2109
آیا کودک هنگام خواب می‌تواند جوراب بپوشد؟

آیا کودک هنگام خواب می‌تواند جوراب بپوشد؟

1400/12/23 بازدید4378

پوشیدن جوراب به عوامل مختلفی از جمله خواب کودک و شرایط آب و هوایی بستگی دارد. برخی از پزشکان توصیه می‌کنند که کودکان نوپا نیازی به خوابیدن با جوراب ندارند اگرچه اگر در اتاق‌های سرد بخوابند ممکن است مفید باشد. به این ترتیب بهترین کار این است که به کودک خود اجازه دهید هنگام خواب جوراب بپوشد تا گرم و راحت باشد. علاوه بر این همانطور که توصیه می‌شود تعیین دمای اتاق قبل از پوشیدن جوراب برای کودک بسیار مهم است.

 

چگونه دمای کودک خود را کنترل کنیم؟

جدا از دمای اتاق یکی دیگر از عوامل ضروری که باید در هنگام تصمیم‌گیری در مورد پوشیدن جوراب در هنگام خواب در نظر بگیرید دمای بدن کودک شما است. مو‌های مرطوب، پوست عرق کرده، صورت بیش از حد قرمز و تنفس سریع می‌تواند نشان دهد که کودک شما گرمش است و نیازی به جوراب ندارد. توجه داشته باشید که سرد بودن دست‌های نوزادان امری عادی است و این روش‌ایده‌آلی برای تشخیص سرد بودن کودک شما نیست.

چه زمانی جوراب پای کودک کنیم؟

همانطور که قبلاً ذکر شد انتخاب دمای اتاق یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دانستن اینکه آیا به اندازه کافی سرد است که نوزاد شما جوراب بپوشد یا خیر است. برخلاف بزرگسالان که می‌توانند دمای بدن خود را به طور یکپارچه تنظیم کنند نوزادان نمی‌توانند دمای بدن خود را تنظیم کنند. این به نوبه خود می‌تواند آن‌ها را در معرض دمای شدید قرار دهد. به این ترتیب می‌توانید از خودتان به عنوان یک سنج برای تعیین اینکه آیا اتاق به اندازه‌ای سرد است که نیاز به جوراب داشته باشد استفاده کنید.

 

پوشیدن جوراب در رختخواب چه خطراتی دارد؟

اگرچه پوشیدن جوراب برای نوزادان هنگام خواب مخصوصاً در شب‌های سردتر ممکن است عاقلانه باشد اما به این معنا نیست که آن‌ها باید آن را در تمام طول سال یا بدون مراقبت مناسب بپوشند. پوشیدن جوراب بدون می‌تواند کودک شما را در معرض خطرات خاصی قرار دهد. اول و مهمتر از همه پوشیدن جوراب برای خواب نوزاد در شب‌های گرمتر ممکن است باعث تعریق و گرمازدگی بیش از حد او شود.

 

آیا پوشیدن جوراب به خواب کودک کمک می‌کند؟

در برخی مواقع به خصوص در هوای سرد جوراب‌ها می‌توانند کمک زیادی به خواب راحت کودک شما کنند. بدون شک جوراب باعث گرم شدن بدن می‌شود و خوابیدن در محیط‌های گرمتر مساعدتر است. با این حال زمانی که هوا از قبل گرم است مانند شب‌های تابستان پوشیدن جوراب در رختخواب برای کودکان نوپا عاقلانه نیست. در غیر این صورت آن‌ها در معرض خطر گرمازدگی هستند و باعث ناراحتی آن‌ها می‌شوند.

بهترین جوراب برای نوزادان چیست؟

نوزادان معمولاً جوراب‌های خود را اغلب گم می‌کنند مخصوصاً آن‌هایی که بی‌قرار هستند. بنابراین هنگام انتخاب جوراب برای کودک نوپا اطمینان حاصل کنید که جوراب‌های کشسانی دارند تا از افتادن آن‌ها از پای کودکتان جلوگیری کنید.

 

چگونه می‌توانم از در آوردن جوراب توسط کودک نوپا جلوگیری کنم؟

در شب‌های سرد که کودک نوپا از درآوردن جوراب از پای خود دست نمی‌کشد بهتر است آن‌ها را با جایگزین‌های دیگری مانند لباس خواب با پا جایگزین کنید تا مطمئن شوید که گرم هستند.

 

کودک من به جز جوراب چه جایگزین دیگری می‌تواند بپوشد؟

محبوب‌ترین جایگزین برای جوراب لباس سرهمی است. آن‌ها ایمن‌تر هستند و باعث می‌شوند کودک شما گرم باشد.

 

منبع:

www.parentalquestions.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16139 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11474 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2469 بازدید