2109
چه زمانی باید شیردادن قبل از خواب را به نوزاد قطع کنیم؟

چه زمانی باید شیردادن قبل از خواب را به نوزاد قطع کنیم؟

1401/01/18 بازدید652

شما می‌توانید از سنین 6 تا 9 ماهگی کودک خود را از شیشه شیر خود جدا کنید. شش ماهگی زمانی است که بسیاری از نوزادان نیاز به تغذیه قبل از خواب ندارند. مطمئناً تا 9 ماهگی این یک ضرورت نیست. ممکن است کودک شما با چرخاندن سر خود به سمت عقب یا تمام نکردن آن، به شما بگوید که چه زمانی آماده است آخرین شیشه شیر را در روز بی‌اندازد. اگر نوزاد شما نارس بود حتماً قبل از ایجاد هر گونه تغییر برنامه تغذیه او را با پزشک در میان بگذارید.

اگر بطری قبل از خواب برای شما بی‌ضرر به نظر می‌رسد در نظر داشته باشید که طولانی شدن این عادت می‌تواند بر توانایی کودک شما برای یادگیری به خواب رفتن به تنهایی تأثیر بگذارد. هر چه بطری قبل از خواب را طولانی‌تر بدهید کودکتان بیشتر به آن وابسته می‌شود و بدون آن نمی‌تواند بخوابد.

هنگامی که کودک شما دندان درآورد بطری‌های شیری که کودک شما به رختخواب می‌برد می‌تواند منجر به پوسیدگی دندان شود. شیر تمایل دارد در دهان نوزادان در حال خواب جمع شود و زمان کافی برای قند‌های طبیعی موجود در شیر برای حمله به دندان‌های کودک شما ایجاد کند.

سعی کنید بطری شیر قبل از خواب را تا حدود 12 ماهگی فرزندتان به طور کامل از زندگی او حذف کنید. ترک کردن این عادت سخت است اما خیالتان راحت باشد که کودک شما به کالری موجود در شیر نیاز ندارد. تا 12 ماهگی کودک شما باید تمام نیاز‌های غذایی خود را با وعده‌های غذایی و میان وعده‌های روزانه خود تأمین کند. سعی کنید وسایل راحتی دیگر را در شب به کودک خود بدهید مانند پتوی مورد علاقه یا اسباب بازی.

 

منبع:

www.babycenter.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8349 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6011 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15071 بازدید