2709
میان وعده‌های مفید در دوران بارداری

میان وعده‌های مفید در دوران بارداری

1401/01/21 بازدید968

 سیب و کره بادام زمینی:

با مصرف پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم بین وعده‌های غذایی سیر خواهید ماند. 1 یا 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را روی سیب‌های ورقه شده و کراکر‌های سبوس دار بمالید. ترکیبات مختلف کره آجیل (بادام، بادام هندی) و میوه (گلابی، موز) را نیز امتحان کنید.

 

چیپس تورتیلا:

برای هوس خوردن چیپس نمکی، چیپس تورتیلا با غلات کامل و فیبر بالاتر را انتخاب کنید زیرا آن‌ها را در گواکامولی که سرشار از فولات است و یک ویتأمین B به جلوگیری از نقایص مادرزادی کمک می‌کند.

 ماست با آجیل و میوه:

سعی کنید روزانه سه وعده لبنیات کم چرب مصرف کنید تا شما و کودکتان کلسیم کافی برای استخوان‌ها و دندان‌های قوی دریافت کنید. ماست یونانی نسبت به ماست معمولی پروتئین بیشتری دارد و ممکن است سیر‌کننده‌تر باشد. ماست ساده قند کمتری نسبت به طعم دار دارد اما هر دو سالم هستند. روی ماست 1 تا 2 قاشق غذاخوری آجیل بپاشید.

 شکلات و میوه:

شکلات مورد علاقه خود را را با میوه ترکیب کنید یا میوه‌هایی با پوشش شکلاتی را انتخاب کنید تا میان وعده شما خیلی شیرین نشود. پودینگ شکلاتی با شیر کم چرب مصرف لبنیات شما را افزایش می‌دهد و به ساخت استخوان‌های کودک شما کمک می‌کند. ماست شکلاتی همچنین دارای باکتری‌هایی است که به روده شما کمک می‌کند.

 آجیل:

بهترین ترکیبات برای شما و کودکتان دارای آجیل‌های بدون نمک، میوه‌های خشک بدون شکر و شکلات تلخ است. آجیل و میوه‌های خشک هر دو حاوی فیبر هستند که در صورت یبوست ممکن است به شما کمک کند. شکلات تلخ برای سلامت قلب بسیار مفید است.

 ساندویچ تن ماهی:

مصرف دو تا سه وعده ماهی در هفته برای زنان باردار اشکالی ندارد. تن ماهی سبک غنی از پروتئین که جیوه کمتری دارد، منبع خوبی از اسید‌های چرب امگا 3 و DHA است که به رشد مغز کودک شما کمک می‌کند. برای داشتن فیبر بیشتر و چربی سالم آن را با آووکادو روی گندم کامل همراه کنید. اگر در حال حرکت هستید یک ظرف تن ماهی و یک ظرف کراکر غلات کامل برای تهیه یک میان وعده تازه به همراه داشته باشید.

 اسموتی‌ها:

با ماست یا شیر به عنوان پایه یکی از وعده‌های لبنی روزانه خود را درست کنید. آب میوه کالری خالی زیادی دارد. سپس موز یا انواع توت‌ها را اضافه کنید. (برای غلیظ‌تر شدن اسموتی خود از یخ‌زده استفاده کنید. ). یک پیمانه کره بادام زمینی به شما پروتئین می‌دهد. پودر کاکائو می‌تواند آن را شکلاتی کند بدون اینکه خیلی شیرین شود.

 بشقاب پنیر و آجیل:

هنگامی که به یک میان وعده پر انرژی نیاز دارید به سراغ ترکیب غنی از آجیل و پنیر چدار، گودا و پارمزان بروید. آجیل دارای فیبر است و پنیر کلسیم را تأمین می‌کند. اگر دوست دارید کراکر‌های سبوس دار اضافه کنید.

 پاپ کورن:

یک میان وعده با فیبر بالا می‌تواند به یبوست برخی زنان از ویتأمین‌های دوران بارداری کمک کند. برای خودتان یک کیسه پاپ کورن غنی از فیبر در خانه تهیه کنید. (نمک و کره اضافه شده را کنار بگذارید.

 

منبع:

www.webmd.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14690 بازدید

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4743 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3807 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3465 بازدید