2109
چرا کودکان به نور خیره می‌شوند؟

چرا کودکان به نور خیره می‌شوند؟

1400/12/07 بازدید694

 کودک مجذوب نور می‌شود:

خوشبختانه لازم نیست نگران خیره شدن کوچولوی خود به نور باشید. مسأله این است که نوزادان هنوز در حال رشد هستند. مطالعات نشان می‌دهد که به عنوان نوزادان آن‌ها هنوز بینایی کامل ندارند. به همین دلیل هر چیزی که در حال حرکت و کنتراست باشد از پنکه‌های سقفی گرفته تا سایر حرکات و نور‌ها جذابیت زیادی دارد. زمانی که کودک شما در حدود 6 تا 8 هفتگی می‌باشد بینایی او در حال رشد است. این زمانی است که متوجه می‌شوید کودک شما نمی‌تواند به جای خیره شدن به‌اشیاء بی‌جان از شما، شریک زندگی‌تان و دیگران چشم بردارد. در حالی که این در مرحله رشد کودک طبیعی است باید مراقب آن باشید. کارشناسان توصیه می‌کنند اگر این رفتار بعد از ماه سوم یا چهارم پس از تولد کودک شما ادامه پیدا کرد به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

کودک می‌خواهد کنترل داشته باشد:

نور اولین عنصری است که کودک در محیط به صورت بصری درک می‌کند. قبل از ایجاد حدت بینایی کودک فقط می‌تواند تشخیص دهد که آیا نور وجود دارد یا خیر. بنابراین نور به بخشی جدایی ناپذیر از دنیای کودک تبدیل می‌شود چه از منابع طبیعی و چه از نور خانه. ممکن است متوجه شده باشید که وقتی چراغ‌ها را خاموش می‌کنید یا چشمانش را می‌پوشانید تا جلوی نور محیطی گرفته شود و کودک ممکن است گریه کند. نور حس امنیت را برای کودک به ارمغان می‌آورد و به عنوان یک ارتباط ضروری با جهان عمل می‌کند. مانند درخواست اسباب بازی‌ها و‌اشیاء خود در مراحل بعدی رشد نوزادان به کنترل چیز‌هایی که می‌دانند نیاز دارند.

کودک از نور می‌ترسد:

درست مانند سایر کودکان و بزرگسالان کودک بیش از حد از تاریکی می‌ترسد. تاریکی باعث عدم اطمینان و تهدید زیادی می‌شود به طوری که وقتی کودک در یک اتاق تاریک از خواب بیدار می‌شود به احتمال زیاد شروع به گریه می‌کند. از طرفی نور دوست آنهاست زیرا احساس راحتی می‌کند و به کودک اطمینان می‌دهد که در امنیت است و در صورت خطر به راحتی می‌تواند آمدن آن را ببیند. متوجه خواهید شد که وقتی چراغ‌ها روشن می‌شوند، کودک شادتر و آرام‌تر است

 می‌تواند نشانه‌ای از اوتیسم باشد:

اگر کودک فقط به نور خیره شود و به هیچ چیز دیگری خیره نشود این می‌تواند نشان دهنده اوتیسم باشد و نیاز به آزمایشات و تشخیص بیشتر توسط یک متخصص پزشکی دارد. با این حال قبل از اینکه نتیجه بگیرید که کودک شما اوتیستیم است، توجه داشته باشید که اوتیسم علائم خود را از بدو تولد دارد. بنابراین نگاه نور به تنهایی اوتیسم را نشان نمی‌دهد. بیشتر اوقات نور و سایر اجسام متحرک با توسعه دیدشان جالب هستند.

 

منبع:

www.parentalquestions.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15770 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11245 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2300 بازدید