2109
آیا میل جنسی شما کمتر از حد طبیعی است؟

آیا میل جنسی شما کمتر از حد طبیعی است؟

1401/01/03 بازدید3569

مادران در طول بیماری همه گیر کووید19 کمتر رابطه جنسی دارند زیرا استرس منحصر به فردی که با یک فاجعه جهانی همراه است. کاهش میل جنسی در دوران بارداری نیز رایج است و حتی پس از زایمان نیز ممکن است ادامه یابد. مهم نیست که در کجا زندگی هستید، رابطه شما چقدر شگفت‌انگیز است یا در گذشته چقدر از رابطه جنسی لذت برده‌اید ممکن است متوجه کاهش قابل توجه و ناخواسته در میل جنسی خود شوید.

 

تغییرات مهم زندگی و عوامل استرس‌زا چه تأثیری در میل جنسی دارند؟

تغییرات مهم زندگی بر هر بخش از زندگی شما تأثیر می‌گذارد از جمله میل جنسی. چه مثبت باشد مانند یک شغل جدید یا منفی مانند پایان یک رابطه، یک تغییر بزرگ زندگی می‌تواند استرس را افزایش دهد و میل جنسی شما را کاهش دهد. هنگامی که ذهن شما درگیر این تنظیم است نگه داشتن افکارتان در یک مکان ممکن است دشوار باشد و اگر برانگیختگی به یک چیز نیاز دارد آن تمرکز است. اگر این عوامل استرس‌زا جدید منجر به افزایش مصرف نوشیدنی یا مواد مخدر تفریحی شود میل جنسی شما ممکن است بیشتر تحت تأثیر منفی قرار گیرد. یکی از بزرگترین تغییرات زندگی که می‌تواند میل جنسی شما را کاهش دهد مادر شدن است. مادران تازه وارد اغلب سطح بی‌سابقه‌ای از خستگی را کشف می‌کنند. هنگامی که خستگی افزایش می‌یابد فعالیت‌هایی که در گذشته از آن‌ها لذت می‌بردید ممکن است دیگر لذت بخش به نظر نرسند. جای تعجب نیست که رابطه جنسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. عامل دیگری که ممکن است تازه مادران با آن مواجه شوند دیسپارونی یا رابطه جنسی دردناک است. حدود 50 درصد از زنان پس از زایمان رابطه جنسی دردناکی را گزارش می‌کنند چه زایمان طبیعی یا از طریق سزارین باشد. پس از ماه‌ها فشار روی کف لگن این ماهیچه‌ها ممکن است پس از زایمان همچنان احساس فشار داشته باشند و در حین رابطه جنسی درد ایجاد کنند.

آیا کم شدن عزت نفس میل جنسی را هم کم می‌کند؟

زمانی که شخصی احساس جذابیت و اعتماد به نفس می‌کند به احتمال زیاد رابطه جنسی را دنبال می‌کند و از آن لذت می‌برد. هنگامی که بدن ما دستخوش تغییرات شدید می‌شود جذابیت یافتن آن‌ها دشوار است، به خصوص اگر آن‌ها را با ظاهر قبلی مقایسه کنیم. این دلیل دیگری است که چرا جدید بودن مادر می‌تواند منجر به کاهش میل جنسی شود. قسمت‌هایی از بدن ما ممکن است متفاوت از قبل از زایمان کشیده و آویزان شوند. اگرچه همه این تغییرات گواهی بر قدرت مادر است اما نگاه کردن عاشقانه به آن‌ها در آینه همچنان دشوار است. بنابراین طبیعی است که نگران باشیم که ممکن است شخص دیگری نیز ما را کمتر جذاب بداند.

 

آیا افرادی که دچار بیماری شده‌اند میل جنسی‌شان کم می‌شود؟

وقتی فردی با یک بیماری مزمن پزشکی سر و کار دارد جای تعجب نیست که میل جنسی کاهش یابد. شرایطی که باعث درد و ناراحتی می‌شود ممکن است ارتباط فرد با بدن و تمایل به لذت جسمانی را قطع کند. همانطور که در بالا ذکر شد دارو‌های مورد نیاز برای درمان نیز می‌توانند بر میل جنسی تأثیر بگذارند. به غیر از شرایط فیزیکی شرایط سلامت روان نیز می‌تواند بر میل جنسی تأثیر بگذارد. افرادی که با افسردگی سر و کار دارند اغلب لذت بردن از چیز‌هایی را که قبلاً برایشان لذت بخش بود از جمله رابطه جنسی را متوقف می‌کنند. اضطراب می‌تواند با پیچ و تاب‌های ذهنی زیادی همراه باشد که تمرکز در لحظات صمیمی دشوار است. سایر بیماری‌های روانی ممکن است اعتماد به نفس یا احساس شخصی را از بین ببرد و باعث شود او احساس نامطلوب یا حتی دوست داشتنی نداشته باشد.

چگونه میل جنسی را تقویت کنیم؟

خوشبختانه کاهش میل جنسی به معنای پایان دادن به رابطه جنسی برای همیشه نیست. راه‌های مختلفی برای افزایش میل جنسی وجود دارد. اگر می‌خواهید میل جنسی خود را افزایش دهید این موارد را امتحان کنید:

با شریک زندگی خود صحبت کنید:

احساسات خود را به اشتراک بگذارید. به همسرتان اطمینان دهید که کاهش میل جنسی شما ربطی به او ندارد و در حین برقراری مجدد صمیمیت به حمایت او نیاز خواهید داشت. اگر به خاطر آمادگی نداشتن احساس گناه می‌کنید سعی کنید با شریک زندگی خود در مورد جنبه‌های فیزیولوژیکی سفر پس از زایمان و اینکه چگونه میل جنسی و میل جنسی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد صحبت کنید. با هم می‌توانید راه‌هایی را برای احساس صمیمیت که لزوماً شامل رابطه جنسی نمی‌شوند طراحی کنید. شاید این‌ها شامل دوش گرفتن با هم، ماساژ دادن، در آغوش گرفتن یا حتی فقط گرفتن دست یا نشان دادن محبت در جمع باشد.

 با پزشک خود صحبت کنید:

بیان کنید که میل جنسی کمتر از حد معمولی را تجربه می‌کنید و تأثیر منفی بر زندگی و

یا رابطه شما دارد. ممکن است به نظر یک مکالمه شرم‌آور باشد اما قطعاً چیزی نیست که پزشک شما قبلاً نشنیده باشد. آن‌ها ممکن است برای یافتن آن آزمایش خون تجویز کنند و دارو‌های فعلی شما را بررسی کنند تا مطمئن شوند که آن‌ها مقصر نیستند.

 بدن خود را تقویت کنید:

هرگز‌ایده بدی نیست که مقداری TLC اضافی به خود بدهید. به عنوان یک مادر پر مشغله ممکن است زمانی برای پدیکور و حمام‌های حباب دار نداشته باشید اما به این فکر کنید که برای سلامتی خود چه کاری می‌توانید انجام دهید. شاید بتوانید هفته‌ای یک بار ورزش کنید، مقداری سبزیجات سبز را به ناهار خود اضافه کنید، قبل از خواب یک مولتی ویتأمین مصرف کنید یا به مدت پنج دقیقه در روز مدیتیشن کنید. همه این‌ها می‌تواند به احیای میل جنسی شما کمک کند.

 

منبع:

www.mother.ly

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15480 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11002 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2241 بازدید