2109
چگونه گردن کودک را تمیز کنیم؟

چگونه گردن کودک را تمیز کنیم؟

1400/12/28 بازدید983

گردن نوزاد یک زیستگاه عالی برای رشد مخمر و باکتری است. این به این دلیل است که تف، شیر، مو، آب دهان، عرق و تکه‌های کرک لباس در چین‌های گردن جمع می‌شوند. اگر والدین گردن نوزاد را به درستی تمیز نکنند ممکن است راش یا عفونت قارچی ایجاد شود. همچنین به همین دلیل است که بیشتر مشکلات پوستی در گردن نوزاد رخ می‌دهد.

 

 گردن کودک را بعد از هر شیر دادن تمیز کنید:

حمام کردن نوزاد بلافاصله بعد از غذا‌ ایده‌آل نیست زیرا باعث ناراحتی او می‌شود. در عوض منظور ما شستن گردن و صورت نوزاد به آرامی با یک دستمال مرطوب است. همچنین ممکن است استفاده از یک توپ پنبه‌ای مرطوب را در نظر بگیرید اما از صابون استفاده نکنید. همانطور که بعد از هر بار شیر خوردن گردن و صورت کودک را تمیز می‌کنید، می‌توانید از شیشه شیر برای تمیز کردن آن ناحیه استفاده کنید. همچنین ممکن است از دستمال مرطوب استفاده کنید به خصوص زمانی که در بیرون از منزل هستید اما مطمئن شوید که دستمال‌ها بدون بو هستند.

 کودک را به حمام ببرید:

همانطور که قبلاً اشاره شد حمام کردن روزانه برای کودک شما ضروری نیست. حمام 2 تا 3 بار برای تمیز نگه داشتن نوزاد کافی است. در طول زمان حمام تمرکز بر روی چین‌های گردن ضروری است. اما متأسفانه ممکن است آنطور که شما انتظار دارید ساده نباشد. در حین صحبت کردن کودک مدام سر خود را به عقب می‌کشد تا به شما نگاه کند. این به شما دسترسی بهتری برای تمیز کردن گردن می‌دهد. از طرف دیگر هنگامی که با هم حمام می‌کنید کودک را در مقابل خود نگه دارید. این باعث می‌شود که کودک در طرف دیگر حمام چیز‌های هیجان‌انگیزی مانند اسباب بازی‌ها را بهتر ببیند.

نتیجه‌گیری:

تمیز و خشک نگه داشتن چین‌های گردن کوچولو با توجه به این اقدامات و نکات عملی ساده‌تر می‌شود. مهمتر از همه اگر متوجه بثورات یا عفونت‌های قارچی در گردن کودک خود شدید با پزشک اطفال خود تماس بگیرید.

 

منبع:

www.parentalquestions.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9484 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6860 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15190 بازدید