2109
چرا باید فرزندان خود را به دیدن باغ وحش ببرید؟

چرا باید فرزندان خود را به دیدن باغ وحش ببرید؟

1401/01/17 بازدید449

هیچ چیز به اندازه تماشای حیوانات در باغ وحش کودکان را هیجان‌زده نمی‌کند. علاوه بر این بازدید از باغ وحش علاوه بر اینکه یک گذر زمان است ومی تواند مزایای یادگیری زیادی را ارائه دهد. این سفری است که می‌توان در هر روز از سال برنامه‌ریزی کرد و خانواده و دوستان را دور هم جمع می‌کند. کودکان بیشترین سود را از سفر به باغ وحش می‌برند. جدای از تماشای حیوانات وحشی در زیستگاه طبیعی خود چیز‌های بیشتری از این سفر به خانه می‌برند. در اینجا تعدادی از مزایایی که سفر در باغ وحش می‌تواند برای یک خانواده و به ویژه کودکان فراهم کند آورده شده است.

 

آگاهی زیست محیطی:

باغ وحش مکانی است که محیط زیست در آن مراقبت و پرورش واقعی پیدا می‌کند. وقتی کودکان از باغ وحش بازدید می‌کنند اهمیت آگاهی محیطی و تأثیر آن بر زندگی مردم را یاد می‌گیرند و متوجه می‌شوند.

 گردش بدون آلودگی هوا:

از آنجایی که شهر‌های ما آلوده‌تر می‌شوند باغ‌وحش مکانی است که در آن می‌توان با آرامش و بدون آسیب به ریه‌ها نفس کشید. مکانی پر از مناظر سرسبز و درختانی است که حتی قدم زدن هم از درون احساس آرامش می‌کند. این گردش در دامان طبیعت است که همه آنقدر خوش شانس نیستند که از آن لذت ببرند.

 فعالیت بدنی:

ساختار وسیع باغ وحش به کودکان اجازه می‌دهد تا مناطق مختلف آن را به تنهایی کشف کنند. آن‌ها برای استفاده حداکثری از محیط اطرافشان راه ‌می‌روند، می‌دوند و از درختان بالا ‌می‌روند. انرژی محض آن‌ها به طور قابل توجهی عالی است و می‌دانند چگونه از آن نهایت استفاده را ببرند. سفر‌های منظم در باغ وحش تضمین می‌کند که فرزندان شما دوز فعالیت بدنی لازم را برای رشد سالم و قوی داشته باشند.

رشد زبان:

سفر به باغ وحش همچنین می‌تواند برای رشد زبان کودک شما بسیار مفید باشد. هر حیوانی که بازدید می‌کنید یا می‌بینید باید در مورد آن صحبت شود. با فرزندان خود گفت و گو کنید. به آن‌ها بگویید که نام یک حیوان خاص چیست و چه کاری انجام می‌دهد. به سؤالات آن‌ها پاسخ دهید و کنجکاوی آن‌ها را در مورد حیوانات مورد علاقه خود برطرف کنید. این به آن‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های درک خود را تقویت کنند و دایره لغات خود را تقویت کنند.

 تجربه نوازش:

باغ وحش تنها جایی است که کودکان می‌توانند تجربه نوازش حیوانات وحشی را در آن به دست آورند. نوازش به بچه‌ها این امکان را می‌دهد که واقعاً با حیوان احساس نزدیکی کنند. یک لمس ساده چیز‌های زیادی به آن‌ها می‌آموزد و تجربه‌ای باورنکردنی به آن‌ها می‌دهد که هرگز فراموش نخواهند کرد.

 

نتیجه‌گیری:

این‌ها فقط تعداد انگشت شماری از مزایایی است که شما و فرزندانتان در سفر به باغ وحش به دست خواهید آورد. هرچه سفر‌های بیشتری برنامه‌ریزی کنید مزایای بیشتری به دست می‌آورید. همچنین نزدیک ماندن به طبیعت و چیز‌هایی که خیلی قبل از انسان‌ها خلق کرده مهم است.

 

منبع:

nurturey.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16068 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11431 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2365 بازدید