد سلول‌های مغزی بیشتر به دلیل افزایش نوروژنز در هیپوکامپ شود.

منبع:

www.mother.ly

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15770 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11245 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2300 بازدید