2109
آموزش زبان انگلیسی کودکان در منزل

آموزش زبان انگلیسی کودکان در منزل

1401/01/28 بازدید361

زبان انگلیسی در عصر حاضر یکی از پرکاربردترین زبان ‌های دنیاست که کودکان شما در آینده برای انجام بسیاری از کارها و ارتباط با جهان به آن نیاز دارند. همانطور که میدانید بهترین زمان برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان سنین کودکی ‌است.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان برای والدین می ‌تواند کمی مشکل و چالش برانگیز باشد. کودکان پر انرژی هستند و از اینکه یک گوشه بنشینند و فقط سخنان دیگران را تکرار کنند، متنفرند. شیوه آموزش به کودکان با بزرگسالان بسیار متفاوت است و باید حوصله و خلاقیت بالایی داشت. پس برای آموزش به کودکان لازم است که از روش‌ های خاصی که با بازی و شادی همراه است، بهره ببرید. در این متن می خواهیم شما را با تعدادی از این روش ها آشنا کنیم.

 

آموزش زبان به کودکان با بازی

کودکان روحیه شاد و سرزنده‌ای دارند، بنابراین باید از روش‌های خلاقانه و مفرحی برای آموزش زبان به آنها استفاده کنید، روش‌هایی که حواس کودکان را درگیر کند و آن‌هارا مشتاق یادگیری نگه دارد. یکی از بهترین و خلاقانه ‌ترین روش‌ های آموزش زبان به کودکان، استفاده از بازی‌ های متنوع است. بازی‌ ها در عین اینکه آنها را سرگرم می کنند، فرآیند یادگیری را نیز برایشان لذتبخش خواهند کرد. امروزه بازی‌ های متنوعی به منظور آموزش انگلیسی برای کودکان ساخته شده اند و شما می توانید به راحتی آنها را تهیه کنید. ناگفته نماند که در سطح اینترنت نیز تعداد بسیار زیادی از بازی های آموزش زبان برای کودکان وجود دارد. به این ترتیب شما با کمی جستجو در گوگل پلی یا اپلیکیشن بازار و... می توانید انواع متنوعی از این بازی ها را شناسایی کرده و متناسب ترین بازی را با توجه به روحیه فرزندتان انتخاب کنید.

 

آموزش انگلیسی به کودکان با فلش کارت

برای آموزش زبان به کودکان باید با حوصله و صبور باشید و به  آرامی پیش بروید. به این منظور بهتر است از موضوعات ساده‌ تر شروع کنید. یکی از راه های ساده آموزش کودکان استفاده از فلش کارت های مخصوص است. امروزه فلش‌ کارت‌ هایی با موضوعات مختلف اما کاربردی مانند: آموزش نام حیوانات، اعداد، لباس‌ها، رنگ‌ها، غذاها، اعضای بدن و... در دسترس هستند. این فلش کارت ها بدلیل استفاده از حافظه تصویری کودک، فرآیند یادگیری را برای او آسانتر می کنند.بهتر است هنگام انتخاب موضوعات مختلف، به علایق کودکتان نیز توجه کنید و حتی از او بخواهید خودش موضوع مورد علاقه‌ اش را انتخاب کند. فراموش نکنید که بهتر است هنگام کار با این فلش کارت ها جوری رفتار کنید که انگار دارید باهم بازی می کنید. هرگز کودکتان را به خاطر اشتباهاتش توبیخ نکنید و او را برای یادگیری تحت فشار نگذارید. یادتان باشد راز برگزاری یک دوره آموزشی موفق برای کودکان، در این است که کودک از یادگیری آن موضوع لذت ببرد و همواره احساس کند پیروز این بازی اوست.

 

آموزش زبان انگلیسی با فیلم‌ و کارتون

فیلم ‌ها روشی عالی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان هستند. برای کودکتان فیلم ‌های مناسب با سطح زبانشان پخش کنید و اجازه دهید بار اول آن را با زیرنویس فارسی ببینند تا با تلفظ انگلیسیِ جملاتی که ترجمه فارسی آن را می‌ خوانند، آشنا شوند. سپس بار دوم فیلم را بدون زیرنویس پخش کنید تا تسلط بیشتری پیدا کنند. انیمیشن‌ هایی مانند شرک و کتاب جنگل که ادبیات ساده‌ تری دارند، برای اموزش انگلیسی برای کودکان مناسب هستند. جالب است که بدانید اگر شما در پخش کارتون ها با زبان اصلی برای کودک خود ثبات قدم داشته باشید و اینکار را چندین سال پی در پی تکرار کنید، گام بلندی در تقویت مهارت های زبانی کودک خود برخواهید داشت. البته ناگفته نماند که فیلم ها و کارتون ها به تنهایی روش خوبی برای آموزش زبان به کودکان نیستند. زیرا در این شیوه اموزشی هر آنچه که کودک شما می اموزد، بدون برنامه ریزی و به قولی درهم و برهم است. درنتیجه ممکن است با استفاده از این روش  کودک شما بسیاری از مطالب را بیاموزد، درحالیکه بسیاری از مطالب مهم و پرکاربرد را نیاموخته است. در واقع روش تماشای کارتون به زبان انگلیسی یک روش مکمل است و نمی توان از آن به عنوان تنها روش آموزش انگلیسی برای کودکان استفاده نمود.

 

استفاده از کتاب‌ های آموزشی زبان انگلیسی برای کودکان

کودکان عاشق مهمانی رنگ ها و تصاویر جذاب هستند. به همین دلیل یادگیری زبان از طریق کتاب های با تصاویر رنگارنگ و جالب برای آنها لذت بخش و مفرح است. در صورتیکه کتاب آموزش زبان انگلیسی کودکان، که متناسب با سن و روحیه کودکتان است، را انتخاب کنید، آنها هرگز از مطالعه آن کتاب خسته نمی شوند. امروزه مجموعه کتاب های مختلفی با هدف اموزش انگلیسی برای کودکان تالیف و چاپ شده اند. مجموعه کتاب هایی مانند:  family and friendes  و...با هدف آموزش زبان انگلیسی به کودکان نگارش یافته اند. به همین دلیل در طراحی و چاپ این کتاب ها به تمام اصولی که برای اموزش زبان به کودکان لازم است، توجه شده است. مطالب اموزشی در این کتاب در قالب داستان های کوتاه و جذاب به همراه تصاویر رنگی و شاد بیان میشود. به این ترتیب تمام حواس کودک شما هنگام مطالعه این کتاب درگیر شده و میزان یادگیری او افزایش می یابد. در ضمن به همراه کتاب های این مجموعه یک CD حاوی فایل صوتی مطالب کتاب و آهنگ های شاد کودکانه عرضه میشود. با کمک این CD شما میتوانید مهارت شنیداری کودک خود را نیز تقویت کنید. به عنوان مثال هنگامی که کودک شما مشغول بازی است، با پخش این آهنگ ها، ضمن آفریدن لحظاتی شاد و موزیکال برای کودک خود، شرایطی را فراهم کنید که مهارت شنیداری او نیز تقویت شود. ناگفته نماند که کتاب های این مجموعه برای آموزش کودکان به صورت گروهی نیز مناسب است، به همین دلیل در اکثر اموزشگاه های کشور از این مجموعه کتاب برای آموزش انگلیسی به کودکان استفاده میکنند.

 

برای کودکتان کتاب داستان انگلیسی مصور بخرید!

همانطور که میدانید کودکان عاشق شنیدن داستان هستند. مطالعه کتاب داستان‌ های متنوع و جذابی که به زبان انگلیسی منتشر میشوند، در عین سادگی و روان بودن، می توانند برای کودکان جذاب و لذت بخش باشند. حال اگر شما برای آموزش زبان به کودکان خود، کتاب های داستان با تصاویر رنگی و جذاب بخرید، کودک شما از مطالعه آن سیر نشده و میتواند بارها آنرا مطالعه کند. در نتیجه به مرور مهارت های درک مطلب، ریدینگ و رایتینگ او به طرز چشمگیری ارتقا خواهد یافت.

 

سخن آخر

آموزش انگلیسی برای کودکان نیازمند صبر و حوصله زیادی است ولی شما با انتخاب روش های مختلف و پیشبرد با برنامه ریزی صحیح و موازی آن روش ها، می توانید شرایطی را فراهم کنید که هم خودتان و هم فرزندتان از آموزش زبان انگلیسی لذت ببرید. به یاد داشته باشید برای آموزش زبان به کودکان بهتر است از کتاب هایی که مخصوص همین کار طراحی شده اند، استفاده کنید. در حال حاضر فروشگاه های زیادی به عرضه کتاب زبان می پردازند ولی شما با خرید کتاب آموزش انگلیسی به کودکان از انتشارات زبان مهر می توانید از تخفیفات ویژه این انتشارات نیز بهره برده و در هزینه های آموزشی کودک خود نیز صرفه جویی کنید. درضمن این انتشارات کتاب داستان‌ های دوزبانه را نیز منتشر کرده تا به شما کمک کند تا راحتتر به کودک خود  زبان انگلیسی را آموزش دهید.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

4 روز پیش
|
5341 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3877 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14779 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3837 بازدید