2109
6 نکته باورنکردنی در مورد آموزش زبان به کودکان که اصلاً نمی‌دانید!!

6 نکته باورنکردنی در مورد آموزش زبان به کودکان که اصلاً نمی‌دانید!!

1400/12/04 بازدید394

فکر کردن درباره نحوه آموزش زبان انگلیسی به کودکان غیر انگلیسی یک کار دلهره آور است و چالش‌های زیادی را به همراه دارد. برای آموزش این مهارت شما باید صبر زیادی داشته باشید زیرا هر کودکی شرایط خاصی دارد و با سرعت متفاوتی یاد می‌گیرد. کودکانی که زبان دوم را می‌آموزند نه تنها از مهارت تفکر انتقادی و حل مسئله بهتری بهره‌مند می‌شوند بلکه مهارت حافظه و تمرکز آن‌ها بهبود می‌یابد. شما تا به حال چه اقداماتی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکتان کرده‌اید؟

 

حقایق جالب درباره آموزش زبان به کودکان که ذهن شما را منفجر می‌کند

فرقی نمی‌کند که شما مدرس زبان انگلیسی هستید یا می‌خواهید در خانه این مهارت را به فرزندتان آموزش دهید در هر صورت نکات مهمی وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید.

· زبان انگلیسی را ساده نگه دارید

این موضوع برای کودکان به ویژه افراد مبتدی بسیار اهمیت دارد. شما باید حد الامکان جملات را ساده بیان کنید و به دنبال ساده‌ترین دستورالعمل‌ها باشید. برای آموزش زبان انگلیسی ابتدا از حروف الفبا شروع کنید سپس به ترتیب کلمات کاربردی، عبارات مهم و جملات ساده را آموزش دهید.

· از تصاویر بصری استفاده کنید

یکی از محبوب‌ترین تکنیک های آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده از تصاویر است. آن‌ها فضای آموزشی شما را جالب‌تر و کارآمدتر می‌کنند به‌عنوان مثال شاید درک کلمه ماژیک برای کودکان دشوار باشد اما هنگامی که تصویر آن را ببینند این موضوع را راحت‌تر درک کنند. به یاد داشته باشید که بچه‌ها عاشق عروسک‌ها هستند؛ پس شما می‌توانید با کمک آن‌ها یا اجرای یک تئاتر عروسکی زبان انگلیسی را آموزش دهید.

· یادگیری زبان به کودکان با نقش آفرینی

ایفای نقش یک راه فوق‌العاده برای تقویت مهارت گفتاری زبان آموزان است و اعتماد به نفس آن‌ها را تقویت می‌کند. شما می‌توانید با دادن سناریوهای مختلف از کودکتان بخواهید تا واژگان انگلیسی را تمرین کند. حواستان باشد که بچه‌ها از انجام کارهای مشابه خسته می‌شوند پس شما باید خلاقیت داشته باشید و به‌طور منظم همه چیز را تغییر دهید به‌عنوان مثال:

  • هر بار محیط و فضای آموزشی را به تناسب موضوعی که قصد آموزشش را دارید عوض کنید فرضاً اگر می‌خواهید درباره لباس‌ها صحبت کنید کلاس را به اتاق خواب ببرید یا اگر قصد دارید درباره غذا حرف بزنید کلاس را در آشپزخانه برگزار کنید. این کار کمک می‌کند تا بچه‌ها راحت‌تر روی موضوع آموزشی تمرکز کنند.
  • در میان انجام تمرین‌های کتاب درسی از لپ‌تاپ یا گوشی همراه استفاده کنید.
  • برنامه کودک‌های انگلیسی را ببینید.
  • به آهنگ‌های کودکانه گوش دهید.

با انجام این کارها متوجه می‌شوید که کودکتان چقدر خلاق و باهوش است.

· هیچ‌گاه کودکان را تحت فشار نگذارید

یکی از مهم‌ترین نکات آموزش زبان انگلیسی به کودکان این است که هرگز به آن‌ها فشار نیاورید. بدون شک درک برخی از جنبه‌های زبان انگلیسی برای کودکان در مقایسه با بزرگسالان دشوارتر است پس هنگامی که کودکتان مرتکب خطایی شد به جای فشار آوردن بر او کارهای زیر را انجام دهید:

  • گاهی اوقات از تصحیح اشتباهات چشم پوشی کنید: در حین آموزش زبان اگر متوجه برخی از اشتباهات گرامری شدید لازم نیست فوراً آن‌ها را اصلاح کنید. شما نباید انتظار داشته باشید که کودکتان از همان ابتدا زبان انگلیسی را به‌طور کامل یاد بگیرد.
  • به همه چیز نمره ندهید: شما مجبور نیستید همیشه از سیستم نمره دهی با خودکار قرمز استفاده کنید بلکه بعضی از روزها فقط پاسخ‌های درست را با کودکتان بررسی کنید.
  • مناظره کنید: مناظره یک راه فوق‌العاده برای آموزش انگلیسی است. شما بر حسب علایق فرزندتان یک موضوع را انتخاب و او را وادار به صحبت کردن کنید.
  • فیدبک و تشویق مهم‌ترین چیزی است که باید در یادگیری زبان انگلیسی به کودکان لحاظ کنید. آن‌ها با این کار انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند و درصد تعاملشان بیشتر می‌شود.

· آموزش را به یک کار سرگرم کننده تبدیل کنید

اگر آموزش زبان انگلیسی به کودکان از پایه را سرگرم کننده تر کنید آن‌ها بیشتر یاد می‌گیرند. بچه‌ها عاشق ساختن چیزهای رنگارنگ و هیجان انگیز هستند پس از هنر برای آموزش زبان به کودک خردسالتان استفاده کنید به‌عنوان مثال:

  • از او بخواهید تا آشپزی کند و از این فرصت برای آموزش حواس پنج‌گانه، روند پخت و پز، موضوعات گرامری و عبارات ضروری استفاده کنید.
  • «کتاب‌ها» بهترین راه آموزش زبان انگلیسی به کودکان هستند. داستان‌ها به بچه‌ها اجازه می‌دهند تا از تخیلشان استفاده کنند، مکان‌ها و افراد غیرممکن را به تصویر بکشند و حس و حال ماجراجویی را تجربه کنند. پیشنهاد ما کتاب‌هایی مانند Super Safari، Pockets، Super Minds، Super Minds Starter، Super Minds یا Super Minds Worksheet Starter است.
  • موقعیت‌ها، کارها و فعالیت‌های روزمره فرصت خوبی برای آموزش واژگان و عبارات انگلیسی هستند.
  • آهنگ‌ها فرایند یادآوری را آسان‌تر می‌کنند و این دقیقاً همان چیزی است که فرزندتان به آن نیاز دارد. شما می‌توانید از این راه موضوعات زیادی را به او بیاموزید.
  • یکی از روش های یادگیری زبان انگلیسی به کودکان استفاده از «فلش کارت‌ها» است.
  • شما می‌توانید پوسترهای آموزشی زبان انگلیسی (رنگ‌ها، اعداد، شهرها، اعضای بدن، غذاها یا حیوانات) را در اتاق فرزندتان بچسبانید و هر روز زمانی را به بررسی آن اختصاص دهید. از لحاظ علمی تایم قبل از خواب زمان بسیار خوبی برای بررسی این پوسترها و خواندن داستان‌های انگلیسی است.
  • کودکان علایق منحصر به فردی دارند، برخی از آن‌ها از مطالعه لذت می‌برند اما برخی دیگر عاشق هنر هستند. شناسایی صحیح علایق فرزندتان این امکان را به شما می‌دهد تا یادگیری را برای او لذت بخش تر کنید؛ به‌طور مثال اگر کودکتان عاشق قایم باشک بازی است شما می‌توانید در قالب این بازی اعداد ۱ تا ۱۰ را به او آموزش دهید.

· تکنولوژی را فراموش نکنید

در سال‌های اخیر «فناوری و تکنولوژی» به سرعت تبدیل به بهترین دوست انسان شده‌اند پس می‌توانند بهترین معلم هم باشند. فناوری یک راه عالی برای جلب توجه کودکان است.

DVD های آموزشی می‌توانند در یک بازه زمانی بسیار کوتاه زبان انگلیسی را به‌صورت یکجا آموزش دهند. والدینی که شاغل هستند یا تسلط خوبی به زبان انگلیسی ندارند، می‌توانند این DVD ها را تهیه کنند. ما به شما «دی وی دی‌های آموزشی استاد مرتضی جاوید» را پیشنهاد می‌کنیم.

mortezajavid.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16268 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11536 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2657 بازدید