2109
آیا می توانم در دوران بارداری انگور بخورم؟

آیا می توانم در دوران بارداری انگور بخورم؟

1400/12/06 بازدید4237

انگور به طور کلی برای خوردن در دوران بارداری مفید است. آنها منبع خوبی از فیبر و آب هستند و حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند. می توانید با خیال راحت انگور را در رژیم غذایی خود در دوران بارداری با اضافه کردن آنها به سالاد، مخلوط کردن آنها در ماست یا فرنی و مخلوط کردن آنها در یک اسموتی در رژیم غذایی خود بگنجانید. هر بارداری متفاوت است. اگر در مورد خوردن انگور در دوران بارداری سوالی دارید، حتماً با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد شرایط خود مشورت کنید.

 

آیا خوردن انگور برای نوزاد بی خطر است؟

انگور برای کودک شما بی خطر است، اما از مصرف مکمل های رسوراترول خودداری کنید. رسوراترول یک آنتی اکسیدان است که به طور طبیعی در انگور یافت می شود و در واقع در مقادیر کم برای کودک شما مفید است. در مقادیر متمرکز مانند مکمل ها، می تواند بر رشد کبد کودک شما تأثیر بگذارد.

خوردن انگور در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

 آنتی اکسیدان ها:

انگور حاوی انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها است که هم برای شما و هم برای کودکتان مفید است. آنتی اکسیدان ها ایمنی را تقویت کرده و باعث بهبودی می شوند. آنها ممکن است خطر عوارض بارداری از جمله پره اکلامپسی و محدودیت رشد جنین را کاهش دهند. همچنین ممکن است احتمال سقط جنین را کاهش دهند.

 منبع خوب فیبر:

فیبر زمانی که انتظار دارید برای کاهش خطر ابتلا به دیابت و پره اکلامپسی مرتبط با بارداری مهم است. همچنین به شما کمک می‌کند از یبوست، یک شکایت رایج بارداری، جلوگیری کنید. انگور حاوی مقدار زیادی فیبر است و انتخاب خوبی برای دریافت کل فیبر روزانه شماست.

 آبرسان:

شما باید مصرف مایعات خود را در دوران بارداری افزایش دهید، بنابراین می توانید مایع آمنیوتیک کافی برای حمایت از رشد کودک خود تولید کنید. شما همچنین باید هیدراته بمانید تا به هضم غذا کمک کنید و از یبوست جلوگیری کنید .انگور 80 تا 90 درصد آب است، بنابراین خوردن آن قطعا به شما کمک می کند تا مایع مورد نیاز خود را دریافت کنید.

 ویتامین ها و مواد مغذی:

انگور حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی است که به یک بارداری سالم کمک می کند. مصرف ویتامین C کافی برای سلامتی خود و حمایت از رشد کودک بسیار مهم است. فقط 10 عدد انگور حدود 1.5 میلی گرم ویتامین C دارد.انگور همچنین حاوی ویتامین A است که یک ماده مغذی مهم برای تشکیل بدن و رشد چشم کودک شماست. دریافت نکردن ویتامین A کافی در دوران بارداری با احتمال بالاتر مرگ در دوران کودکی به دلیل عفونت همراه است. A نیز می تواند باعث شب کوری در فرد باردار شود.

 

هنگام مصرف انگور به چه نکاتی توجه کنیم؟

انگور به طور کلی در دوران بارداری بی خطر و سالم است، اما چند احتیاط ایمنی وجود دارد که باید از آنها آگاه بود. اگر انتظار دارید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

مکمل مصرف نکنید:

آنتی اکسیدان هایی که به طور طبیعی در انگور یافت می شوند فواید زیادی هم برای شما و هم برای کودکتان دارند. همانطور که گفته شد، مهم است که به یاد داشته باشید که برخی از مواد در مقادیر بیشتر یا غلیظ تر سمی هستند. این در مورد آنتی اکسیدان رسوراترول صادق است. رسوراترول که در انگور، زغال اخته و شکلات تلخ یافت می شود، دارای قدرت شفابخشی قوی برای یک آنتی اکسیدان است. با این حال، مطالعات حیوانی نشان داد مقادیر بالای رسوراترول ممکن است باعث آسیب پانکراس به جنین شود.

محتوای قندی:

مانند همه میوه ها، انگور حاوی قند طبیعی است. آنها با 15 گرم شکر در هر فنجان در سطح بالاتری قرار دارند. 4 مقداری شکر طبیعی برای یک رژیم غذایی سالم ضروری است، اما انگور و سایر میوه ها را در حد اعتدال مصرف کنید تا مطمئن شوید که مقدار متعادلی دریافت می کنید. اگر در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری هستید، ممکن است لازم باشد مراقب میزان مصرف قند خود باشید. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید تا ببینید آیا باید از خوردن انگور خودداری کنید یا مقدار انگور مصرفی خود را محدود کنید.

 انگور را قبل از خوردن بشویید:

مهم است که همه میوه ها را قبل از خوردن بشویید تا هر گونه کثیفی یا زباله ای که در طول سفر از باغ تا بشقاب روی سطح میوه راه یافته است، پاک شود. شستشو همچنین به حذف آفت کش ها کمک می کند. مشخص شده است که انگور سطوح نسبتاً بالایی از آفت‌کش‌ها را روی پوست خود نگه می‌دارد.

نتیجه گیری:

انگور برای خوردن در دوران بارداری بی خطر و سالم است، زیرا منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، فیبر و آب است. می توانید انگور بخورید، اما از مصرف مکمل های رسوراترول خودداری کنید. مقدار رسوراترول که به طور طبیعی در انگور یافت می شود برای شما و کودکتان مفید است، اما مقادیر متمرکز موجود در مکمل ها می تواند خطرناک باشد.

 

منبع:

www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16283 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11544 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

23 ساعت پیش
|
2029 بازدید