2109
بارداری دوقلو چگونه اتفاق می‌افتد؟

بارداری دوقلو چگونه اتفاق می‌افتد؟

1401/01/29 بازدید1959

شما می‌توانید با دوقلو‌های همسان (یا تک تخمکی) یا دوقلو‌های برادر باردار باشید. بارور شدن دوقلو‌های همسان با یک اسپرم که تخمک را بارور می‌کند شروع می‌شود. سپس این تخمک بارور شده به دو قسمت تقسیم می‌شود که منجر به ایجاد دوقلو‌های همسان می‌شود. نوزادان متولد شده از یک جنس هستند و DNA مشابهی دارند. اما شانس داشتن دوقلو‌های همسان بسیار اندک است. شما نباید دوقلو بودن را به شانس بسپارید داشتن دو برابر ناز بودن نوزاد دست شما نیست. کار‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش شانس بارداری دوقلو انجام دهید. برخلاف دوقلو‌های همسان، دوقلو‌های برادر DNA یکسانی ندارند. آن‌ها شبیه هم نیستند و می‌توانند از جنس‌های مختلف باشند. دوقلو‌های برادر بیشتر از دوقلو‌های همسان رخ می‌دهند اما به میل خود به وجود نمی‌آیند. تخمدان‌ها به ندرت بیش از یک تخمک آزاد می‌کنند.

راه‌های طبیعی برای افزایش شانس بارداری دوقلو به چه صورت است؟

 پیدا کردن یک شریک با سابقه خانوادگی دوقلو:

به احتمال زیاد فرزندان دوقلو‌های همسان نر دوقلو‌های همسان تولید مثل می‌کنند. داشتن دوقلو‌های برادر در خانواده شانس داشتن دوقلو را نیز افزایش می‌دهد. هنگامی که دوقلو‌های برادر از طرف پدر و مادر وجود داشته باشند احتمال دوقلو شدن بیشتر می‌شود.

 افزایش وزن شما:

افزایش وزن منجر به تحریک بیش از حد تخمدان‌ها می‌شود. تخمدان‌ها ممکن است به جای یک تخمک چندین تخمک آزاد کنند. اما عوامل دیگری وجود دارد که می‌تواند باردار شدن را برای افراد چاق دشوار کند.

 مصرف لبنیات:

مصرف زیاد لبنیات شانس بارداری دوقلو را افزایش می‌دهد زیرا هورمون‌های رشدی که توسط گاو‌ها در شیر آن‌ها ترشح می‌شود باعث تغییراتی در سطوح هورمونی شما می‌شود.

 باردار شدن مکرر:

مشخص نیست چرا اما داشتن یک یا چند بارداری قبلی شانس شما را برای داشتن دوقلو افزایش می‌دهد. حدس‌زده می‌شود که این احتمالاً به این دلیل اتفاق می‌افتد که در زمان بارداری دوم یا بعدی سن شما بالا می‌رود و احتمالاً بیش از 30 سال.

چه درمان‌هایی برای باروری دوقلو وجود دارد؟

 آی یو آی:

روش IUI به خودی خود شانس بارداری دوقلویی شما را افزایش نمی‌دهد اما دارو‌هایی که همراه با این روش مصرف می‌شوند. کلومیفن (کلومید) و لتروزول (فمارا) دارو‌های باروری هستند که تخمک‌گذاری را تحریک می‌کنند. این دارو‌ها در دوره‌های IUI تجویز می‌شوند. آن‌ها ممکن است باعث شوند بدن شما چندین تخمک تولید کند که منجر به بارور شدن چندین تخمک و در نتیجه بارداری دوقلو می‌شود.

 

منبع:

www.medicinenet.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16386 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11584 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3398 بازدید